Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Det finnes xenon ombyggingskit til disse bilene. Har en 97 528i selv som jeg har satt det på.

2. For å få det godkjent må du ha aut.nivåregulering på lysene og lyktespylere. I tillegg må lyktene være godkjent for xenon.

3.På E39 trengs det som oftest til tilpasning for å få inn den nye pæreholderen. Så få noen som har peiling til å gjøre monteringen.

4. Skal du kjøpe, kjøp 55w.

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

men åssen er det hvis en bare setter xenon i fjernlysa da? er det litt mindre ulovlig? kunne tenke meg å gjøre det på min bil. og på fjernlys så har det jo ikke neo å si om det blender eller ikke for det gjør det uansett :o

Skrevet

Ikke sett 55W xenon i nærlysa! Det blender nok som det er med vanlige 35W i lykter som ikke er laget for xenon.

vegsir, neppe mindre ulovlig, men fornuften tilsier jo at det er mindre farlig der. Jeg vil heller ha uoriginale ("ulovlige") xenon i fjernlyktene enn et sett med tusenmetere i tillegg (som er lov) - og jeg tror ikke bilistene som møter meg klager noe mer på xenon enn halogen fjernlys + tusenmetere...

Skrevet
Ikke sett 55W xenon i nærlysa! Det blender nok som det er med vanlige 35W i lykter som ikke er laget for xenon.

vegsir, neppe mindre ulovlig, men fornuften tilsier jo at det er mindre farlig der. Jeg vil heller ha uoriginale ("ulovlige") xenon i fjernlyktene enn et sett med tusenmetere i tillegg (som er lov) - og jeg tror ikke bilistene som møter meg klager noe mer på xenon enn halogen fjernlys + tusenmetere...

Helt enig, blir rett å slett forbannet når jeg møter biler med ettermonterte Xenon sett, tror ikke Xenon er lovlig i fjernlys pga den lange oppstarts tiden, btw dere trenger ikke å komme her å si at "jamen mine tenner med engang de" er ikke jeg som har laget lovene her i landet.

Skrevet

Har hatt både originalt og ettermontert xenon, 35w og 55w. Og har ALDRI opplevd at noen har blinket til meg, komentert at de er blitt blendet osv...

Virker som det er noen som har oppfatningen av at "xenon blender dermed basta".

Og angående om det er lovlig med 55w: Nei, sikkert ikke, men så lenge det er ulovlig i utgangspunktet, så spiller det vel ikke noen rolle om det er montert 35w eller 55w?

Det er ulovlig med 100w halogenpærer også på nærlys, men det er da ingen som sjekker om du har 55/60w eller 100w....

Skrevet

Til Bjørn 320 og Gunnar samt trådstarter: På e39 facelift må man klippe ledningene til det originale ledningsnettet. E39 har noen "fine" pæreholdere som gjør monteringen noe mer trøbblete! :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...