Gå til innhold

MIN Alpine White e90!!!! Ny Motor!!! 23.01

Share

Anbefalte innlegg

:cry::cry::cry:

Så ble de stans..Var ut å kjørte en tur i går 19.01 hadde sikkert kjørt en times tid, åsså plutselig begynte turbon å hyle nå inni helvete å draget fra bilen ble så å si lik null.. Stanset etter noen hundre meter å gjikk ut for å ta en titt under panseret. Men der er det jo kun plastikk ved første øyekast så ble ikke noe klokere.. Så ble de ringt falken å blien står nå hos srandveien auto i trondheim.

Er de noen som har erfaring med at turbon på nyere bmw har røke ved så "lav" kilometerstand?? (117000)

Muligens det var mere som tok kvelden under panseret og? Motor? Røk noe jevlig bak bilen da.. men det kom ingen varsel lamper inne i bilen.. Så jeg kunne like godt ha kjørt videre om jeg ikke hadde vert helt grønn..

Kjøpte bilen den 5januar hos Bilsalongen i telemark.. Er det noe jeg må ta ansvar for selv eller dekker bruktbilgarantien slike ting? hva med bmw sin garantid :?:

:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uff, en virkelig kjedelig situasjon og sak.. Ser at bilen din er en 2005 modell, så i utgangspunktet har nybilgarantien gått ut (2 år eller 100 000km). Om du har fått bruktibilgaranti fra de som solgte bilen til deg nå burde det uten tvil gått under det. Uansett bør det mer eller mindre gå på godwill fra BMW ettersom bilen ikke er eldre enn 2-3 år gammel. Hold oss gjerne oppdatert på utviklingen i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som E30 ex Turbo nevner, så har vi i Norge 5 års reklamasjonsrett. Dette gjelder ting som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år.

Altså ikke slitedeler, men en turbo er jo ikke en slitedel.

Så det er bare å reklamere, dette skal BMW betale.

Uansett så er det vel 6 mnd bruktbilgaranti hos Bilsalongen, så tror ikke du trenger å være redd for å måtte ta dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kommer en av få fordeler med tuningbokser inn, de kan du bare plokke ut om slike ting intreffer. Med seriell tuning kan man vel kanskje laste innigjen original softwaren, men har du åpnet "hjærnen" er nok løpet kjørt.

Jeg aner ikke om du har gjort noen av delene, og ønsker ikke å vite det heller, men nevner det da det blir aktualisertt av BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, fra himmel til helvete på kort tid altså, kjedelig!

Sørg for å få den 177/350 hk/Nm motoren nå da hehe

:twisted:

Seriøst, Bilsalongen er et seriøst og ryddig sted, har handlet der selv, hvem var det du forholdt deg til?

Uff, hører bare mer og mer om problemer mht diesel og turbo her, begynner å bli litt nervøs selv her...

:cry:

Denne bilen gikk tidligre med blå felger, meget stilig, fikk du disse med, sett denne bilen mye nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, fra himmel til helvete på kort tid altså, kjedelig!

Sørg for å få den 177/350 hk/Nm motoren nå da hehe

:twisted:

Seriøst, Bilsalongen er et seriøst og ryddig sted, har handlet der selv, hvem var det du forholdt deg til?

Uff, hører bare mer og mer om problemer mht diesel og turbo her, begynner å bli litt nervøs selv her...

:cry:

Denne bilen gikk tidligre med blå felger, meget stilig, fikk du disse med, sett denne bilen mye nemlig.

Motor er allerede bestillt serru :roll:

Vet ikke hvem som dekker skadene enda. Han jeg kjøpte bilen av på bilsalongen var en petter...

Trakk ut sommerfelgen da jeg skulle ha nye uansett.

Har du noen bilder av bilen med disse felgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...