ReBell Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 1. Det finnes xenon ombyggingskit til disse bilene. Har en 97 528i selv som jeg har satt det på. 2. For å få det godkjent må du ha aut.nivåregulering på lysene og lyktespylere. I tillegg må lyktene være godkjent for xenon. 3.På E39 trengs det som oftest til tilpasning for å få inn den nye pæreholderen. Så få noen som har peiling til å gjøre monteringen. 4. Skal du kjøpe, kjøp 55w.
Bjørn 320 Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 4. Skal du kjøpe, kjøp 55w. Fint å ha på fjernlys, men på nærlys vil det blende, uansett kor godt justert lysa er...
Bjørn 320 Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Nåja...blendar ikkje me 35W heller,viss du har vett til å justere lyset... Er 55W lovleg forresten? Hjelp lite å ha lykter som er godkjende, viss ikkje pærene er det
vegsir Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 men åssen er det hvis en bare setter xenon i fjernlysa da? er det litt mindre ulovlig? kunne tenke meg å gjøre det på min bil. og på fjernlys så har det jo ikke neo å si om det blender eller ikke for det gjør det uansett
Gunnar Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Ikke sett 55W xenon i nærlysa! Det blender nok som det er med vanlige 35W i lykter som ikke er laget for xenon. vegsir, neppe mindre ulovlig, men fornuften tilsier jo at det er mindre farlig der. Jeg vil heller ha uoriginale ("ulovlige") xenon i fjernlyktene enn et sett med tusenmetere i tillegg (som er lov) - og jeg tror ikke bilistene som møter meg klager noe mer på xenon enn halogen fjernlys + tusenmetere...
Haug530D Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Ikke sett 55W xenon i nærlysa! Det blender nok som det er med vanlige 35W i lykter som ikke er laget for xenon.vegsir, neppe mindre ulovlig, men fornuften tilsier jo at det er mindre farlig der. Jeg vil heller ha uoriginale ("ulovlige") xenon i fjernlyktene enn et sett med tusenmetere i tillegg (som er lov) - og jeg tror ikke bilistene som møter meg klager noe mer på xenon enn halogen fjernlys + tusenmetere... Helt enig, blir rett å slett forbannet når jeg møter biler med ettermonterte Xenon sett, tror ikke Xenon er lovlig i fjernlys pga den lange oppstarts tiden, btw dere trenger ikke å komme her å si at "jamen mine tenner med engang de" er ikke jeg som har laget lovene her i landet.
Bjørn 320 Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Lang oppstartstid? Greit nok første gangen, men når du først har fått varmen i dei etter første tenning er dei jo tent langt raskare enn halogenlys...
ReBell Skrevet Desember 31, 2007 Skrevet Desember 31, 2007 Har møtt flere som har 55w xenon på veien, bekjente osv. og blir slettes ikke blendet...
S.Arnesen Skrevet Desember 31, 2007 Skrevet Desember 31, 2007 syns mange av disse splitter nye audaene er flinke til å blende også...
ReBell Skrevet Desember 31, 2007 Skrevet Desember 31, 2007 Har hatt både originalt og ettermontert xenon, 35w og 55w. Og har ALDRI opplevd at noen har blinket til meg, komentert at de er blitt blendet osv... Virker som det er noen som har oppfatningen av at "xenon blender dermed basta". Og angående om det er lovlig med 55w: Nei, sikkert ikke, men så lenge det er ulovlig i utgangspunktet, så spiller det vel ikke noen rolle om det er montert 35w eller 55w? Det er ulovlig med 100w halogenpærer også på nærlys, men det er da ingen som sjekker om du har 55/60w eller 100w....
ReBell Skrevet Desember 31, 2007 Skrevet Desember 31, 2007 syns mange av disse splitter nye audaene er flinke til å blende også... Stemmer at VAG bilene har noe sterke lys ja...
Dag Thomas Skrevet Januar 1, 2008 Skrevet Januar 1, 2008 Til Bjørn 320 og Gunnar samt trådstarter: På e39 facelift må man klippe ledningene til det originale ledningsnettet. E39 har noen "fine" pæreholdere som gjør monteringen noe mer trøbblete!
ReBell Skrevet Januar 1, 2008 Skrevet Januar 1, 2008 Som jeg skrev litt lengre opp Ikke gjør det selv om du ikke har peiling
Hanzo/// Skrevet Januar 1, 2008 Skrevet Januar 1, 2008 jeg som har h1 55w på nærlysene mine. bør jeg velge 35w xenon pærer da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå