Robin L Skrevet Mars 3, 2008 Share Skrevet Mars 3, 2008 hei. har en 97 mod 525tds, e39 touring. når jeg ligger oppi litt fart og bremser, dirrer det i bilen, og man kjenner at rattet dirrer fram og tilbake litt. en på jobben (han har bmw selv) tipsa meg om et stag som heter caster stag. han hadde vist bytta det selv... så det jeg lurer på, er; hvordan sjekker man dette staget/foringene? kan det være bremseskivene? så lurte jeg på om det er noe vits å kjøpe billige bremseskiver.. er biltema greit nok, eller må man ha originalt? ser gs bildeler selger fra forskjellige produsenter, i forskjellige prisklasser... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diaz Skrevet Mars 3, 2008 Share Skrevet Mars 3, 2008 tror ikke det stage han prater om fører til vip i ratt, jeg er nesten sikker på at det er kast i skivene dine foran,skiver er ok på biltema men ikke klosser. har handlet hos gs og er fornøyd der.lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pinky Skrevet Mars 3, 2008 Share Skrevet Mars 3, 2008 Hvis det er bare når du bremser det rister er det nok kast i skivene, ja. Slark i casterstagforingene vil nok forsterke ristingen, men ikke lage risting av seg selv. Hvis bremsene henger litt på slik at skivene blir veldig varme blir det gjerne kast i dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dannis Skrevet Mars 3, 2008 Share Skrevet Mars 3, 2008 har vært borti det samme på flere forskjellige biler.. var kast i skivene hver gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet Mars 4, 2008 Share Skrevet Mars 4, 2008 Vel! Jeg skiftet skiver for et år siden, men fik vibrasjon ved bremsing tilbake i løpet av noen måneder. På service hos Jæger sa de at det ikke var kast i skivene, men casterstagsforinger var dårlige og kunne være det som førte til vibrasjonen. Har desverre ikke fått byttet casterstagsforinger enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Vedlig kjent problem på E-39. JEg har skiftet til helt nye og fortsatt hatt vibrering. Jeg ville har prøvd med nye skiver og bremseklosser. Skjelver den da, har du jo garanti på dem. kan og være foringer, dette finner dem ut på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HegeK Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Kast i skivene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Enig, biltemaskiver er ok, biltemaklosser holder kun til "søndagskjøring" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Slike; " Ut av innkjørselen klosser" . Det er vell heller ordet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Det trenger ikke være utslitte bremser, men bare et belegg på klossene. Gjør følgene: Finn en lite trafikert slette.. Aks opp til ca 100kmt og trø bremsen så hardt du kan i gulvet(absen vil jobbe). Hold padalen i bunn til du når ca 20kmt. Da slipper du opp og akser opp til 100kmt igjen. Gjenta dette 2-3 ganger også kjører du en god tur slik at du får kjølt bremsene igjen. På den måten får du bevegelse i kalipperene og du får slitt vekk belegget som legger seg på klossene når man bare bremser forsiktig som.. Er du heldig forsvinner vibrasjonene. Gjorde dette på naboen sin E39 og da ble bremsene som nye og mye bedre. Du kan ikke ødelegge noe.. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet Mars 7, 2008 Share Skrevet Mars 7, 2008 Tipset til Øyvind.L skal jeg legge på minne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Padi Skrevet Mars 8, 2008 Share Skrevet Mars 8, 2008 Har ikke en e39 men en e46. Var inne for en mnd siden og skifta skiver klosser og foringen på bærearmen. Jeg hadde også vibereringer før dette, men etter skifte ble det vekke. Men nå er det gått ca en mnd og viberasjonen er tilbake. Tror jeg skal ta meg en tur til BMW og klage, men det skader jo ikke og prøve den bremsegreiene hehe. Men kan jo også skifte casterstagforingene. Men hvis det er slakk i disse skal det vel høres med at det kommer en dunkelyd fra forstillingen. Glenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2008 nå har jeg vært og tatt noen harde oppbremsinger uten hell:( noen som vet hvordan man skjekker casterstaget da? kan man se at foringa er dårlig? å hvordan blir det å skifte kun foringa? må man på verksted få å tre den på? ha er det som lønner seg å skifte? har litt lite med cash for tiden, så vil helst slippe å bruke 10k på dette.. har forresten en onkel som skrur billig for meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TerjeAa Skrevet Mars 9, 2008 Share Skrevet Mars 9, 2008 En sånn oppbremsing som er omtalt her boø vel ALLE gjøre med jevne mellomrom! Greit å kjenne at alt fungerer, og bedre og kaste skiver som er oppbrukt enn av rust!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viplash Skrevet Mars 9, 2008 Share Skrevet Mars 9, 2008 Ser her at dere sier skiver på Biltema er ok, men klosser er dritt. Hva begrunner dere det med? og hva med dempere? Sorry at det er noe OT her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå