Vegar br. Skrevet Desember 16, 2007 Share Skrevet Desember 16, 2007 Nå har jeg søkt lenge her på forumet, men har ikke funnet svar på det jeg lurer på. Har lyst på org 16:9 skjerm og dvd i e39n min med vanlig cd spiller uten cd skifter. Hvis jeg f.eks kjøper denne, er den plug and play da? Og da tenker jeg ikke på tv og navigasjon, bare dvd og skjermen liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Desember 17, 2007 Share Skrevet Desember 17, 2007 Du må nok gjøre en del mer. Den 16x9 skjermen har ikke forsterker eller radio, så da må du inn med en radiomodul/forsterker baki bilen + nytt kabelsett. Tror du også må programere om noe i bilen i tillegg. Så nei, det er ikke "bare" plugg and play. Er en del jobb men blir jo bra til slutt da hilmar72 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar br. Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2007 Linker, tips, prisantydninger mottas veldig gjerne, veldig lyst til å realisere dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Desember 18, 2007 Share Skrevet Desember 18, 2007 Linker, tips, prisantydninger mottas veldig gjerne, veldig lyst til å realisere dette. Det blir dyrt uansett hvordan du vender å vrir på det, du må ha skjerm, dvdspiller, diverse kabler, forsterker, er usikker på om du må ha navi enheten etc... Jeg lurte litt på dette selv men har bestemt meg for å bygge inn en Carputer, har det meste mangler vel bare innmaten i kabinettet og forsterker, blir nok prosjekt til våren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwsel Skrevet Desember 18, 2007 Share Skrevet Desember 18, 2007 du må ha navi enheten får å få bilde... Holder på og skaffe alle delene til å få oppgradret til navi prof med 16:9 skjerm på min e46. Det koster ca 6-6500,- hvis du er heldig på auksjonene på ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugejan Skrevet Desember 18, 2007 Share Skrevet Desember 18, 2007 Du må ha følgende: 16:9 skjerm, pris ca 4000 kr Radiomodul, pris ca 4000 kr (anbefaler BM54) Navi spiller, pris ca 4000 kr (anbefaler MK4) Kabelsett ca 1000 kr. Div original fester Alt dette er priser dersom du kjøpet brukt på ebay.de eller ebay.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwsel Skrevet Desember 19, 2007 Share Skrevet Desember 19, 2007 Bruk litt tid på ebay så kan du spare mange penger. jeg fikk en 06mod 16:9 monitor med cd til 2000,- Så det må nødvendigvis ikke kosta så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stanley Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 Linker, tips, prisantydninger mottas veldig gjerne, veldig lyst til å realisere dette. Det blir dyrt uansett hvordan du vender å vrir på det, du må ha skjerm, dvdspiller, diverse kabler, forsterker, er usikker på om du må ha navi enheten etc... Jeg lurte litt på dette selv men har bestemt meg for å bygge inn en Carputer, har det meste mangler vel bare innmaten i kabinettet og forsterker, blir nok prosjekt til våren. ikke meningen å stjele tråden, men.... Må lage en prosjekt tråd da. Skal selv bygge carputer snart...meeeget spennende!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar br. Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2007 Har 1000 spm ang. dette, håper noen kan svare på noe! * MK4 modulen med dvd, er dette bare for navigasjons dvd, og ikke for f.eks film? Da må jeg ha video modul? (erstatter denne radiomodul?) *Jeg har ikke kjørekomputer i min, får jeg mindre funskjoner på navien da? *Hvilke funksjoner er på en mk4, bortsett fra gps? Forresten, er det navigasjonsenheten eller radio/video modulen som er "hjernen", og bestemmer bilde / funksjoner? ALLE svar mottas med stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwsel Skrevet Desember 21, 2007 Share Skrevet Desember 21, 2007 MK4 dvd er kun navigasjon, den leser kart dvder. Den kan ikke spille av dvd filmer. Dette er også hjernen i systemet. Du må også ha en radiomodul, den har innebygd forsterker siden ikke 16:9 monitoren ikke har forsterker. Monitoren på e46 har enten cd/kassett spiller som sender lydsignal til radiomodulen og derfra ut i høytalerne. Får å spille av dvd filmer må du ha en videomodul som har innganger for video og lyd. Videosignal sendes til 16:9 skjerm og lyd går til radiomodul. Videomodulen har også tv funksjon. Slik at du kan se TV på monitoren. De er forventet at ny type videomodul kommer til neste år som støtter det nye digitale bakkenettet som sedes i mpeg4. Øvrige europeiske land sender digital tv i mpeg2, og disse vil ikke fungere i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw pat Skrevet Desember 25, 2007 Share Skrevet Desember 25, 2007 hei, sjekk ut denne http://www.travisbeste.com/automobiles/1998_BMW_540i/navigation/ eller denne http://www.kb97.co.uk/satnav/e39RHDinstall.htm eller denne http://autos.groups.yahoo.com/group/bmwnav/ eller denne http://www.baso.no/load.asp?id=85 eller denne http://www.bmwnav.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Mai 8, 2010 Share Skrevet Mai 8, 2010 Hei Folkens! Jeg har en 96 mod 523ia som har org buisness anlegg m/kasett og cd skifter bak. Har nå kjøpt meg en org 4:3 skjerm med dvd leser og navi. Hvordan er det og montere den i min? Er det de samme kontaktene bak på den? Legger ved ett bilde av det har kjøpt. (har ikke fått det i posten ennå). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 9, 2010 Share Skrevet Mai 9, 2010 Det du har der er ikke DVD-basert navigasjon, men CD-basert. Du kan ikke benytte deg av det eksisterende ledningsnettet, så du må legge opp en ny kabelpølse fra bagasjerom og frem til dashbordet. Denne kabelen kan du kjøpe her. Det er litt jobb å gjennomføre dette, men det som er mest jobb er å demontere/montere store deler av interiøret. Du bør også finne en bruksanvisning/guide til hvordan du skal legge/koble kabelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Mai 9, 2010 Share Skrevet Mai 9, 2010 Må jeg ha det ledningsnettet hvis jeg ikke skal bruke navi? Kun Radio/Cd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 9, 2010 Share Skrevet Mai 9, 2010 Du må ha ledningsnettet uansett. Selve radioen ligger i bagasjerommet på biler med navigasjon, og du vil ikke kunne få bilde uten navigasjonsenheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå