Gå til innhold

Min første BMW - 520i E60

Share

Anbefalte innlegg

Åj, jeg visste ikke at nytt vognkort er gratis hvis man ikke må vise bilen! Kanskje jeg skulle prøve meg på det? Koster jo ingenting å gjøre et forsøk :) Men jeg er likevel redd for at jeg er nødt til å vise bilen med de hjulene, samt senkesettet. Men jeg har papirene i orden så det skal vel gå bra.. :)

I dag var det bra mye snø på sideveiene her i Tromsø, men BMW'n tok seg nokså bra fram. Jeg ble egentlig litt overrasket, hadde trodd det skulle bli mye verre :)

Skal madammen kjøre bil så får hun ta til takke med å bruke gammel Benz'n, er godt nok til henne ;) Hun har (heldigvis og dessverre?) ingen interesse for biler, men hun har skjønt såpass at BMW'n er en "fin" bil som man skal ta godt vare på. Hun vurderer faktisk selv å overta bilen til stebroren hennes, en BMW 116i M sport. Det er virkelig en morsom bil å kjøre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 159
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Juhu!! Endelig ny avatar! Er så sinnsykt slitsomt å få den til i rett størrelse. Du bør lage din på nytt Cato! :wink: Funker dårlig og endre filtype har jeg funnet ut!

Du har fullmakt fra meg til å lage en ny avatar til meg ;)

Nydelig bilde du valgte av din bil! Gleder meg til å se den "live" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din har blitt penere og penere og det er absolutt riktig med felger som har skikkelig kant. Meget pent.. :)

Thanx! :) Føler jeg har fått gjort det viktigste hevet av utseendet nå, men blir vel litt småting fremover. Disse bilene er jo et bra utgangspunkt å begynne med, så er ikke mye man trenger å fixe på egentlig. Men fikk lyst på lyktene som Tinnsoldaten har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu!! Endelig ny avatar! Er så sinnsykt slitsomt å få den til i rett størrelse. Du bør lage din på nytt Cato! :wink: Funker dårlig og endre filtype har jeg funnet ut!

Du har fullmakt fra meg til å lage en ny avatar til meg ;)

Nydelig bilde du valgte av din bil! Gleder meg til å se den "live" ;)

Er nesten blitt sånn at jeg ikke vil se din live.... Er en sånn situasjon som fort kan føre til at jeg rett og slett må kjøpe ny bil! :?

Skal se om jeg gidder å lage deg en avatar nå som jeg har fått en skriftlig fullmakt. Har jo pappaperm, og mye tid til overs. Men du har vel kanskje levert xamen nå, og har litt tid til dagdriving du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din har blitt penere og penere og det er absolutt riktig med felger som har skikkelig kant. Meget pent.. :)

Thanx! :) Føler jeg har fått gjort det viktigste hevet av utseendet nå, men blir vel litt småting fremover. Disse bilene er jo et bra utgangspunkt å begynne med, så er ikke mye man trenger å fixe på egentlig. Men fikk lyst på lyktene som Tinnsoldaten har....

Jeg observerte i går at KOED selger faceliftlyktene til ca 1500kr pr. stk for baklyktene. Det finns jo allerede noen adaptere som gjør at du kan bruke de på en pre-facelift modell.. Facelift-lyktene er jo direkte frekke.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg observerte i går at KOED selger faceliftlyktene til ca 1500kr pr. stk for baklyktene. Det finns jo allerede noen adaptere som gjør at du kan bruke de på en pre-facelift modell.. Facelift-lyktene er jo direkte frekke.. 8)

Vet du om dette er originaldel? Til den prisen er det trolig uoriginalt, uten at det har så mye å si. Vet du hvor man kan få tak i adaptere, og om slike lykter vil være mye jobb å få byttet og installert?

Jeg sikler selv på facelift baklykter når økonomien igjen tillater det.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kanskje uoriginalt ut til den prisen, men jeg vil anta at det er en originaldel. Det står under informasjon at de kun passer facelift modeller (03/2007), men jeg vet om om flere på bl. annet E60 forumet som har byttet til de nye. Har vært et par emner om det hvor det har vært snakk om noen adaptere. Disse adapterne skal visstnok være originale, men kan søke opp litt igjen og se hva jeg finner ut av. De kostet forøvrig 1.290,- DKK, noe jeg mener virker som en svært, svært hyggelig pris... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kanskje uoriginalt ut til den prisen, men jeg vil anta at det er en originaldel. Det står under informasjon at de kun passer facelift modeller (03/2007), men jeg vet om om flere på bl. annet E60 forumet som har byttet til de nye. Har vært et par emner om det hvor det har vært snakk om noen adaptere. Disse adapterne skal visstnok være originale, men kan søke opp litt igjen og se hva jeg finner ut av. De kostet forøvrig 1.290,- DKK, noe jeg mener virker som en svært, svært hyggelig pris... :)

Jeg er helt klar for slike lykter! Si i fra så fort du finner ut mer om det adapter greiene. Og om det er mye jobb og bytte/pris på adapter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

I går kveld ble det totalshinings på bilen... Innvendig rens, lakkrens av litt små skjønnhetsflekker, og polering og forsegling. Ble et nydelig resultat! :wink: I morgen skal bilen inn på programvare oppdatering, for å få fjernet alt av bugs jeg tidvis har!

Så har jeg noen bilder fra en phootoshoot, der nevøen min tok noen bilder. Ikke nypolert, og tilpasset frontspoiler, men resultatet ble bra! 8) Kule omgivelser i Svolvær....

vzsc5d1pfv9kwxqlzhge.jpg

ex3sa8tempbu7iwwcqif.jpg

wz37omy5zqmrkh5cvhon.jpg

y7imgobz3vcbt5of8519.jpg

zrwrd6xldo6hv4l0n88i.jpg

syt0fs9g1378fgu60m60.jpg

9kc6od15ya4buapsrho9.jpg

p7dfz0pd9sibpwgy5cas.jpg

glj5jumlpaev39o7kcu2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...