Gå til innhold

Carputer prosjekt E39


Anbefalte innlegg

Har du kjøpt både carputeren og skjermen på mp3car.com? og kor har du fått tak i det avspillingsprogrammet som e på bildet? Lurer på å bygge noe lignende, kan få lagt inn megasquirt oxo da muligens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøpte alt sammen på mp3car.com. Programmet heter streetdeck, men de har sluttet å selge det. Men lurer på om du ikke bare kan gå til www.streetdeck.com og bestille det der. Etter en tids bruk ville jeg ikke anbefalt streetdeck til noen. Jeg har problemer med å få lagret innstillinger og da får jeg ikke satt fartsgrense for f.eks motorveier ol. Det resulterer i en helt ubrukelig navigasjon over lengre avstander, vi snakker 20-30 mil. I tillegg sendte jeg et par mailer om bugs i programmet, men da ble jeg henvist til forumet og fikk ikke noe annet svar enn det. Synes det er utrolig dårlig da jeg har kjøpt et produkt og så svarer det lite til forventningene. Når det er sagt, er jeg veldig fornøyd med MP3car.com, men ikke med dem som står bak streetdeck. Sats heller på gratisprogrammer elr kanskje det programmet som Dragonlove bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte alt sammen på mp3car.com. Programmet heter streetdeck, men de har sluttet å selge det. Men lurer på om du ikke bare kan gå til www.streetdeck.com og bestille det der. Etter en tids bruk ville jeg ikke anbefalt streetdeck til noen. Jeg har problemer med å få lagret innstillinger og da får jeg ikke satt fartsgrense for f.eks motorveier ol. Det resulterer i en helt ubrukelig navigasjon over lengre avstander, vi snakker 20-30 mil. I tillegg sendte jeg et par mailer om bugs i programmet, men da ble jeg henvist til forumet og fikk ikke noe annet svar enn det. Synes det er utrolig dårlig da jeg har kjøpt et produkt og så svarer det lite til forventningene. Når det er sagt, er jeg veldig fornøyd med MP3car.com, men ikke med dem som står bak streetdeck. Sats heller på gratisprogrammer elr kanskje det programmet som Dragonlove bruker.

Ja tror det er dårlig med support på Streetdeck, så jeg bruker Centrafuse, dette programmet må man betale for, men jeg fant det på Piratbukta tror jeg det var, i tilegg så har jeg installert Roadrunner, dette er de mest brukte programmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv bygget inn dobbel DIN og byttet ut orginalforsterkeren med en 4 kanals alpine (har tråd på dette i prosjekt biten).

Syns det ble bra :)

Men har ikke strekt kabler i denne bilen enda da jeg har brukt alt det orginale. Men med tanke på å strekke signalkabler. Er det lettest på høyre eller venstre side av bilen, eller er dette hipp som happ?

Selv vil jeg tro at venstre side er greiest da forsterkeren er bak på venstre side, men vet ikke hvordan det er lettest å strekke kabler fra midten av dashbord mot venstre eller høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv bygget inn dobbel DIN og byttet ut orginalforsterkeren med en 4 kanals alpine (har tråd på dette i prosjekt biten).

Syns det ble bra :)

Men har ikke strekt kabler i denne bilen enda da jeg har brukt alt det orginale. Men med tanke på å strekke signalkabler. Er det lettest på høyre eller venstre side av bilen, eller er dette hipp som happ?

Selv vil jeg tro at venstre side er greiest da forsterkeren er bak på venstre side, men vet ikke hvordan det er lettest å strekke kabler fra midten av dashbord mot venstre eller høyre.

Lettest å strekke kabler på Venstre side ja, samme gjelder fra midten av dashboard og til venstre, på høyre side ligger det en fet Batteri kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Strøm og signal vil jeg ikke blande uansett :)

Siste spørsmål jeg lurer på :) Litt offtopic, men er mange E39 fans som leser denne tråden.

Begge diskantene mine bak i dørene er døde. Tidligere eier har byttet ut høytalerne bak i taket. Kan det ha noe sammenheng? Hvor går kablene fra diskantene i dørene? Opp via taket før ned til forsterker?

Det er 2 par kabler som skal være til dørene bak men får ikke utslag på Ohm'meter. Rare er at de er gule de kablene, men bak diskantene er de grønne. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Er så sinnsykt misunnelig på dette oppsettet.

Har store planer om noe sånt selv, men det er noen hindringer i veien, først og fremst det at skjermen er dyr, og at man må knote til en ramme selv.

Skulle handlet inn skjerm og laget en ramme, og tatt det derfra.

Jeg ser for øvrig en rekke *meget* kule bruksområder:

* Interenttilkobling: Alt du trenger er et 3G-modem eller et modem fra Ice. I tillegg må man ha et WLAN-aksesspunkt i bilen, slik at man kan hive over musikk osv når man står parkert hjemme.

* Kamera i grillen og i baken: Tar konstant opp i timeshift på 1 time eller noe, så dersom noe skjer under kjøring, f.eks dersom noen kjører i deg, så er skyldspørsmålet avklart.

* GPS: Til navigasjon selvsagt, men i kombinasjon med internettilkobling kan du til enhver tid se hvor bilen er, og hvor fort det går :D

* Egen nettside for bilen: PC-en kan fungere som server. Du kan sette opp en nettside som forteller hvor du er, og folk kan se kameraet i bilen :) Her må det innlogging til så onkel blå ikke kan komme og sjekke deg ut når som helst, hehe.

* Og mye mye mye mye annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Kjøpte alt sammen på mp3car.com. Programmet heter streetdeck, men de har sluttet å selge det. Men lurer på om du ikke bare kan gå til www.streetdeck.com og bestille det der. Etter en tids bruk ville jeg ikke anbefalt streetdeck til noen. Jeg har problemer med å få lagret innstillinger og da får jeg ikke satt fartsgrense for f.eks motorveier ol. Det resulterer i en helt ubrukelig navigasjon over lengre avstander, vi snakker 20-30 mil. I tillegg sendte jeg et par mailer om bugs i programmet, men da ble jeg henvist til forumet og fikk ikke noe annet svar enn det. Synes det er utrolig dårlig da jeg har kjøpt et produkt og så svarer det lite til forventningene. Når det er sagt, er jeg veldig fornøyd med MP3car.com, men ikke med dem som står bak streetdeck. Sats heller på gratisprogrammer elr kanskje det programmet som Dragonlove bruker.

Ja tror det er dårlig med support på Streetdeck, så jeg bruker Centrafuse, dette programmet må man betale for, men jeg fant det på Piratbukta tror jeg det var, i tilegg så har jeg installert Roadrunner, dette er de mest brukte programmene.

Prøvde å laste ned RoadRunner fra http://guino.home.insightbb.com/roadrunner.html Dette var de eneste stedet jeg fant det.. Men kom bare opp varsel om at fila inneholdt fullt av virus! Andre steder jg kan få tak i noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på tanken på det samme men kom fram til at jeg ikke kunne ha skjermen der du har den. Fy faen du må ha stor plass? Jeg må ofre enten luftkanalene i midten eller hele klimaanlegget :(

Har megaplass :lol: . Men finnes det ikke et nettsted som selger ferdige rammer til 3-serie? Søk litt i forumet på mp3car.com el etter "Bezel" som er ramme til cd-spiller, touch skjerm ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...