Gå til innhold

Min nye bil: '07 BMW 525iA

Share

Anbefalte innlegg

Du skal grille noe dramatisk med en hårføner før du tar lakken! :) Tenk bare på hvor varm lakken blir på biler i solsteiken i litt varmere strøk en Norge. Prøv uten full varme, og/eller med litt avstand fra bilen. Varmluftpistoler blir også mye brukt på bilpleie.

Vet at han som valset bakskjermene mine på E39'a sa at lakken da skulle varmes opp til +/- 80 grader, men at man ikke måtte holde varmepistolen for lenge mot lakken sammenhengende. Jeg får prøve med hårføneren til kjæresten, da blir hun å le enda mer av meg og bilgalskapen min :lol:

Det klarer du ikke, skal litt mer heating til enn det :P .

Kepler Bilpleie her i Tbg. bruker en slik Bosch på Taxi'er, firmabiler og alle demobiler med reklame fra mange forhandlere! (bl.a Tronrud)

Og du kan jo høre med Geir Anders. Han fjernet et ACS merke fra sin sykt strøkne Z Coupè på siste vasketreff! Og han vil jeg tro er vel så prikete med sin bil som deg (uten at jeg vet, siden jeg ikke har truffet deg i RL enda) :D .

Ihvertfall må du ikke beg. kødde med noen skraper, kniver og sterke kjemiske midler uten å ha hørt med folk som har greie på det =;

Enten satser jeg på hårfører, eller så tar jeg å leier en slik maskin. Selv om det tryggeste for å unngå skader er å få en av kompisene mine som jobber på lakkverksted til å gjøre det :lol:

Jeg er veldig flink til å ta godt vare på bilen; vasker den daglig når jeg bruker den, parkere den trygt, unngå skader og slitasje på interiør/eksteriør og slike andre, "dagligdagse" ting. Men jeg har lite erfaring med å polere bil, ta lakkrens etc. Det får jeg heller andre til å gjøre for meg :) Og jeg er (ikke ennå) blitt så hysterisk at jeg ikke kan bruke en vanlig syntetisk vaskesvamp på bilen. Men nå har jeg bestilt en slik, samt noen flere Meguiers produktet, så det er vel ikke lenge før jeg også er "hekta"! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Polering er gøy, og en ting alle bør kunne! Er ingen heksekunst så det får du fint til... Leeeenge til bilen din trenger lakkrens. I tillegg er det en farge hvor riper nærmest er fraværende. Min 03 mod er jo nærmest strøken i lakk. Skal kun bruke lakkrens for hand på et par skjønnhetsflekker bare jeg ser. :) Ta benz'n først som øve bil. Husk å forsegle etter polering! Så blir den blankerer og polishen holder mye lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Autoglym sine produkter, og jeg er ikke spesielt imponert over dem. De gjør jobben og duger således, men jeg har dårlig tro på at det er de beste på markedet. Meguiers blir jo skrytt opp i skyene, så jeg skal prøve deres produkter.. :)

Til sommeren må vi ha oss en ordentlig bilpleiedag sammen, Tommy :D

Som en morsom kurriositet kan jeg nevne at på det lille jeg har brukt bilen til nå, samt av bilder jeg har lagt ut av den, så har jeg allerede fått 5 spørsmål om "Er det en M5??".. haha! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Autoglym sine produkter, og jeg er ikke spesielt imponert over dem. De gjør jobben og duger således, men jeg har dårlig tro på at det er de beste på markedet. Meguiers blir jo skrytt opp i skyene, så jeg skal prøve deres produkter.. :)

Til sommeren må vi ha oss en ordentlig bilpleiedag sammen, Tommy :D

Som en morsom kurriositet kan jeg nevne at på det lille jeg har brukt bilen til nå, samt av bilder jeg har lagt ut av den, så har jeg allerede fått 5 spørsmål om "Er det en M5??".. haha! :lol:

Brukte selv Autoglym først, fungerte liksom greit det! men det var det.

Ja har kjøpt inn noen Meguiars produkter selv, men skal kjøre Sonax utvendig nå til vårpussen siden jeg har det liggende :)

Ja synest også det! Bilpleie en lørdags ettermiddag med pils, så tur ut etterpå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke på deg og din feite E60 når jeg så TV2 været nå! Ikke helt riktig føre for 20" & senk i Tromsø om dagen... #-o .

Nei, det har snødd en god del dessverre :( Er glad jeg enda humper rundt i bruksbilen på vinterdekk, selv om E60'en faktisk tar seg nokså bra frem (!) og lar seg fint manøvrere innenfor rimelighetens hastigheter på sørpedekte veier. Men såklart, det er ikke å anbefale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilpleie en lørdags ettermiddag med pils, så tur ut etterpå :lol:

Det hadde vært skoy, og det er altfor lenge siden sist ;) ..men det krever såklart at jeg får tillatelse fra Celia, noe som oftest går i orden dersom hun får seg ett par nye sko :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det! Men går mot varmere tider nå så! :) Grei plass utafor leiligheten her, så kan man sitte på veranda med pils! :)

Hehe, Ja det er også en måte å gjøre det på! :) Fruen er klar over at når jeg har kvalitetstid med bilen så har jeg kvalitetstid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i Cartec Cato.... Det er det absolutt beste produktet du får tak i til din strøkene lille venn! :) Ikke sånn som du får kjøpt i matbutikker i utlandet slik som autoglym, meg., og turtlewax.

http://www.cartec.nl/no/index.htm

Om jeg får rett lønn for å gjøre det blir jeg å ta litt bilpleie på ettermiddager i nyjobben siden jeg har jobbet en del med det før. Da ska jeg endelig komme meg til å bestille cartec! Perfect polish tar ripene sinnsykt bra. Så skal jeg også kjøpe en Spray wax polish... Svinenkelt, men sistnevnte tar ikke riper.

Så er det faktisk ikke så dyrt heller.... Troooooooor jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt folk påstå at Cartec er industriutgaven av enten AutoGlym eller Meguiar's... uten at jeg husker hvilken av de. Men Cartec er visst nok å få kjøpt på literflasker for en OK penge hos visse bilpleiefirmaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...