caaatooo Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Sportsseter er et must!samt at 320d går utrolig mye bedre.. Tall fra bmw.no. Utrolig mye bedre er vel å ta i? Ved akselrasjon fra f.eks. 80 - 120, så går nok 320d "utrolig mye bedre" enn 320i. Ved å kjøpe en dieselbil vil du få et mye snillere drivstofforbruk kontra en bensinbil. Likevel koster dieselen nå nesten like mye som bensin - og snart blir den sikkert like dyr. Dessuten er 320i ca. 15000,- rimeligere i innkjøp enn 320d (men disse pengene og mer til får du sannsynligvis igjen den dagen du selger bilen hvis du kjøper 320d). Vet ikke om servicene er noe dyrere på dieselbiler..? Uansett hvilken motor du bestemmer deg for, vil 3-serie være et veldig godt valg; mye kjøreglede, godt med komfort, god kvalitet, et pent karroseri og en veldig kurrant bruktbil den dagen du bestemmer deg for å selge.
hagenisse Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Ved akselrasjon fra f.eks. 80 - 120, så går nok 320d "utrolig mye bedre" enn 320i. I 4. eller 5. gir ja, men hvis du er opptatt av best mulig aks - hvorfor i alle dager bruker du da de girene?
caaatooo Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Ved akselrasjon fra f.eks. 80 - 120, så går nok 320d "utrolig mye bedre" enn 320i. I 4. eller 5. gir ja, men hvis du er opptatt av best mulig aks - hvorfor i alle dager bruker du da de girene? Hvis man girer ned og gir jernet (f.eks. ved forbikjøringer) slik at motoren blir pisket på turtall, så er det neppe noen forskjell - eller kanskje forskjell i bensinbilens favør for alt jeg vet? Men under vanlig langkjøring blir det fort tungvint å måtte gire ned straks man trenger litt ekstra motorkraft - f.eks. ved bratte stigninger.
Saltkjelen Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Det kommer jo selvsagt på hva slags budsjett du har. Jeg har den nye 520d med 177hk og 350Nm og dette syns jeg er en herlig motor og denne er sikkert helt pervers i 3 serien. Kan ikke falle inn å kjøpe en bensinbil i samme nivå. Da må jeg opp i større motor og da er det snakk om 525i/530i. Når det gjelder utstyr er jeg ganske kresen, hadde ikke bestilt en bil uten dette. Dette er et minimum for min del; -Dakotaskinn -Tåkelys* -Lettmetallfelger 18" Ellipsoid-eke 162 (lagt om til vinterhjul når den ankommer Norge)*** -M sportsratt i skinn*** -Automatisk avblendbare speil inn- og utvendig** (ingen must, men de følger med i utstyrspakke) -Midtarmlene bak -Multifunksjonsratt* -Automatisk klimaanlegg** -Gulvmatter i velour -Cruise control** -Gjennomlastningssystem med skipose -Sportsseter foran*** -Midtarmlene foran, justerbart** -Navigasjonsystem Business / Professional** -(CD veksler) -Regnsensor** -Elektrisk setejustering med minne -Lyspakke*** -M sportsfjæring* / *** (ingen must, men de følger med i utstyrspakke) -Bagasjeromspakke -Xenon nær- og fjernlys*** -PDC foran og bak** -Automatisk 6-trinns girkasse -Soltak i glass -BMW Individual solbeskyttende vinduer -Shadowline -Korsryggstøtte for fører og passasjer -Hi-Fi høytallersystem / Hi-Fi høytallersystem Professional LOGIC7 -Bluethoot telefon -Tillegg for 177hk og 350Nm ( ) Hadde valgt dette om du bestilte bilen med bare Navi. Business pga. reduserte navigasjonsmuligheter om navi. CD ikke er inne hele tiden. * Medfølger i forbindelse med Advantage pakke ** Medfølger i forbindelse med Comfort pakke *** Medfølger i forbindelse med Dynamic pakke Dette ville jeg ha gjort i ettertid; -M pakke (støtfangere) -Blackline baklykter -Nye sommerhjul på 19" eller 20"
Saltkjelen Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Alternativ 1 - E90 320d: Basispris: 370 700,- Ekstrautstyr: -Automatisk 6 trinns girkasse -Regnsensor -Cruisecontrol -PDC foran og bak -Soltak i glass -Tåkelys -Xenon nær- og fjernlys -BMW Individual solbeskyttende vinduer -Multifunksjonsratt -M sportsratt -Korsryggstøtte -Elektriske seter -Sportsseter -Dakotaskinn -Automatisk avblendbare speil inn- og utvendig -Oppbevaringspakke -Hi-Fi høytallersystem (+6700kr for Professional LOGIC7) -Bluethoot telefon -Titansølv metallic -Midtarmlene foran, justerbart -Automatisk klimaanlegg -Lettmetallfelger Ellipsoid-eke 162 18" -Lyspakke -M-sportfjæring -Navigasjonssystem Professional -Bagasjeromspakke -Talestyring Pris med ekstrautstyr: 557 080,- Alternativ 2 - E90 320d: Basispris: 370 700,- Ekstrautstyr: -Automatisk 6 trinns girkasse -Regnsensor -Cruisecontrol -PDC foran og bak -Soltak i glass -Tåkelys -Xenon nær- og fjernlys -BMW Individual solbeskyttende vinduer -Multifunksjonsratt -M sportsratt -Bagasjeromspakke -Korsryggstøtte -Elektriske seter -Sportsseter -Dakotaskinn -Automatisk avblendbare speil inn- og utvendig -Oppbevaringspakke -Hi-Fi høytallersystem (+6700kr for Professional LOGIC7) -Bluethoot telefon -Titansølv metallic -Midtarmlene foran, justerbart -Automatisk klimaanlegg -Lettmetallfelger Ellipsoid-eke 162 18" -Lyspakke -M-sportfjæring -Navigasjonssystem Business -CD veksler Pris med ekstrautstyr: 562 050,- Alternativ 3 - E90 318d: Basispris: 330 700,- Ekstrautstyr: -Regnsensor -Cruisecontrol -PDC foran og bak -Soltak i glass -Tåkelys -Xenon nær- og fjernlys -BMW Individual solbeskyttende vinduer -Multifunksjonsratt -M sportsratt -Korsryggstøtte -Elektriske seter -Sportsseter -Dakotaskinn -Automatisk avblendbare speil inn- og utvendig -Oppbevaringspakke -Hi-Fi høytallersystem (+6700kr for Professional LOGIC7) -Bluethoot telefon -Titansølv metallic -Midtarmlene foran, justerbart -Automatisk klimaanlegg -Lettmetallfelger Ellipsoid-eke 162 18" -Lyspakke -M-sportfjæring -Navigasjonssystem Professional Pris med ekstrautstyr: 502 670,-
tsn Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Skrevet Januar 8, 2008 Tenkte på den 520dAT'en du har egentlig, men tak for prisene på 3-serien
Saltkjelen Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Tenkte på den 520dAT'en du har egentlig, men tak for prisene på 3-serien Du kan forøvrig skreddersy din egen bil på BMW.no med alle priser. Du kan derfor sette sammen din egen bil med det du måtte ønske og få den korrekte prisen.. Har sendt deg en PM.
hagenisse Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 -Regnsensor Jeg har fortsatt ikke prøvd en regnsensor som ikke har irritert livet av meg. Volvo V50'en vi har på jobb har derimot ikke regnsensor, men gammeldags intervalljustering og det er så utrolig mye bedre! Flere andre ting jeg helst ser at bilen er uten... disse automatiske speilene, tåkelys, innebygd navi og skinn.
Hansh Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 -Regnsensor Jeg har fortsatt ikke prøvd en regnsensor som ikke har irritert livet av meg. Volvo V50'en vi har på jobb har derimot ikke regnsensor, men gammeldags intervalljustering og det er så utrolig mye bedre! Flere andre ting jeg helst ser at bilen er uten... disse automatiske speilene, tåkelys, innebygd navi og skinn. Enig når det gjelder regnsensor! Det beste jeg har prøvd hittil er BMW's løsning med manuell og fartsavhengig intervalljustering. Utrolig irriterende med regnsensor og viskere som nekter å stoppe i hver eneste tunnel, som vi har ganske mange av her.
plugg69 Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 hmm.. jeg har en 04 320d. er jo en e46 da, men .. min er chippa, med anna filter og ren eksos, går som et lite hælvete, og drar meget godt.. to liters firer dieselen oppleves nesten som en bensinmotor, og med litt snacks høres den nesten ut som en bensin og... når det kommer til utstyr så angrer jeg på at jeg ikke valgte med soltak, men det er vel hver sin smak...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå