Saltkjelen Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Oh my g... 1kmt i timen forskjell i toppfart? Du som påstår at 525 bli "frakjørt av en 520" Og 525'en har raskere 0-100 tid, men det har ingenting å si?? Dessuten er 525'en .6 sek raskere fra 80 til 120. Det er klart at akslerasjonen har noe å si.. Men bilene er såpass jevne at 525d vil på ett eller annet tidspunkt bli frakjørt av 520d i og med at toppfarten er høyere. Jeg vet ikke hvordan 525d er, så jeg skal ikke uttale meg så mye mer utover det. Jeg har heller ikke prøvd min 520d i høyere fart enn 140km/t og jeg syns den drar fint og godt hele veien opp.. Det hadde forøvrig vært morsomt å sett begge disse bilene i aksjon på f.eks Autobahn og sett hvem som hadde vunnet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doG Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Jeg snakker da ikke nedlatende om rekkesekseren og andre mennesker her inne.. Du skrev jo at det var for å imponere naboen man brukte penger på slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Jeg snakker da ikke nedlatende om rekkesekseren og andre mennesker her inne.. Du skrev jo at det var for å imponere naboen man brukte penger på slikt? Som du sikkert lot merke til var det også et ? bak setningen.. Den var også skrevet i parentes, så den var skrevet noe ironisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hofmeister-Knick Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2008 Ja, er du sikker på det? Jeg syns det er mer imponerende at en bil, som 520d (2.0 liters 4'er, 177hk og 350Nm) kommer opp på nivå med 525d (2.5 liters 6'er 177hk og 400Nm).. Den har jo tross alt en mye større motor og at minstemann da er omtrent like sprek, og faktisk har en høyere toppfart er jo virkelig imponerende.. Sikker kan man aldri være... Men om tallene som trekkes fram her, så illustrer vel de ganske eksakt forskjellen på motorene (ytelsesmessig). De har begge 177 hk og omtrent lik toppfart. 80-120 går på 6,5 hhv 7,0 noe som matcher forskjellen i Nm bra, og 0-100 øvelsen er igjen ganske lik da man buker toppeffekt i større grad enn momentet. Men jeg mener du må se på mellomaks for å se forskjellen her, det er der man kjenner forskjellen, ikke på 1 tidel til 100 eller 1 km/t i toppfart Tusen takk for det.. Ja, jeg opplever interiøret som meget oppgradert iht. pre-faceliften.. Det er tydelig lagt mye mer vekt på finish og kvalitetsfølelse. Armlenet er i mykt, deilig skinn - noe som det blandt annet ikke var på pre-facelift. Det var mer eller mindre ganske hardt og ikke fullt så eksklusivt. Det er rom for forbedringer på interiørkvaliteten, så gledelig å høre at det er merkbar forskjell. Har tatt i LCI-en et lite øyeblikk, husker ikke helt annet enn den nye girspaken på stående fot. Får se å få ut fingeren å få prøvd den nye 525d, men vet ikke om jeg tør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hofmeister-Knick Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2008 Det er klart at akslerasjonen har noe å si.. Men bilene er såpass jevne at 525d vil på ett eller annet tidspunkt bli frakjørt av 520d i og med at toppfarten er høyere. Jeg vet ikke hvordan 525d er, så jeg skal ikke uttale meg så mye mer utover det. Jeg har heller ikke prøvd min 520d i høyere fart enn 140km/t og jeg syns den drar fint og godt hele veien opp.. Det hadde forøvrig vært morsomt å sett begge disse bilene i aksjon på f.eks Autobahn og sett hvem som hadde vunnet.. 520d vil ikke ta igjen 525d før 525d har nådd toppfarten sin, deretter vil den etter å ha senere nådd toppfarten sin måtte sige innpå 525d med 1 km/t, vi snakker nok minutter her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAL_535i Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Det er klart at akslerasjonen har noe å si.. Men bilene er såpass jevne at 525d vil på ett eller annet tidspunkt bli frakjørt av 520d i og med at toppfarten er høyere. Jeg vet ikke hvordan 525d er, så jeg skal ikke uttale meg så mye mer utover det. Jeg har heller ikke prøvd min 520d i høyere fart enn 140km/t og jeg syns den drar fint og godt hele veien opp.. Det hadde forøvrig vært morsomt å sett begge disse bilene i aksjon på f.eks Autobahn og sett hvem som hadde vunnet.. 520d vil ikke ta igjen 525d før 525d har nådd toppfarten sin, deretter vil den etter å ha senere nådd toppfarten sin måtte sige innpå 525d med 1 km/t, vi snakker nok minutter her Og en helv****s lang strekke uten oppbremsing, for da vil 525'en igjen nå toppfarten sin tidligere å dra ifra igjen. Nei så lenge det finnes alternativ, og jeg har råd, blir det 6 sylindre på meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doG Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Jeg snakker da ikke nedlatende om rekkesekseren og andre mennesker her inne.. Du skrev jo at det var for å imponere naboen man brukte penger på slikt? Som du sikkert lot merke til var det også et ? bak setningen.. Den var også skrevet i parentes, så den var skrevet noe ironisk.. hehe, det er jo rene MSN responsen her Jeg er en mann av få ord, jeg postet her siden jeg syntes du var vel nedlattende mot oss som bruker penger på, og elsker rekkeseksere+ Ble sikkert litt useriøst innimellom her, men sånn er det når man blir provosert. Jeg er enig med at det ikke er noe som heter at "ekte" BMW skal ha minst 6 sylindre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doG Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Nei så lenge det finnes alternativ, og jeg har råd, blir det 6 sylindre på meg.. Ja, her også. Det blir e46 04' 325i eller 330d på meg neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hofmeister-Knick Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2008 Jeg er nok også sikkert av de som liker R6 lyden veldig godt.. Men har nå handlet meg en 05mod 320cd som har blitt chippet. Denne går jo utrolig bra til å være diesel, samt bruker en brøkdel av hva en R6 gjør. Selvfølgelig er lyden ikke den samme, men det ER en BMW for det. Det å chippe er jo en tanke som surrer bak i hodet nå og da. Hvem har chippet din, og noen erfaringer som er verdt å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 4-syl. er best opp til 2,5L. Større klubber! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Og her har vi jo en 320i med et uorig. eksosanlegg og lyden er jo absolutt ikke ille... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hofmeister-Knick Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2008 Hei og hoppDiskuterer ofte bil (dvs. BMW) med et par venner og kollegaer. Gjengangeren er hvorvidt man "har" en BMW om man ikke har R6 eller bedre under panseret. Selv heller jeg nok til det siste, en BMW skal ha 6-sylindre plassert etterhverandre. Det tristeste er jo en 5-serie med 4-sylindre i mine øyne, ekstra kjipt om den brenner olje. Hva synes folket her inne? En liten oppsummering: Ble en del repons på dette temaet, tydelig at det engasjerer! Ingen synes at man MÅ ha R6+ for å ha ekte BMW, men de fleste er langt på vei enig i at en BMW fortjener en R6 under panseret. Om maan må prioritere pga økonomien, viker det på meg som om de fleste heller velger R6 framfor msse utstyr. De som sier jatakk begge deler (utstyr og motor) kjøper gjerne en litt eldre om ikke økonomien er der. Var vel ikke akkurat revolusjonerende dette resultatet, men jeg hadde kanskje ventet mer "Die Hard R6" stemning her inne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Lyden av en rekkesekser er en av grunnene til at jeg er bmw frelst. Husker fra jeg var liten at da var det de tøffeste gutta i bygda som kjørte runt med E30 323i/325i, E24 635CSi, E28 528i osv. og senere E36 325i gjerne med en noe åpnere eksos enn originalt. Når en av disse bilene spant ut fra butikken i andre gir med fullt seksersnerr på tørr asfalt så satte det dype spor i en enkel guttesjel. R6 sies jo å være BMW`s adelsmerke. Og ser jo det at rekkesekser lyden fremheves i de fleste biltester som et pluss. BMW med firer er jo også BMW for all del, men så lenge de finnes med sekser eller større er ikke jeg i tvil om hva jeg vill ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Det er kun lyden som gjør at jeg foretrekker mer enn 4 syl. Ingenting annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Januar 12, 2008 Share Skrevet Januar 12, 2008 Bedre med 318IS class II enn e36 325.. Bedre med e90? 320si enn e46 320 Men, det er noe spesielt med rekkesekser..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå