Fredrik Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Synes Både Porsche og Ferrari er fete biler (Hvem gjør ikke?), men det er veldig lite plass da, og ikke akkurat allround biler.... Allfall ikke Ferrari.Dessuten så er nok Ferrari _noe_ dyrere å eie enn f.eks. en E61. En Ferrari er etter min mening relativt meningsløs i Norge, men å ha en Porsche i Norge er faktisk ikke så dumt som det kan virke som. Dagens Porscher har jo alle sammen vannkjølte motorer og med det en varmekapasitet som en hvilken som helst BMW. I tillegg er alle Porschene helgalvaniserte... noe man dessverre ikke kan si at en BMW er. Porschene er jo i tillegg ofte utstyrt med flere elektroniske hjelpemidler i relasjon til veigrep og kjøredynamikk enn de fleste modellene fra BMW... og dette kombinert med en i utgangspunktet enormt gjennomført chassiskalibrering gjør Porschene godt egnet til all slags føre. Det er det som er det geniale med en Porsche... de kan brukes 365 dager i året i motsetning til sammenlignbare modeller fra andre premium sportsbilprodusenter.
ReBell Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Skrevet Januar 27, 2008 Joda, Porsche kan nok brukes 365 dager i året, det har du helt rett i. Men det er ikke så mye plass til barnevogn da
Hakon Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Lamborghini Gallardo kan vel strengt tatt også brukes hver dag på lik linje med en Porsche. Det blir forresten aldri helt meningsløst å eie en ferrari, men man bør nok ha en annen bil i tillegg når man skal frakte juletrær og møbler...
ReBell Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Skrevet Januar 27, 2008 For meg blir det nokså meningsløst å eie en Ferrari. Da må jeg kjøpe enn billig bil til å frakte familie i osv, og bruke pengene på en Ferrari. Hadde jeg jeg vært singel og uten barn hadde det jo vært ok.
Hakon Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Hva med en Audi A8? Flott bil med vakkert interiør! http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10490795&sid=xz13mbdUxu_q514998 Eller kanskje det frister med en god gammel engelskmann? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11910450&sid=xz13mbdUxu_q931137
ReBell Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Skrevet Januar 27, 2008 Det blir nok hverken Audi eller Rolls Blir nok helt sikkert BMW
marius paulsen Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Hva med en Audi A8? Flott bil med vakkert interiør! http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10490795&sid=xz13mbdUxu_q514998 Eller kanskje det frister med en god gammel engelskmann? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11910450&sid=xz13mbdUxu_q931137 søstra mi har en "ny" audi a8 med alt utstyr og v8 turbodisel! det er en drittbil sier hun selv! deler faller av inredningen når man bruker bilen og den får ekstremt lett parkeringsbulker!ellers er den vel grei! den vurderes faktisk utbyttet med en passat!
S.Arnesen Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 lett parkeringsbulker? treffer du stolpen så treffer du stolpen vel?
Springsteen Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Parkeringsbulker kommer vel strengt tatt an på hvordan man parkerer? Trenger ikke å ta de smaleste plassene men hvor lett biler blir bulket kan vel varriere en del..
marius paulsen Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 lett parkeringsbulker? treffer du stolpen så treffer du stolpen vel? er alu dører på den vistnok! desuten er jo bilen så brei at en vanlig parkeringsplass blir veldig smal!
Ole@Automote Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 For 500 tusen så hadde jeg importert 4 stk e46 m3 for så å putta 3 ut til salg for å finansiere den 4 bilen til meg selv hehe e39 m5 er også nydelige biler
Ole@Automote Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 For 500 tusen så hadde jeg importert 4 stk e46 m3 for så å putta 3 ut til salg for å finansiere den 4 bilen til meg selv hehe e39 m5 er også nydelige biler
Boddiz Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Hvordan bil jeg skulle handlet kommer ann på hva jeg skulle brukt den til og hvem sine de 500 000,- var (banken / mine osv) Biler JEG ville tenkt på M3 e46 E92
caaatooo Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Jeg sto i tilsvarende situasjon for gode 1 1/2 måned siden - hadde da et budsjett-tak på 600'000,-. Valgene sto mellom følgende biler (prøvde forskjellige biler av mine alternativer), og vurderingene mine var i grove trekk slik: *E46 M3: (de samme vurderingsmomenter gjør seg også langt på vei også gjeldende for E39 M5) + Rå motor og rått utseende, "M faktoren", høy bruktpris. - Dyr i innkjøp, noe upraktisk (2 dører), sannsynligvis større driftskostnader enn en "vanlig" bil, en forholdsvis "gammel" bil smln. med prisen. *E60/61: + Moderne bil (motor, teknologi, etc), god kjørekomfort og plass, ofte godt utstyrt, mulighet for å gjøre et bra kjøp og godt utvalg i bruktbiler. - Ikke utpreget sportslig (selv med M-pakke), er en vanlig "kjedelig" bil, muligens lav bruktpris om noen år (a la "E39 syndromet"). *E92: + Moderne bil, nydelig karroseri, har enda høy "må ha" og oppmerksomhetsfaktor, mange fornuftige motoralternativer til å skulle være en "sportsbil". - Vanskelig å finne tak i "den rette" bruksbilen da chassicet er så nytt, noe upraktisk (2 dører), stort verditap (siden bilen er så ny - men dette gjelder jo alle nye biler), Selv endte jeg opp med en '07 modell E60 525iA, som jeg til nå er veldig godt fornøyd med. Men valget var langt ifra enkelt, og E60'n ble nok handlet inn fordi jeg fikk den veldig gunstig. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg nok kjøpt en E92
Hakon Skrevet Januar 28, 2008 Skrevet Januar 28, 2008 lett parkeringsbulker? treffer du stolpen så treffer du stolpen vel? er alu dører på den vistnok! desuten er jo bilen så brei at en vanlig parkeringsplass blir veldig smal! Selvfølgelig er en Audi A8 meget brei. Det tror jeg også din søster var klar over. Kan ikke uttale meg om kvaliteten da jeg aldri har eid en selv, men interiøret overgår mye annet og i alle fall en E60 (pre facelift)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå