Gå til innhold

Tråden om utstyr vi ikke visste at vi hadde


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har funnet en hemelig ekstra kjørecomputer i bilen som må åpnes med en kode jeg måtte regne ut av ramme nr på bilen.

den forteller mye mer info om ting som skjer i bilen. og er noen tester der for å sjekke at ting og tang virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fant ut etter et par ukers tid at jeg har autoinnslag på starteren.

Holder med et lite vri på nøkkelen så kinner den selv helt til motor starter.

Slipper å sitte i holde nøkkelen under oppstart! Ikke værst på en 99 modell synes jeg :)

Hadde ikke denne funksjonen på 97 modell 523 og 99 modell 323 Ci

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil: E46 328i 98 mod. Jeg fikk et tips om at viss man trekker i lyshornhendelen etter du har slått av tenninga så aktiveres nærlysene i et halvminutt, follow me home lights :)

Den greia der , er bare SÅ kul , he he

Alltid likt den detaljen.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut etter et par ukers tid at jeg har autoinnslag på starteren.

Holder med et lite vri på nøkkelen så kinner den selv helt til motor starter.

Slipper å sitte i holde nøkkelen under oppstart! Ikke værst på en 99 modell synes jeg :)

Hadde ikke denne funksjonen på 97 modell 523 og 99 modell 323 Ci

Den var ny for meg - Artig :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nåværende E61:

Ante heller ikke at jeg kunne åpne-lukke både vinduer, glasstak og taktrekk med nøkkelen før jeg leste noe om dette her om dagen. Visste heller ikke at bilens parklys slo seg på hver gang jeg låste opp bilen (så fremt lysbryteren står i auto).

Hvordan gjør du dette ?

Du åpner vinduer/takluke ved å holde "låse opp" knappen på nøkkelen inne. Først åpner vinduene seg og tilslutt takluken. For å lukke så holder du inne "lås" knappen på nøkkelen...

Sweet, dette må prøves ut nå

Fikk tatt opp vinduene og takluka på Minien med "låse opp" knappen, men de ville ikke gå igjen med "låse igjen"... Tips? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i dag at det ikke gikk ant å låse bilen om det står en nøkkel i tenningen.

Låse bilen med nøkkel nr.2 altså.

Lite å gjøre.?? :lol::wink:

Hehe, kan nesten virke sånn ja :D:D

Neida, dreiv på med noe inni bilen, inn og ut av huset etter verktøy, og da hadde jeg tatt med en nøkkel, mens en sto i bilen (i forvillelse), når jeg da skulle låse gikk det ikke, tenkte da "va fan er det nå da" :D , det var mørkt ute så jeg la ikke merke til nøkkelen som sto i med en gang. :D

Dette gjalt da E46.

EDIT: hadde ikke sovet middagslur heller idag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet enda mer skjulte funksjoner i min E39. Jeg har ASC i bilen min. Synes det er litt tungvindt å komme seg opp bratte bakker på vinteren med ASC innkoblet da det kutte nesten all motoreffekt.

MEN, hvis man holder inne "asc" knappen i rundt 15-20sek så kommer først det gule lyset opp som sier at det er utkoblet. men fortsetter man å holde slukker lyset. da nytter det ikke å trykke på knappen. lyset kommer ikke opp igjen. men da har man deaktivert funksjonen som kutter motoreffekt, og den vil kun bremse hjulet som spinner. da har man omtrent det samme som en diffbrems.

For å få den tilbake til normal må man starte bilen på nytt.

Dette er faktisk det samme på de E39 som har DSC, hadde det på min forrige E39 og det funket likens på den.

Dette må dere prøve ut til vinteren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rest knappen gir deg varme ifra varmeapparatet, fordè om motoren er slått av. Men motoren må være varmere enn 70 grader, mener jeg å huske.

Min går på rest alt ifra ca12-14 min til nærmere 25 min før den slår seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant ut hvordan REST knappen virka for noen uker siden. og har hatt bilen i 9 mnd.

Say what!? Forklar, skjønner overhodet ikke hva den knappen er til.

Etter et par måneder med 740'ien fant jeg ut at jeg hadde BASS! Noe jeg ikke trodde jeg hadde.

om du stopper motoren for og fly en kort tur i butikken og det er kaldt så trykker du på REST. da fortsetter viften å blåse varme fra motoren inn i bilen så den er varm når du kommer ut igjen.

må være 15 grader eller mindre før den virker

jeg syns egentlig funksjonen er helt ubrukelig. for i min bil blåser det kaldt etter 3 min. og den blåser i nermere 15 min.

funksjonen står i instruksjons boka. hvertfal på E38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...