Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Haha, jeg likte det siste bildet! :D

Hva var så morsomt med det siste bildet? Bare fordi det er en politibil som har kjørt ut? En utforkjøring kan selv skje den beste.. Jeg er så lei av all klaging og hets mot politiet, de er vanlige mennesker og utfører kun jobben de er pålagt å gjøre.. Jeg tror nesten jeg skal begynne å le av alle her inne som kjører ut, at det går an å være så dum å kjøre ut liksom..!! :roll:

Skrevet

Hva var så morsomt med det siste bildet? Bare fordi det er en politibil som har kjørt ut? En utforkjøring kan selv skje den beste.. Jeg er så lei av all klaging og hets mot politiet, de er vanlige mennesker og utfører kun jobben de er pålagt å gjøre.. Jeg tror nesten jeg skal begynne å le av alle her inne som kjører ut, at det går an å være så dum å kjøre ut liksom..!! :roll:

enig med saltkjelen, men det finnes unntak... ble selv stoppa for en stund siden fordi jeg ikke blinka ut av rundkjøringa. grunnen til at jeg ikke blinka var at jeg var så opptatt med å følge med om snutebilen bak meg blinka. noe han ikke gjorde, men når jeg påpekte det så var jeg frekk og fikk 450kr i bot for å hindre politiet i deres arbeid... endte tilslutt med at vi hadde en heller lang og vennlig samtale, og kjørte videre i godt humør begge to....

Edit: bota ble med i politi bilen

Skrevet

Politiet i Elverum har hatt en ny Passat i en god stund nå. Ikke sivil, vel og merke. Husker det var en ganske stor skogbrann her omkring for 2-3 år siden. Da fikk jeg meg en god oversikt over poltibiler da de aller fleste måtte rykke ut. :D

Skrevet
her er nå 100% av sivilbilene mondeoer..

Så det..

nope, vi har en blå avensis som noen har kjørt rundt i også er det en blå 406 som er rundt om, så du får ha øynene åpne 8)

Skrevet
ha, kan de ikke få skikkelige kule biler ,slik som i tyskland? nemelig BMW ? hehe.

passat er en familiebil, BMW er mer hardcore!

I Tromsø ruller de rundt i Subaru Impreza WRX, med 18" koksgråe felger med rødt senter. Dog ikke STI utgaven, men regner med den har "politipakken" :) Var vitne til at en e39 M5 burna ut fra lyskrysset der jeg jobbet, med WRX'n rett bak. M5 hadde ikke sjangs å akse ifra 8)

Skrevet
Noe av samme problemet som V70 hadde, ustabil i fart når politiet får puttet alt de skal ha med seg (800 kg radar/laser-utstyr og en solid bunke papir til forelegg...)

Nå blir faktisk Volvoene som blir levert til politiet forsterket i understellet. En kamerat var nede på Volvofabrikken i Gøteborg for ett par dager siden, og det var en god del forskjellige oppgraderinger de gjorde på bilene før de ble levert til politiet, noe jeg har forstått ikke skjer med Passat. De blir levert som de blir til en vanlig kunde.

Skrevet

Her kjører de mb vito 220 cdi og mondeo tdci, ikke det verste de kan by på akkurat.

Fikk forresten akkurat sms fra dama, hun ble stoppa i beltekontroll, hun brukte belte, men ikke hun som satt på, bota ble delt på 2.. ja ja, føreren har ansvaret, men likevel..

Skrevet
hets mot politiet er helt ok for min del. Jeg er under 30år, kjører bmw og blir hetset av dem. Så enkelt er det.

Skjønner AKKURAT hva du mener. ''Neimenn heisann. Er du 21 og kjører bmw? Tror nok vi må vinke deg inn selv om vi ikke har fått målt deg engang''

:evil:](*,):stupid::angry::tongue::grr:

Skrevet

Vanlige mennesker? nei nei nei hallo! Vi vet alle at de som blir trafikksnut er hevngjærrige mobbeoffer. Har ikke så mye imot skikkelig politi som hanker inn pedofile og annet rask, men barnehagetantene aka UP? fy fan det er ikke mye vanlige mennesker.

Skrevet

Selvsagt finnes det drittsekker i politiet også, men de fleste er jo greie da. Den som alltid har trøbbel med dem er kanskje en drittsekk selv ? Og husk at de tross alt har en jobb å gjøre.

Skrevet
Vanlige mennesker? nei nei nei hallo! Vi vet alle at de som blir trafikksnut er hevngjærrige mobbeoffer. Har ikke så mye imot skikkelig politi som hanker inn pedofile og annet rask, men barnehagetantene aka UP? fy fan det er ikke mye vanlige mennesker.
Skjønner AKKURAT hva du mener. ''Neimenn heisann. Er du 21 og kjører bmw? Tror nok vi må vinke deg inn selv om vi ikke har fått målt deg engang''

:evil:](*,):stupid::angry::tongue::grr:

Er så evig eni med dere der! Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt stoppet for mindre enn ingenting. Det er så usaklige unnskyldninger de kommer med at jeg blir kvalm. Hadde jeg kjørt toyota hadde jeg nok fått kjørt i fred, det er jeg sikker på.

For å nevne noen episoder:

-Ble stoppet en fredag klokken halv 4 på morran, jeg lå 10km under grensa pga det var glatt. Gompen kommer med den nyoppladda maglite'n sin og griller ut øynene på meg, så spør han "Er det madammen som sitter på? Eller er det din søster kansjke?" "Må nok bli madammen det" sier jeg. Så ber han faktisk om å få se førerkort og vognkort.. WHY ?! Han river det ut av fingrene på meg så det detter ned i sørpa :roll: fikler det opp igjen og ni-leser det som var. Så sier han med en slesk stemme "Får kjøre rolig videre da.." altså wtf ? De hadde intet grunnlag for å stoppe meg, det gikk ikke ann å kjøre mer hensynsfullt og forsiktig, han SØLTE til førerkortet og vognkortet mitt :o og klokken var HALV 4 fredagsmorgen ffs!!

Andre episoden:

Klokken var halv11 på kvelden en torsdag. Kjørte som vanlig pent og rolig, litt sakte for jeg var trøtt. Så møter jeg en uniformert p#kk. Han hadde mer enn fartsgrensen tilsier, og han var ikke på noe uttrykkning eller noe. Jeg bare venter på det, ser i speilet og -Ja der kom blålysene på. Tenkte faktisk jeg skulle stoppe før blålysene kom på for jeg var så sikker på at de kom for å sleske seg litt, var greit å få det overstått så fort som mulig liksom. Men jeg dreit i å stoppe med engang, jeg ventet til de kom seg opp bak meg og blinket på meg. Så svinger vi inn på en bensinstasjon, jeg ruller ned vinduet, og derja der var den velkjennte lomme-sola. -Seriøst- hvilken syk rus får de av å blende oss til narnia med de lyktene sine ? Skal fra nå av ha med meg håndholdt xenon 1000m som jeg blender tilbake ut vinduet med! "åhja var det deg ja, så deg ikke helt der med det første" :lol: Men uansett da så kommer de med noe så sliskig som "ehm.. Vi ser etter en rød bmw. Det var rapportert om noe uforsvarlig kjøring" -så svarer jeg : "jaha ? jeg har holdt meg rolig ikveld jeg. Hvilken rød bmw var det da? årsmodell?" Hold fast, nå kommer pærlen: " Vi mistenker bilen for stjålet, den er en 89modell." Da kan jeg ikke annet en å smile.. Gjøken hadde ikke fått med seg forskjellen på e30 og e36. Måtte gjentatte ganger si at min var en 94 modell og ikke så ut som den de var ute etter. Etter nok en runde med maglite'n så sier han jeg får kjøre videre.

Nei snut har jeg ikke mye til overs for.. De hetser og plager meg som F, da hetser jeg tilbake! Blir det mer nå så blir det å anmelde løkene for trakkasering. Har de noe tjeneste nr eller "skilt id/nr" som jeg kan spør etter og få notert ? Tror det vil skremme de litt.

edit: ble kanskje litt langt og OT, men ventilen røyk sry :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...