Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er jo ikke værre enn å koble inn spader der sikringen sitter, legge på en kabel med sikring og bryter så er du i boks :)

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
er jo ikke værre enn å koble inn spader der sikringen sitter, legge på en kabel med sikring og bryter så er du i boks :)

For min del, så snakker vi ikke bil i mitt eie, men til min disposisjon.

Gjør absolutt ikke en dritt på den bilen selv..

Skrevet

Mener dere virkelig at dere er flinkere til å kontrollere bremsekraft og veigrep enn ABS'en..? Da er jeg imponert... ABS'en skal også "slå seg ut" og låse hjulene når du kommer ned i lav hastighet. Hvis ikke ville man jo aldri klart å stoppe en bil...

Skrevet
Hva med å slå av tenningen når dette skjer? (et hakk så rattlåsen ikke kobles inn ;))

dårlig me bremsekraftforsterker da....... Huska brodern hadde ei bobble uten bremsekraftforsterker, det var skikkeli fotbrems :D

Skrevet
Hva med å slå av tenningen når dette skjer? (et hakk så rattlåsen ikke kobles inn ;))

dårlig me bremsekraftforsterker da....... Huska brodern hadde ei bobble uten bremsekraftforsterker, det var skikkeli fotbrems :D

Du har bremsekraft i noen pump etter motoren er av også ;)

Skrevet

Hvis man tenker seg om så tror jeg at abs har reddet deg laaangt flere ganger enn den har satt deg i knipe. dersom du er havnet så utpå at du skylder på abs`n da sier noe meg at det er helt andre ting som har sviktet i forkant :roll: desverre.

Skal like og se den som er så rå at han aldri har hatt bruk for abs`n sin...

Skrevet

kan ikke sei at abs har reddet meg noen gang. for sånt har jeg ikke på E30 min å det har heller ikke skjed noe med bilen.

For at du skal få en optimal oppbremsing så skal ikke hjulene blokerse idet heiletatt. når abs kobles inn så blokerer den å sliptaket.

når man ikke er helt forbered å brems med bakhjulstreker å særlig på is så bremser man før man tar inn clutchen så vell abs kom på fortere å øker bremselengden å enda meir med automat for at bak hjulene vell forsett å dreg.

men vist abs kobler seg inn for ingen grunner under 20km/t. det er en symtom på at en abs føler fjusker å ryker snart. da vell man få veldi lang ned bremsing fra 20km/t

Skrevet
Tviler litt på hastigheten han sier jeg da, men... 30-40 km/t og han klarer ikke å stoppe? Greit det er glatt men....

det er min nye bil:) den første ble kondemnert:) men fakta kjørte kun i 30/ 40 km i timen, problemet var at når det ofte er litt rugglete vei selv om det ikek er så glatt, kan absn trå i kraft litt for tidlig itilleg til det er glatt, så tro meg!!! det hjalp ikke når veien var ruglete med is i bunnen:/

Skrevet

Mange faktorer inne i bilde for abs kontra pumpebremsing... Uansett.. Du har visst skikkelig uflax.. Enten det ellers har du vel tung gassfot som oss andre..

Skrevet
Tviler litt på hastigheten han sier jeg da, men... 30-40 km/t og han klarer ikke å stoppe? Greit det er glatt men....

Syntes ikke det virker så usansynlig hvis det var glatt. Jeg måtte bremse ned før et T-kryss (Lå i 60) sakka ikke ned i det hele tatt, forsvant ut av veien og ''landa'' 8-10 meter ute på et jorde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...