Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har vært på leting etter bil en god stund nå. Har vært mye frem og tilbake. Men etter tydelig overtalelse fra svigerfar så er BMW veldig aktuell. Men jeg har en del spørsmål og myter jeg må få bukt om.

Jeg har veldig lyst på BMW 320, men virker som de er veldig vanskelige å finne i god stand og ikke hardt kjørt. I tillegg virker det som forsikringen er umenneskelig dyr.

Så da er spørsmålet om man skal ned til 318 som har 4'er istedet for 6'er? Er forsikringen betraktelig billigere? Er det lettere å finne et fint eksemplar? Og er 114-115 hk nok? Da jeg helst vil ha en bil som kan sparke i fra når det er nødvendig..

Videre så er det en del myter om BMW som gjør meg litt skeptisk. Er det mye problemer med BMW'er da mange sier at de "ryr sammen"? Og sluker de bensin uansett hvordan du kjører med de? Er det typisk med mye rust på bilene?

Så kort oppsummert: Hva er fordelene med å kjøpe BMW og eventuelt hvilken modell bør jeg satse på? Jeg tenkte på en prisklasse rundt 50-60k. Og da jeg er student har det vært fint med en moderat forsikring og bensinforbruk.

Takker for alle svar.

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En sen E36 318i er et godt kjøp. Og den føles langt fra undermotorisert. Mellomregisteret er like bra som hos 320i. Det eneste du mister er toppeffekt og sekserlyd.

BMW er gode biler kvalitetsmessig, men mange lever et hardt liv. Når det gjeldeer forbruk er BMW i verdenstoppen. (Altså, en BMW med motor i god stand går billig i forhold til vekt og ytelse).

Skrevet

forsikring på bmw må ikke være skremmende, kommer ann på alder osv det. om du skal ha den på deg selv eller ikke.

men hvilken prisklasse er det du ser etter? ville prøvd å fått en e46 318 enn e36 320 f.eks

Skrevet

Tusen takk for svar, setter stor pris på det.

Prisklassen ligger som sagt på rundt 50k, kansje ned mot 40. Jeg tenker da en årsmodell som ligger i omdrådet 93-95 grunnet omreg avgift.

Veldig godt å høre at mellomregistere er like bra som 320i, toppeffekt og lyd har mindre betydning for meg da jeg ønsker å beholde førerkortet. Også godt å høre at BMW er greit økonomisk når det gjelder drivstoff.

Angående forsikring så setter jeg den på min far som har full opparbeidet bonus.

Hva er typiske feil på e36 318i, og hvor mange mil går de før motoren begynner å takke for seg?

Takk igjen for alle svar.

Andreas

Skrevet

oj, sorry, fikk ikke med meg at det sto 50-60k..

menne, du har jo valget. du kan finne den en pen 318 coupe som ikke har gått så langt, eller så kan du finne deg en 318is som har runda jorda 2 ganger og koster dobbelt så mye.. hehe

Skrevet

hvis du skal kjøpe 318 gå for en is eller en 318 etter 94 med m43b18 motor.

m40b18 er ikke no serlig gode motorer og satse på. di får slitt kam veldig fort. på m43 er dette ikke noe prob.

du kan jo være heldig å finne en bra 318is til 40-50k di går jo ganske så bra også.

Skrevet

BMW'er holder stort sett lenge så sant de blir bra behandlet. Dokumentert historikk er derfor viktig. Generelt sett ligger coupe noe over sedan i pris. For 40-50 laken burde det gå an å finne en relativt ok 318is, kommer litt an på hva du vil ha av utstyr som f.eks m-tech. 318 får du ikke som coupe og 318is får du ikke som sedan.

Skrevet
får man ikke 318 som coupe?

nope, 318 fås som sedan, touring og cab.

318is kun som coupe i europa, i usa var det vel mulig å få den som cab.

gjelder da e36 seff.

Skrevet

menne, du har jo valget. du kan finne den en pen 318 coupe som ikke har gått så langt, eller så kan du finne deg en 318is som har runda jorda 2 ganger og koster dobbelt så mye.. hehe

nå er det vel cirka 40 000km rundt ekvator, så det hadde jo vert veldig gunstig!

Skrevet
318 får du ikke som coupe og 318is får du ikke som sedan.

Du får 318is som sedan. Har selv hatt en 94. modell. Mange som har trodd det opp igjennom årene at man ikke får det.

Skrevet

nå er det vel cirka 40 000km rundt ekvator, så det hadde jo vert veldig gunstig!

du skjønte poenget gjorde du ikke?

Skrevet
318 får du ikke som coupe og 318is får du ikke som sedan.

Du får 318is som sedan. Har selv hatt en 94. modell. Mange som har trodd det opp igjennom årene at man ikke får det.

javel, har jeg aldri sett.

hvor var den solgt ny?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...