Aguilera Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Som topic sier, så trenger jeg noen råd til valg av sommerdekk. Skal bare ha noen billige dekk, og fant endel rare navn på nettet. Kanskje noen av dere har hørt om disse før, og kan si noe om kvaliteten? NANKANG KUMHO SAVA
Superbeetle Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Jeg har hatt Nankang Sport Sp2 el hva dem heter i 225/40-18 foran og bak, og har nå dem i 255/35-18 bak... Er helt greie.. Henger bra på veien, men gjerne ikke så bra i regn. Ifjor kjørte jeg 235/40-17 Aurora dekk.. Disse var utrolig bra å kjøre på, mye mindre sporing enn med nankang(mulig pga 17 mot 18") Disse hang supert i regn og tørt. Minuset var gjerne at de ble litt fort slitt ut. Bakdekkene iallefall Er gjerne den myke gummien som førte til både grep og slitasje... I år har jeg nankang bak og Linglong av alle ting foran. Har ikke testet dem ut ennå, men mønsteret ser veldig bra ut... Selv om det er et super budsjett merke da..
JoCCe Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Hvor finner dere billige dekk da? Ikke like lett her nord å finne tak i :S Bare dyre mærker jeg finner.
Kjennern Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Har hatt god erfaring med Kumho sine fra ifjor.
Steffan C Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Hvor finner dere billige dekk da? Dekkonline er en fin plass å finne dekk i alle prisklasser & merker! Prisene er inkl. frakt hjem på døra di, så da er det bare å finne en go venn som slenger de på felg for deg til en liten penge
morteym Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 I forhold til pris så har jeg grei erfaring med Toyo T1-S, som har blitt erstattet av en modell som skal være bedre på alle punkter, T1-R. Dekket blir kanskje slitt litt fort, men det har også med prisen å gjøre. Nesten like bra i regn som på tørt, altså veldig bra på vått. Mønsteret går for å være fint å se på, men nå har jeg ikke sett det nye mønsteret live. Støynivå er vel greit nok. En ulempe med den gamle typen var ihvertfall at det blir brunaktig når det utsettes for sollys, så bør smøre det inn for å få det svart igjen, f.eks etter bilvask. Jeg skal bestille disse fra dekkonline.com, var sinnsykt bra pris der. Passer bra hvis du har veldig brede felger.
Mexos Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Sava har jeg erfaring med Slites ut veldig fort og sitter dårlig på vått føre. Skal ingenting til før man spøler med de. Er dyrt å kjøre på billig dekk
Søreng Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Mexos sier noe som stadig viser seg å være ganske aktuelt "Dyrt å kjøpe billig" Av de merkene du ramser opp der er kumho det "beste" dekket.. Sava lages jo av goodyear, men er jo "billigmerket" til goodyear.. Kumho har jeg selv hatt da og jeg synes de slites veldig fort.. Så hadde det vært meg hadde jeg valgt Kumho av disse, selv om de slites litt fort.. Men om du bare skal ha det billigste du får tak i ville jeg valgt Sava og heller brukt et par kroner ekstra i forhold til nankang.. Min mening da
Hanzo/// Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Jeg hadde heller betalt ekstra for å kunne kjørt nankang forran kumho! Men jeg tror at det vil være en del uenigheter når det gjelder akkurat disse dekkene. alle har forskjellig erfaringer utifra type dekk, type bil og ikke minst dimmensjon...
Aguilera Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Skrevet Februar 19, 2008 Jeg er ikke ute etter det absolutt billigste, men har lite lyst å legge ut 4000,- +++ for nye dekk, når jeg regner med at jeg ikke skal ha bilen i så mange år fremover, og lommeboka har anoreksi Men, mange gode tips her
snurresprett Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 har kjørt en del på nankang i 18" helt ok dekk, ikke de beste når d gjelder vannplaning, men kjør i fartsgrensa så går d fint:) til normalt bruk er de greie, men har litt myke dekksider
mbkomfort Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Billige dekk er ok men de har ofte mindre grep i regnvær/ på vått føre.. Har de bra grep i regn er oftest slitestyrken lav. Det som er viktig er å ringe / surfe litt rundt å sjekke priser, her er det lett mye å spare
Hyggmaister Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Dekk er noe av det aller siste jeg sparer penger på...Jeg har prøvd meg en gang (kjørte til trådene piplet frem), men jeg var heldig og greide meg. Kjøper i riktig tid og kjøper ikke jalla/billig/kina-dekk. Skum igjennom et par tester og avgjør selv - men jeg håper ikke det er meg du treffer når du skjærer ut av en sving i litt over fartsgrensa... Synes det er svært rart at det ikke stilles større krav til hva dekk som er lovlige faktisk
kilronan Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Jeg er ikke ute etter det absolutt billigste, men har lite lyst å legge ut 4000,- +++ for nye dekk, når jeg regner med at jeg ikke skal ha bilen i så mange år fremover Å velge riktige dekk er utrolig vanskelig, så jeg skjønner godt at du spør om råd. Men hvis jeg har lært noe generelt om dekk så er det at billige/ukjente stort sett suger mens dyre stort sett gjør veldig mye positivt for bilens kjøreegenskaper. Jeg synes derfor det er litt tullete dersom en bruker masse penger på alt mulig slags dill til bilen for å gjøre den bedre å kjøpe mens man samtidig kjøper noen drit dårlige dekk. Dessuten, skal du ha bilen i et par år til så er det lenge nok til at du med god samvittighet kan investere i et sett med gode dekk. Personlig ante jeg ikke hvor stor forskjell det var på dekk før jeg kjøpte noen skikkelig gode - som selvfølgelig var litt dyrere. Men de pengene glemmer du fort.
morteym Skrevet Februar 19, 2008 Skrevet Februar 19, 2008 Dekk oppfører seg veldig forskjellig på ulike biler (vekt etc), så dekktester kan være veldig subjektive. Det kan gi en indikasjon såklart, men det beste er å høre erfaringer fra andre på forum som har samme bilen selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå