Gå til innhold

Min nye bil: '07 BMW 525iA

Share

Anbefalte innlegg

Har lagt ut bildene jeg fikk fra Tronrud her:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=709972#709972

Den har en grei utstyrliste, men ser meg fullstendig forbigått av deg! Skulle nesten tro du hadde en finger med i spillet når foreldra dine handla seg ny bil og valgte utstyr. :)

Blir vel kanskje en Tromsø tur på meg til sommern, om ikke Harald er her i Bodø hele sommeren. Så skal jeg på sommertreff om jeg har fått den repektabel til i juni. Det skal vel du også som eier av en sånn strøken tyskerslede? :)

Tror min blir grei etter soting av ruter, front leppe, ny eksos. Så har jeg funnet meg noen skikkelig gromfelger etter min smak. Spesielt i forhold til fargen på bilen! Ligger link til dem på tråden min. Så er det sportsunderstell på den, så jeg tror jeg dropper noe mer senking utover den originale. Er også veldig usikker på om jeg skal ha sort grill... Men tror egentlig det blir bra. Venter til du har gjort det først! :D

Skal vel primært forsøke å holde meg i skinnet med denne bilen i forhold til utgifter og påkostninger. Men ser jo at der er litt som må gjøres for å få prikken over i'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den har en grei utstyrliste, men ser meg fullstendig forbigått av deg! Skulle nesten tro du hadde en finger med i spillet når foreldra dine handla seg ny bil og valgte utstyr. :)

Må vel nesten innrømme at jeg hadde en finger med i spillet.. ;) Men når det er sagt så var foreldrene dine fast bestemt på at bilen skulle være sølv utvendig og sort inni, samt at den skulle ha M-pakke.

Blir vel kanskje en Tromsø tur på meg til sommern, om ikke Harald er her i Bodø hele sommeren. Så skal jeg på sommertreff om jeg har fått den repektabel til i juni. Det skal vel du også som eier av en sånn strøken tyskerslede? :)

Med mindre jeg har jobb eller er på ferie da, så skal jeg på Sommertreffet ;) Men et møte skulle vi nok alltids fått til, det er jo ikke så langt fra Tromsø til Bodø.. :)

Soting av ruter gjorde for øvrig veldig mye av utseendet på bilen, det var absolutt verdt pengene. Gleder meg til å se din! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva måtte du ut med for toning av ruter i Tromsø? Og var det sånn og forstå at du måtte inn med bilen på verksted for å få nullstillet feilmelding etter utkobling av airbag? Trodde/håpte ikke de trengtes å kobles ut. Mine airbags bak er iallefall koblet ut når bilen blir levert. Med hensyn til barnesetet.

Tenkte jeg skulle gå for "skamsvarte" ruter bak.... Og en lysere tone fremme. Hva ville du valgt på siderutene fremme dersom du skulle ha tonet rutene på nytt? Samme eller lysere/mørkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva måtte du ut med for toning av ruter i Tromsø? Og var det sånn og forstå at du måtte inn med bilen på verksted for å få nullstillet feilmelding etter utkobling av airbag? Trodde/håpte ikke de trengtes å kobles ut. Mine airbags bak er iallefall koblet ut når bilen blir levert. Med hensyn til barnesetet.

Tenkte jeg skulle gå for "skamsvarte" ruter bak.... Og en lysere tone fremme. Hva ville du valgt på siderutene fremme dersom du skulle ha tonet rutene på nytt? Samme eller lysere/mørkere?

Jeg ville iallefall ha lik toning foran og bak. Ser ikke bra ut når det er tydelig forskjell foran og bak.. Blir som med og uten solfilm foran og bak det...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg pris på PM, fikk det ganske rimelig da jeg har fått gjort det på flere av mine biler der 8) Solfilmlegginga ble gjort av Autoteck, og jeg fikk lagt film på alle siderutene og bakruta. Alle ruter ble tatt ut når filmen ble lagt. Og kvaliteten på jobben ble, naturlig nok, kanonbra - Stian kan sin solfilmlegging! Men det stemmer at jeg måtte få nullstilt feilminnet, men for airbagene sin del er det bare 10 minutters arbeid :)

Jeg ville ha fått lagt akkurat samme film som jeg har nå; 40% lysgjennomstrømning på alle siderutene, og 20% lysgjennomstrømning på bakruta (pga. at denne har en større flate, som gjør at mer sollys slipper inn - ergo må det legges mørkere film på denne for at den skal virke like "mørk" som de andre rutene). Jeg synes iallfall det er penest med lik lysgjennomstrømning på solfilmen foran og bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en liten godbit på YouTube:

En smakebit på hvordan Eisenmann eksosen kommer til å høres ut. Jeg ville kun ha den for utseendet sin skyld, men den go'lyden der sier jeg heller ikke nei takk til.. 8)

Fin lyd... Skal du ha 4 rør? Jeg har jo pensjonistfangeren bak, så må vel kludre en hel del for å få til 4 rør..? Men fint er det.... Guttedrøm siden alle Lamborghiniene hengte på soverommet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin lyd... Skal du ha 4 rør? Jeg har jo pensjonistfangeren bak, så må vel kludre en hel del for å få til 4 rør..? Men fint er det.... Guttedrøm siden alle Lamborghiniene hengte på soverommet! :D

Har bestilt nøyaktig den eksosen, så det blir fire rør :) Gleder meg til å få den, selv om det etter beregningene nok enda er en liten måned igjen til den ankommer Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eisenmannene, blir som sagt tidligere, helt rått på den ellers svært gromme bilen din. Jeg har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til å se bilen med de endelige oppdateringene, ikke minst grom-hjulene våres og til vårmønstringen hvor jeg håper å få beskuet den IRL.. :wink:8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen: Jeg gleder meg veldig :D Skal bli morsomt å se når delene blir montert på bilen, håper totalbildet blir bra.. :)

I dag kom faktisk M hekkskjørtinnsatsen, så i morgen bestiller jeg time til lakkering ;) Yey, endelig skjer det noe her! :D

Har bestemt meg for å bruke et professjonelt lakkverksted til jobben istedenfor å benytte meg av en kompistjeneste fra en lakkerer jeg kjenner, da bilen er så ny at jeg (og evt. senere eiere) vil føle seg mer komfortabel med kvitteringer på all jobb som er gjort på bilen. Skal heller benytte kompistjenesten på litt pjusk som skal gjøres med bruksbilen i løpet av sommeren.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår valget ditt meget godt. Er så kjedelig å få ting halvgjort og hvertfall når det er kompis-utført arbeid. Da er det vanskeligere å klage enn om det hadde vært et profesjonelt verksted. Fått tid til lakkeringen da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår valget ditt meget godt. Er så kjedelig å få ting halvgjort og hvertfall når det er kompis-utført arbeid. Da er det vanskeligere å klage enn om det hadde vært et profesjonelt verksted. Fått tid til lakkeringen da? :)

Lakkeringstime er spikra neste Mandag, 3. mars 8)

Det ble helrått med 20" Saltkjelen, må nesten prøvemontere mine snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

I går ble bil og deler levert inn til lakkering hos Tromsø Autolakk. Får i samme slengen fikset to små hakk nederst på frontfangeren som min far greide å lage på bilen.

Sannsynligvis får jeg bilen tilbake på Torsdag, kan ikke si annet enn at jeg gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...