Gå til innhold

Messias' nye E46 Touring

Larslol
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 months later...
  • 4 weeks later...

Vel, på tide med en liten miniupdate :)

Se for deg å ligge i ca 110km/t på motorvei, når du finner ut at " Hey, jeg har ikke bremser, dette kan bli morro!" Klossene var faktisk helt nedslitte på begge sider, og skivene blitt skjeve som et faktum av dette. og Stemplet i ene caliperen har låst seg helt fast! skiver og klosser ble forresten byttet i våres, kjøpt på GS, skremmende dårlig kvalitet. oh, happy day, akkurat som julegaver ikke er utgift nok på en måned jeg ikke får lønn:( ( har byttet jobb, fra lønn inneverende til lønn på etterskudd, ikke smart ) men nå har det kommet nye skiver og klosser fra koed og nye calipere fra mekonomen kommer i morgen :) så her skal det bremses!

Ellers har det skjedd fint lite med bilen den siste tiden, vurderer å kvitte meg med den på nyåret, da jeg ikke trenger den like mye pga kollektivt og heller kjøpe noe mer spenstig og morsomt... men, jeg sier som blodstrupmoen " Time will show!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt å ikke ha bremser. Opplevd det på jobb noen ganger...

Hvor mye bremsevæske finner jeg ikke noe info på, men 1-1,5L burde holde til å få skyldt godt igjennom systemet :wink:

Takk for det :) da har jeg nok, noe spesiel bremseveske som er anbefalt i forhold til andre=?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har og opplevd å ikke ha bremser. det var heldigvis udramatisk. fant ut at klossen fra den ene siden lå igjen hjemme, og jeg svingte av e18 i sandefjord..

Min situasjon var heller ikke så veldig dramatisk, men ble fort litt panikkstemning i bilen da.. og det var bare meg der :P

Men nå er alt med bremsene nytt og fungerer som en drøm :) skifta like godt bremsevæske når jeg først holdt på igår, så nå mangler det bare å få skikk på nærlysa så er bilen 100% igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Siden det har vært manglende interessere på bilen, ser det ut til å jeg skal ta i et skikkelig tak og få bilen akkurat sånn jeg vil ha den. Og hvis man skal ha et mini-prosjekt må man ha en liste :)

Lakkering, retting av div. småbulker og få bort all rust [ ]

Bestille, lakke og sette på m-tech fangere [-] Kommet

Bestille og montere simons effektanlegg [ ]

Bestille og montere avtagbart hengerfeste [ ] Her må jeg se ann behovet og om det er verdt det

Bestille og montere k&n luftfilter [ ]

Bestille time hos Bavaria for rep av "fusking" og sentallås [x]

Bestille nye skilter hos BT [X] Ordnet, nye skilter og skiltholdere fra Bavaria montert på bil

Godkjenne justerbart senkesett [x] Godkjent i aug '10

Få tak i brukte orginale sportstoler [ ]

Motorbytte til 328i? [ ] Fortsatt på tenkestadiet

Få tak i vinterbil/bruksbil mens oppussing skjer i høst/vinter [X] BMW E34 520i

Det vil komme løpende oppdateringer og bilder etterhvert som ting skjer.

Hvis noen har tips om andre ting som burde gjøres, er jeg åpen for alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...