sdfdsfds Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Jeg kjøpte en Nissan Sunny 1.6l Vinterbil får 6000,- Idag etter jeg har brukt den i 2 uker, så kjører jeg hjem fra jobb så begynner den å fuske noe jævlig. Bilen har gått 270 000km. Jeg får bilen hjem, prøver å finne ut hva som er feil, sjekker alle pluggledninger, plugger og coil. Så finner jeg ut at alt vannet forsvinner og bilen går varm. Skrur av toppen, gåen topp pakning, gåen topp, åsså ser det ut som det på en måte er smelta nedi blokka. Fyttigrisen får noe dritt sier jeg bare. Jeg har ikke sett maken til dritt kvalitet i mitt liv. Jeg sier bare ALDRI MERE JAPANSK!
hagenisse Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Heh? Køddepost eller? Du klager på at en bil trillet 270.000 som du betalte 6000 for datt sammen..?
Saltkjelen Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Kjedelig når noe slikt noe ryker, enten om det er en billigbil eller ikke... Jeg har hatt Ford som vinterbiler/butikkbiler og er strålende fornøyd med disse. Er det en vinterbil jeg kan stole på er det virkelig Ford. Får helt greie Fiestaer og Escorter for under 10 000 kroner. Jeg hadde en 1982 Ford Fiesta 1.1 og den startet og gikk, 25- og nedsnødd. Den måtte man virkelig bruke hagle på for å slakte. Kjøpte meg en 1988 Ford Escort 1.6 i høst og denne leverer absolutt opp til forventningene. Kjempebil til en grei penge.. Der må jeg virkelig si at Forden imponerer..
sdfdsfds Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Køddepost nei. Tror du jeg kjøpte en bil til 6000,- får at den skulle vare i 2 uker, kunne jo like gått kasta pengene i dassen. Jeg solgte BMWen min så skulle jeg skulle ha denne bilen frem til Januar fordi jeg skal inni militæret, men nå må jeg være uten bil frem til 10 Januar. Jeg synes rett å slett det er får jævli dårlig kvalitet får å si det rett ut E30en jeg hadde var gått 300 000 får topp pakninga røyk, og det eneste som gikk i stykker var topp pakninga, ikke toppen og blokka i tilegg.
sdfdsfds Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Jeg har åsså hatt en Ford som vinterbil, den var gått nesten 300 000 den å. Funka fint hele tiden den, det eneste var at speed wiren hang seg opp på E18 engang. Det var litt tungvindt hehe
Ørjan_S Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Jeg har tilbrakt store deler av min oppvekst på et kombinert japse/tysker merkeverksted, og kan vel ikke akkurat si at jeg deler din mening når det kommer til teknisk kvalitet...
Richard E34 Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Nei å Nei. Hvorfor handler dere " Vinterbiler " Hvem sier at bmw er ikke er noe på vinteren. Det er jo alvorlig talt verdens beste produserte bil. Den skal ikke parkeres på vinteren Vær flink med vedlikehold av lakk og bilen er din beste venn på vinteren morro er det jo også med litt moment og bakhjulsdrift når snø føika står inn i garasjen
Odd-M Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Den beste bilen jeg har hatt har også vært den dårligste. Det vil si møkk dårlig teknisk forfatning, men den startet og fraktet med fra A til B uten et mukk i 1,5 år. Den bilen var i familien eie i 8 år uten andre påkostninger enn et sett dekk og bremser forran. Tror det kun ble skiftet olje et par ganger på 100-150' km. Selv på slutten når jeg gikk inn for å ta livet av den så nektet den å knele. Avsluttet på vei til huggeren med flere mil på ventilflyt og fart regulert med clutch uten andre problem enn jævlig fæl lukt. Men fy flate den var sliten på slutten! 83 Polo 1,3 R.I.P En kolega er forøvrig i dag ute på siste reis med en gammel Merc 190. Bilen har rullet over 1.000.000 km. Ja du leste riktig. En million kilometer. Han har hatt bilen siden den var nesten ny og vedlikeholdt den godt. Ikke er han spesielt sparsom med gasspedal og turtall heller. Det beste bevis på at en bil tåler å brukes!
Fredrik Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Kjedelig når noe slikt noe ryker, enten om det er en billigbil eller ikke... Jeg har hatt Ford som vinterbiler/butikkbiler og er strålende fornøyd med disse. Er det en vinterbil jeg kan stole på er det virkelig Ford. Får helt greie Fiestaer og Escorter for under 10 000 kroner. Jeg hadde en 1982 Ford Fiesta 1.1 og den startet og gikk, 25- og nedsnødd. Den måtte man virkelig bruke hagle på for å slakte. Kjøpte meg en 1988 Ford Escort 1.6 i høst og denne leverer absolutt opp til forventningene. Kjempebil til en grei penge.. Der må jeg virkelig si at Forden imponerer.. Hmmm... en av mine aller beste biler har faktisk også vært en Ford Fiesta 1.1 "Bravo" fra midten av 80-tallet... den var billig, enkel og ikke minst 100% pålitelig. Vi har diskutert dette tidligere, men det er faktisk et ganske interessant sammentreff...
StianA Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 du skulle heller ha kjøpt deg en ford escort eller fieste eller vw polo eller en subaru justy. selv har jeg en subaru justy og er strålendes fornøyd med den. har vært i familien siden 92 og har nesten ikke blitt gjort noe med untatt og byttet clutsh og filtere og olje. riktig nok har bilen bare gått 90000 men den er like trofast fordet. du får jo subaruene fra 3500 tenkte jeg skulle kjøpe meg en til og ha i reserve, det største plusset er at de har 4wd=) men bare 1.2 l motor på 68 hester så er ingen reser da. har en onkel som har en 85 mod polo og det er også en gammel traver bilen har gått over 300000 nå men er like bra som en ny. han har nesten ikke skiftet noen ting bortsett fra slite deler. men nå datt jeg temmlig mye inn på offtopic her. kjipt at slikt skjer og 6000 er mye penger for de fleste, kan du ikke klage til forrige eier da? evt at dere blir enige om noe?
Saltkjelen Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Nei å Nei. Hvorfor handler dere " Vinterbiler " Hvem sier at bmw er ikke er noe på vinteren. Det er jo alvorlig talt verdens beste produserte bil. Den skal ikke parkeres på vinteren Vær flink med vedlikehold av lakk og bilen er din beste venn på vinteren morro er det jo også med litt moment og bakhjulsdrift når snø føika står inn i garasjen Jeg for min del har Forden av to enkle grunner. For det første, som er den viktigste grunnen er at BMW'en ikke skal brukes på kjøpesentre hvor den blir full av parkeringsbulker av hensynsløse idioter. Da er det faktisk billigere å ha en bil til 10 000 kroner enn å rette ut 17stk parkeringsbulker.. Den andre grunnen er jo det at man sparer på BMW'en.. Kjedelig når noe slikt noe ryker, enten om det er en billigbil eller ikke... Jeg har hatt Ford som vinterbiler/butikkbiler og er strålende fornøyd med disse. Er det en vinterbil jeg kan stole på er det virkelig Ford. Får helt greie Fiestaer og Escorter for under 10 000 kroner. Jeg hadde en 1982 Ford Fiesta 1.1 og den startet og gikk, 25- og nedsnødd. Den måtte man virkelig bruke hagle på for å slakte. Kjøpte meg en 1988 Ford Escort 1.6 i høst og denne leverer absolutt opp til forventningene. Kjempebil til en grei penge.. Der må jeg virkelig si at Forden imponerer.. Hmmm... en av mine aller beste biler har faktisk også vært en Ford Fiesta 1.1 "Bravo" fra midten av 80-tallet... den var billig, enkel og ikke minst 100% pålitelig. Vi har diskutert dette tidligere, men det er faktisk et ganske interessant sammentreff... Ja, men det er faktisk det. Fiestaen har vært en av de beste og mest trofaste bilene jeg har hatt. Startet og gikk uansett hva pokker det var. Hvis jeg faktisk skal tenke litt fornuftig så er Fiestaen den beste bilen jeg har hatt. Har aldri hatt en bil som har vært så billig å kjøpe og ikke minst eie.. Aldri noe tull...
FatLaces Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Nei å Nei. Hvorfor handler dere " Vinterbiler " Hvem sier at bmw er ikke er noe på vinteren. Det er jo alvorlig talt verdens beste produserte bil. Den skal ikke parkeres på vinteren Vær flink med vedlikehold av lakk og bilen er din beste venn på vinteren morro er det jo også med litt moment og bakhjulsdrift når snø føika står inn i garasjen Jeg syns at verdens beste produserte bil kunne kosta på seg lengre nybilgaranti, for den er strengt talt provoserende lav. På min BMW falt "knappen" for å åpne hanskerommet rett av mens jeg kjørte og jeg får ikke åpnet førerdøra utenfra. Så langt syns jeg ikke akkurat BMW er verdens beste i noen ting. Men de har iallefall fine biler med bra design, det skal de ha
Fredrik Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Ja, men det er faktisk det. Fiestaen har vært en av de beste og mest trofaste bilene jeg har hatt. Startet og gikk uansett hva pokker det var. Hvis jeg faktisk skal tenke litt fornuftig så er Fiestaen den beste bilen jeg har hatt. Har aldri hatt en bil som har vært så billig å kjøpe og ikke minst eie.. Aldri noe tull... Min tre på topp liste over biler som jeg har hatt minst problemer med er som følger: 1. 1986 (tror jeg at det var) Ford Fiesta 1.1 "Bravo" som jeg hadde som en bil nr. 2 på begynnelsen av 90-tallet. Som du også er inne på startet bilen alltid uten problemer... også selvom det var 25 kalde på Ringebufjellet. Bilen ble etter et par år byttet ut med en ny Peugeot 106 1.1 XR, men den var en stor skuffelse i forhold til Forden. 2. 2003 BMW 318d Touring som i nesten 130000 Km har tjent oss ganske så trofast. Det har vært et par mindre problemer med bærearmer og den fremre delen av eksosannlegget, men intet alvorlig. Jeg tror det skal godt gjøres å kjøre en nyere BMW stort billigere enn vi har kjørt vår. At Forden derfor kommer foran BMW´en på listen sier ikke så rent lite om hvor bra Forden egentlig var. 3. 1996 Peugeot 405 2.0 GTXB (stasjonsvogn) som også var en temmelig trofast bil... få problemer og en fin familiebil med god plass bak til barnevogn og div. utstyr. Motoren var sprek, men knapt så økonomisk ved kjøring på motorveier. Bilen ble kjørt ca. 60000 Km før den ble byttet ut med en 1997 Peugeot 406 2,1 TDSV... som forøvrig også var en meget fin bil. På denne tiden kostet en liter diesel i Norge knapt fire kroner... så den var iallefall relativt billig å kjøre langt med.
sdfdsfds Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Skrevet Desember 20, 2007 Uff ja jeg skulle nok heller bare beholdt BMW'en, men jeg solgte den siden jeg skal inni militæret i begynnelsen av Januar. Skal ihvertfall ikke ha noe japansk skvip mere Blir nok en Ford eller noe neste gang Jeg har forresten en kamerat som har en 1986 SL Symaskin motor liggende, noen som vet om d bare er plug and play? Er vel litt mindre hester i SL symaskinen , men er vel ikke mye forskjell en merker. Er ikke SLX sports symaskin med 10 hester mere eller noe?
kazynor Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 hehe hadde ikke du en mercedes engang da? den var jo trofast?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå