Gå til innhold

awt sin 01 320Ci - Solgt :S


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Takk. :)

Bakrutesenkeren/vingen eller hva de nå enn er ligger nede i boden her. Klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan den skal festes og hvordan jeg skal få til å legge press på den.

Lurer litt på å høre om Hurtigruta Carglass e.l. kan påta seg jobben, er ikke så lysten på at den skal falle av i fart. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rekti! Skjønner godt at du er usikker ang. plassering. Ble aldri helt enig med meg selv jeg heller... Men det har nok litt mer med passformen på ACS kopi å gjøre :P

Men det ble nå bra til slutt...

Synes det har sett bra ut på de bildene du har tatt med den "på"...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at spoileren bare kan festes helt på siden, så kontaktflaten blir veldig liten. På grunn av dette sliter jeg også litt med hvordan jeg skal legge press på den.

Plasseringen er ikke noe problem på denne, da den går nedi noen spor rundt ruten. Perfekt passform. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har begynt å susle med tanken om å montere original navigasjon. Dette blir da selvfølgelig med den største skjermen. har kjøpt inn og fått skjerm (med CD-spiller), kabelsett, deksel til varmekontroll-greiene og diverse kabinetter. På vei i posten (håper jeg) er MK4-navi computer, BM54 radiomodul, samt en iPod/iPhone-implementerings-modul.

IMG_9206.JPG

Kan også legge inn denne som jeg fant på Sparkjøp for 15,- i sommer. :)

Ikke verdens mest eksakte modell, men er rett antall dører og farge. Den er i standard liten lekebil-størrelse.

IMG_9209.JPG

IMG_9210.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke turt å rekne på det. :oops:

Det er langt ifra billig, man nærmer seg vel stygt et kurrant felgsett. :?

Man får veldig mye mer funksjonalitet for en brøkdel av prisen om man velger enkle navigasjonsenheter som TomTom, Garmin etc. eller om man går for større systemer fra Pioneer eller Alpine. Ingen av disse løsningene har vært aktuelt for meg, da jeg liker at det ser originalt ut.

Man kan også enkelt komme billigere utav original navigasjon om man velger 4:3-skjermen, evt. 16:9-skjermen med kasettspiller eller minidisc. Man kan også gå for en billigere CD-basert navi-computer (MKII eller MKII) og simplere radiomodul (BM24, krever noen adaptere).

Jeg handlet heldigvis før dollar og euro skjøt i været, hadde blitt noe dyrere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

$1600 er nok noe mer enn det jeg har gitt, men ikke så mye. Jeg tror det vil være mer trygghet ved å kjøpe et komplett sett, men det er ikke alltid de finnes, og det er ofte f.eks. kassettspiller i de jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne pakken i posten i dag. :)

IMG_9234.JPG

IMG_9231.JPG

IMG_9232.JPG

...og dette:

IMG_9229.JPG

Intravee II (for kommunikasjon mellom BUS og Alpine-enheter) og Alpine iPod-adapter (iPhone i mitt tilfelle). Koblet fra CD-veksleren og satte kablene inn i Intravee-en, og alt funket med en gang. :) Veldig greit. Skifter sang og blar i menyer med knappene på rattet. Fikk ikke sang-tittel opp på CD-spilleren min nå, da den er konfigurert for 16:9-skjerm. Siden jeg snart skal bytte til det, tror jeg ikke jeg tar meg bryet med å endre dette.

Om jeg skal klage på noe, kunne kablene godt vært noe lengre. Systemet er laget for tilkobling til bak i bilen, så det kan bli noe knapt med og få dette helt frem til der jeg skal koble til telefonen.

Når det gjelder navi-prosjekter har jeg nå fått MK4-computeren, og venter bare på radiomodulen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ikke så mye liv her...

Har fått montert navigasjonen nå. :) Gjenstår noen småting fortsatt, men alt er ihvertfall oppe og går.

Har ikke så mange bilder fra monteringen, men legger ved det jeg har.

"Før-bilde":

IMG_9235.JPG

Demontering av konsoll:

IMG_9245.JPG

Mer demontering:

IMG_9247.JPG

IMG_9249.JPG

IMG_9250.JPG

Kabeltrekking:

IMG_9252.JPG

Oppstart: (computeren kom fra en E39, derfor hadde den noen valg i begynnelsen som jeg ikke har)

IMG_9255.JPG

Det meste montert:

IMG_9278.JPG

IMG_9262.JPG

IMG_9274.JPG

IMG_9264.JPG

IMG_9277.JPG

IMG_9285.JPG

IMG_9286.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser det koster 1600$ for ett komplett sett på ebay nå :)

Er enig med deg ang det skal se orginalt ut!

Tror neppe det kan være med MkIV navi computer? Den er dyr.. $6-700 kun for den som regel (uten at jeg har sett de helt siste ukene).

Oppstart: (skjermen kom fra en E39, derfor hadde den noen valg i begynnelsen som jeg ikke har)

Hmm, skeptisk... mener E39 og E38 deler skjerm, og den er ikke lik den du har. Tror din må være fra E46 eller E53 (X5)...

Ellers gratulerer! Var det en grei jobb? Måtte noe kodes hos BMW etterpå, eller fungerte alt med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...