Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. ser dæm selg xenon lys oppbygging sett, på bimmers.

nån som veit om den pass te en bmw 528 96mod

eg har så synsykt dårlig kjørelys på bilen, så eg tengt eg sku skaff meg xenon lys, e d et godkjent sett??

står d e enkelt å legg opp? må man ikke legg opp nytt lednings nett??

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

De vil passe, men de er ikke godkjent.

Det er enkelt å legge opp, men du må gjerne lage hull for å føre ut ledningene fra pæra til ballasten, og klippe i ledningsnettet for å skjøte på ledningene til ballasten.

Det har vel vært litt problemer med checkcontroll og annen elektronikk også ved montering av xenon på e39.

Skrevet

oj, d va ikke billig, men eg e da redd før, e vess eg kjøp ikke godkjennt sett, så bi eg stoppa av purken, må eg vel fjern dæm...

ka som skjer vess eg sett xenon pære i, uten å ha ombyggingssett??

Skrevet
ka som skjer vess eg sett xenon pære i, uten å ha ombyggingssett??

Da skjer det ingenting...blir ikkje lys ;)

Med H7-kit treng du i allfall ikkje å klippe av ein einaste ledning, alt er plug-and-play (som gjer både montering og evt. demontering svært enkelt). Einaste modifikasjon er at du må lage eit hol i dekselet bakpå lykta, til å føre ledningar ut og inn av lyktehuset.

Veit ikkje om det er H7 på E39, men det er sikkert ikkje nødvendig med noko klipping uansett...

Skrevet
gunnen for d ikke skjer noen ting e d pga mangel på støm??

Nei, ikke strøm det er det nok av, det er spenning du trenger for å lyse opp en Xenon lampe.. men, bytt lykteglass så skal du se ting blir bedre. i tilllegg kan du bytte til PIAA pærer så blir det bra :)

Skrevet

Det går ikke pga en Xenon pære ikke vil passe i sokkelen, Xenon pæren må også ha en veldig høy start spenning på flere 1000 volt, men når pæra er tennt bruker den bare 35w i motsetning til 55w som Halogen pæren gjør, Xenon lyser også opp til 3 ganger mer.

Det eneste som er lovlig dersom man skal ha det godkjent er Nivåsensor, lyktespyling og Lykter som er laget for Xenon, jeg kjøpte Hella ombyggingsett fra Koed.dk til min, nye lykter, tennere, pærer, kabler, nivåsensor, altså alt man trenger for å gå til Xenon Facelift(Angel Eyes) fra Pre Facelift Halogen, for ca 12 000,-

En del billigere enn i Norge

Skrevet

Xenon-pærer treng ballasta for å gi ut ein høg spenning til å tenne pæra (i overkant av 20 kV), deretter stabiliserer spenninga seg høg nok til at det kan fortsette å "brenne" mellom dei to elektrodane inne i pæra.

Skrevet

Du trenger ikke klippe i ledningsnettet, og blir du stoppet tar det 2 minutter å sette i vanlige halogenpærer og kjøre videre. Jeg har alltid bare hatt halogenpærer liggende i hanskerommet, just in case, men har aldri blitt stoppet.

Hvis du får problemer med elektronikken finnes det motstander for å ordne dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...