Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Tårnstag?

Hater slik bruk av engelske ord på ting som har fornuftige norske oversettelser.. :lol:

Stabstab mellom dempertoppene....

Aha! Men da forstår jeg 8)

Takk for oppklaringen :)

Skrevet

Anti sway bar er ikke tårnstiveren, tårnstiver heter strut brace på engelsk.

Anti sway bar er en stang i forstillingen og en i bakstillingen som stiver opp bilen slik at den ikke "ruller" i svinger, bilen holder seg helt flat under. :) Lett å bli forvirret av det der.

Skrevet
hm....slik som dette til e36 da?

Nei, det der er en cross-brace (X-brace), den er vel strengt tatt primært for å stive opp cabrioleter (kom vel bare som standard på cabmodellene av E36, evt. også M3?).

Anti sway bars (også kalt anti roll bar, eller stabilisatorstag på norsk):

lotus232.jpg

Disse er standard på de aller aller fleste biler, men man kan gjerne oppgradere til kraftigere stag for å få mindre krenging. M-modellene har for eksempel som regel noen millimeter tykkere stag enn standardbilene.

Skrevet

Hmm.. det der var sannelig ikke lett å forstå seg på. Det blir likevel ikke førsteprioritet for min del, men kanskje det kommer på etterhvert :)

I dag leverte jeg bilen inn til solfilmlegging. Får den tilbake i morgen. Er veldig spent på å se resultatet :)

Skrevet

Ser i din første post at du skal ha Sunguard solfilm, det blir nok bra med 20% + gardin på bakruta og 40% på siderutene.

Vet du hvilken Sunguard film det er snakk om??

Jeg har selv Sunguard Desert 40% på rutene på fordørene, og orginalt mørke ruten + solgardin på resten, synes det ser bra ut. :D

Skrevet
Ser i din første post at du skal ha Sunguard solfilm, det blir nok bra med 20% + gardin på bakruta og 40% på siderutene.

Jeg har selv Sunguard Desert 40% på rutene på fordørene, og orginalt mørke ruten + solgardin på resten, synes det ser bra ut. :D

Stian sa hvilken Sunguard film det var snakk om, men det har jeg glemt :oops: Men jeg tror den het Desert. Skal ta å sjekke det opp :) Håper det blir bra :D

Du synes ikke at det blir for mørkt med 40% når du har M-pakke med sort taktrekk..? Tenkte litt på dette jeg, men jeg kom frem til at hvis jeg skal leke gangster så må jeg nesten gjøre det med stil 8)

Skrevet

hm....ok!

For riktig oversatt blir det ved stabilisatorstag, men så ikke helt vitsen i bytte ut dem med det første..

Men da har vi fått oppklart det;) Man merker forøvrig litt forskjell på M-tech stag og vanlige på e36 iallefall :)

Skrevet

Stian sa hvilken Sunguard film det var snakk om, men det har jeg glemt :oops: Men jeg tror den het Desert. Skal ta å sjekke det opp :) Håper det blir bra :D

Du synes ikke at det blir for mørkt med 40% når du har M-pakke med sort taktrekk..? Tenkte litt på dette jeg, men jeg kom frem til at hvis jeg skal leke gangster så må jeg nesten gjøre det med stil 8)

40% er jo ganske lyst, så jeg synes ikke det blir for mørkt, og med helt mørke ruter foran blir kanskje onkel polti litt for nyskjerrige også.

Skrevet
40% er jo ganske lyst, så jeg synes ikke det blir for mørkt, og med helt mørke ruter foran blir kanskje onkel polti litt for nyskjerrige også.

Hadde 40% på E39'a og har 50% på bruksbilen uten å bli stoppet til nå, så det blir nok bra :)

Skrevet

Da har jeg henta bilen ut fra solfilmlegging.

Det positive er at solfilmen ble veldig kledelig på bilen (ganske mørkt, men samtidig greit innsyn) og jobben er svært bra gjort.

Det negative er at tenningen har stått på over natta, slik at bilen har vært helt fri for strøm og gått i nødmodus. Samtidig har airbag-lampa begynt å lyse pga. at airbagkontaktene har vært tatt av når de har hatt ute rutene. Derfor kjørte jeg bare bilen rett bort til BMW forhandleren, som i morgen skal ta diagnose på dette og slette feilmeldingene. Satser på at alt blir i orden da :)

Skrevet

Har du fått ordnet noen bilder etter at bilen kom tilbake fra toning..? :D

Hvordan går det med delene du bestilte fra KOED? Lenge til du får de?

Skrevet
Har du fått ordnet noen bilder etter at bilen kom tilbake fra toning..? :D

Hvordan går det med delene du bestilte fra KOED? Lenge til du får de?

Har ikke fått tatt noen ordentlige bilder, men her er likevel noen mobilbilder av type promillekvalitet:

DSC00040.jpg

DSC00041.jpg

DSC00042.jpg

DSC00044.jpg

DSC00045.jpg

DSC00047.jpg

DSC00048.jpg

DSC00050.jpg

DSC00051.jpg

I virkeligheten ser solfilmen kanskje litt lysere ut enn på bildene. Synes selv det ble bra, og passet fint sammen med det høyglanspolerte shadowline listverket.

Til opplysning kan det sies at hvis airbager kobles fra på E60/61 (f.eks. i forbindelse med å ta ut rutene ved solfilmlegging), så må man på BMW verksted for å få slettet feilmeldingene - å koble fra plusspolen på batteriet, slik man f.eks. kan gjøre på E39, nytter altså ikke her.

Jeg venter spent på delene fra Koed. De skulle etter sigende bli sendt fra dem Tirsdag - Onsdag denne uka, men jeg har ennå ikke fått dem. Gleder meg til de kommer :)

Skrevet

Så pent ut dette :) Kledde bilen utrolig bra!!

Men er litt usikkert på dette med antall prosent på solfilmen. Ser du skriver at dette er 40%. Jeg har angivelig 35% på min bil, og det virker en del mørkere enn ditt.

Dvs at siden jeg har en lavere prosent lysgjennomstrømning så blir filmen mørkere? Er det som høres mest riktig ut. Hos biltema selger de film som står 80-90% på, og den er sågodt som sort. Blir det da motsatt hos dem da gjerne, at det da er 10-20% lysgjennomstrømning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...