Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ltjud0764lohh1fl50t1.jpg

En Imolarød eller Le mans blå 04 model X5 3.0D (altså facelft modellen)

Tror man trenger minst 50 lapper til men...

Er grom denne her Fredrik-hehe.

Ellers så blir det en E61 530Datl

8)

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En E39 530i er veldig riktig, men skal man forvente å få noe igjen når man selger tror jeg det vil være veldig dumt å kjøpe en 530i over en 530d. Ellers er jeg enig i det du sier. E39 530 er en meget fin bil!

Jeg ville nok kjøpt meg en E39 M5. En utrolig komplett bil som etter min mening er riktig på alle måter. En velholdt E39 vil også gi deg mange år med kjøreglede da det er en sterk og holdbar konstruksjon. Har hørt historier om motorer som har brutt sammen men mitt inntrykk er at E39 er et godt kjøp OM man får den undersøkt skikkelig før kjøp.

Ellers tror jeg også en E46 M3 eller en Porsche 993 vil gi deg mye glede. Du er så vidt inne på 996 men da bør man kanskje gå opp i pris? (Faceliften er mye penere å se på)

Hvorvidt man bør fokusere på verditapet er mest et spørsmål om hvor lenge man skal ha bilen. Vi hadde f.eks ikke tenkt til å ha vår 2003 E46 318d Touring i mer enn et par år, men nå har vi hatt den i over fire år... og beholder den trolig i minst et par år til. Bensin/diesel og manuelt/automatgear er mest en smaksak, men jeg ville under alle omstendigheter ha valgt en Touring... det ekskluderer en mindre gruppe kjøpere enn om bilen er en sedan.

Porsche er alltid interessant (dog ikke 996)... en nyere klassisk 911 eller en 964 eller 993 eller til og med en 997 (kanskje litt for dyr ennå) er ikke å forakte. Spesielt en 964 kan være interessant både teknisk og prismessig nå... og den er utrolig tøff i forhold til de samtidige og sammelignbare BMW modellene.... 8)

Skrevet

Takk for mange svar :) Er nok ca et halvt år igjen til det blir noe sånt kjøp, men synes det er greit å være ute i god tid.

Grunnen til at jeg ikke satte opp E46 M3 er at jeg er avhengig av plass, kort og godt :)

Synes E39 M5 er rå og komplett bil, men samtidig får man jo en E61 til samme pris....

Vanskelig å velge :S

Skrevet
Takk for mange svar :) Er nok ca et halvt år igjen til det blir noe sånt kjøp, men synes det er greit å være ute i god tid.

Grunnen til at jeg ikke satte opp E46 M3 er at jeg er avhengig av plass, kort og godt :)

Synes E39 M5 er rå og komplett bil, men samtidig får man jo en E61 til samme pris....

Vanskelig å velge :S

E39 M5 er et helt annet dyr enn f.eks en relativt alminnelig E60 525i... man kan faktisk ikke sammenligne disse modellene med mindre man kun fokuserer på det faktum at den ene modellen er nyere enn den andre. Hvis det er veldig viktig for deg burde du nok konsentrere deg om å finne en E60 med litt gadgets som gir deg streetcred... 20" felger og litt plastikk... :roll:

Skrevet
ltjud0764lohh1fl50t1.jpg

En Imolarød eller Le mans blå 04 model X5 3.0D (altså facelft modellen)

Tror man trenger minst 50 lapper til men...

Er grom denne her Fredrik-hehe.

Ellers så blir det en E61 530Datl

8)

ohh.... den var nice :) flere bilder??

Skrevet

En E39 530i er veldig riktig, men skal man forvente å få noe igjen når man selger tror jeg det vil være veldig dumt å kjøpe en 530i over en 530d. Ellers er jeg enig i det du sier. E39 530 er en meget fin bil!

Jeg ville nok kjøpt meg en E39 M5. En utrolig komplett bil som etter min mening er riktig på alle måter. En velholdt E39 vil også gi deg mange år med kjøreglede da det er en sterk og holdbar konstruksjon. Har hørt historier om motorer som har brutt sammen men mitt inntrykk er at E39 er et godt kjøp OM man får den undersøkt skikkelig før kjøp.

Ellers tror jeg også en E46 M3 eller en Porsche 993 vil gi deg mye glede. Du er så vidt inne på 996 men da bør man kanskje gå opp i pris? (Faceliften er mye penere å se på)

Hvorvidt man bør fokusere på verditapet er mest et spørsmål om hvor lenge man skal ha bilen. Vi hadde f.eks ikke tenkt til å ha vår 2003 E46 318d Touring i mer enn et par år, men nå har vi hatt den i over fire år... og beholder den trolig i minst et par år til. Bensin/diesel og manuelt/automatgear er mest en smaksak, men jeg ville under alle omstendigheter ha valgt en Touring... det ekskluderer en mindre gruppe kjøpere enn om bilen er en sedan.

Porsche er alltid interessant (dog ikke 996)... en nyere klassisk 911 eller en 964 eller 993 eller til og med en 997 (kanskje litt for dyr ennå) er ikke å forakte. Spesielt en 964 kan være interessant både teknisk og prismessig nå... og den er utrolig tøff i forhold til de samtidige og sammelignbare BMW modellene.... 8)

Hvorfor er du så rask til å avskrive 996? Forresten tror jeg 997 ligger ca 500.000 over nivået trådstarter etterspør. Lå en 1992 911 Turbo ute til litt over 500.000. Det kan jo være en aktuell bil...?

Skrevet

jeg hadde gått for en fin e60/61 evt e65 så ny som mulig. E39 m5 hadde jeg droppet selvom det er GROM bil, men ALT går jo i stykker på de :(

Ellers kanskje en grom E92 325..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...