Gå til innhold

Ulike typer panser til E46?

Share

Anbefalte innlegg

Tenker du på orginale så er det som du sier, forskjell på coupe og sedan og m3 og compact. Facelift har i tillegg en helt annen form på grillen, men det vil passe på non-facelift selvom det ser rart ut.

Er usikker på touring, men tror det er samme panser som sedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan altså sette facelift panser på en pre-facelift coupe? Og det vil passe helt bra?!?

Tja... fysisk burde det vel kanskje passe, men visuelt tror jeg at det vil se heller merkelig ut. Husk at også sideskjermene og frontlyktene... i tillegg til panseret, grillen og frontfangeren ble endret med faceliften. Imidlertid tror jeg at facelift coupe frontlysene (inkl. nye underlister) kan passe direkte på en facelift sedan/touring. Det er kanskje verdt å prøve... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan altså sette facelift panser på en pre-facelift coupe? Og det vil passe helt bra?!?

En ganske stylet 325 som lå tilsalgs på Finn.no fra noe som het Jaro bil (tror jeg), syns jeg hadde facelift-"styling"-panser (Worsteiner?) på en pre-facelift-bil. Tror jeg har sett den bilen her inne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Compact har lett for å bli glemt ser jeg.. :P

Det er kanskje ikke så merkelig... eller ?... :roll:

Mulig jeg skulle formulert meg annerledes, Oversett, er sikkert ordet :) Slo vell aldri helt ann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva enkte bmw på når designa den der....

Jeg tror at det var meningen å skape en slags felles designlinje mellom Rover 75 (1998-2005) og enkelte av BMW´s billigere modeller som f.eks E46 Compact (2001-2005), men dette er kun spekulasjoner fra min side. Rover 75 prosjektet var i utgangspunktet ment å være en ny alminnelig Rover, men BMW kjøpte Rover i 1996 og Rover 75 er derfor basert på E39 med bl.a en Z-bakaksel fra E36... Rover 75 ble levert med både forhjul og bakhjulstrekk. Hensikten med en evt. felles designlinje mellom Rover 75 og enkelte av BMW´s modeller kan ha vært et forsøk på å tilføre Rover en tiltrengt aura av eksklusivitet samt å skape en diversifisering av ulike produktlinjer (economy of scale). BMW solgte imidlertid Rover i år 2000 og som vi vet valgte de istedenfor å satse på nisjemodeller som 1-serien, X-seriene og ikke minst Rolls-Royce.

Rover 75

ed1hvs0qt9muycf1vqmt.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...