mhane Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Skrevet Juli 1, 2008 Kjipt når en ikke har riktig verktøy ja. Skrudde på en vaskemasnkin for ikke lenge siden da det stoppet opp pga det var torx med en prikk i midten. Jævlig irriterende. Filteret ligger der for å ta opp oljedamp, slik jeg har skjønt det var det ikke slike filtere på eldre bilmodeller. Da var det gjerne et rør som var bøyd hvis du skjønner hva jeg mener... Hele greiene er for å unngå overtrykk.
Kjennern Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 Slik så det hvertfall ut, sikkert ikke bytta siden den var ny. Har rulla 190K km nu. Merka litt til problemet mitt idag igjen etter filterbyttet. Men merkbart mindre av en grunn... Blir små gal men har nå fått bytta filteret
E30 ex Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 BMW har nå lagt inn bytte av dette filteret på inspec II på e46, men jeg byttet det på 60 000km etter at en i nabolaget her fikk turbohavari på 330td en sin pga dette filteret. Den hadde gått 125 000km og en 2002mod. Lurer på hvor mange havari som skyles dette? Har jo hørt om en del turbohavari på dieselene til bmw utn noen god forklaring på årsak. Filteret mitt så forresten bra ut etter 60 000km, men det er vel greit å bytte i tide.
Titansilber Skrevet Juli 1, 2008 Skrevet Juli 1, 2008 Sikkert fornuftig å få byttet dette. Bilen min er en 530DAT 2002 som har rullet 137k. Er det noen som kan hjelpe meg med et delenummer e.l., gjerne ref GS, samt en kortfattet beskrivelse av hvordan man bytter det? Jeg er absolutt ingen bilmekaniker... Takker på forhånd
Hofmeister-Knick Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Sikkert fornuftig å få byttet dette. Bilen min er en 530DAT 2002 som har rullet 137k. Er det noen som kan hjelpe meg med et delenummer e.l., gjerne ref GS, samt en kortfattet beskrivelse av hvordan man bytter det? Jeg er absolutt ingen bilmekaniker... Takker på forhånd Ettersom du bor i Fredrikstad, anbefaler jeg å ringe han Kjetil hos T-K Bilservice, så fikser ha hele greie for deg! Makan til service skal du lete lenge etter!!
Kjennern Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Sikkert fornuftig å få byttet dette. Bilen min er en 530DAT 2002 som har rullet 137k. Er det noen som kan hjelpe meg med et delenummer e.l., gjerne ref GS, samt en kortfattet beskrivelse av hvordan man bytter det? Jeg er absolutt ingen bilmekaniker... Takker på forhånd Er nr 15 på bildet, skal inn i nr 14. Ta av motor deksel så ser du den innerst på blokka på samme side som dysene. Delenr: 11127793164 Filtersett oljeavskiller. (Org) 260.91 eks mva
Titansilber Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Takk for hjelpen! Skal bestille filteret. Ser jo ut som noe selv jeg får til det her. Så får jeg heller ringe han TK Kjetil hvis jeg skulle stå fast.
mhane Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Skrevet Juli 3, 2008 Tror nok de fleste klarer dette selv ja. Skifter du olje og filter selv så er ikke denne jobben særlig vanskeligere.
Kjennern Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Kan med stor glede fortelle at dette filter bytte løste mye av mine snodige/merkelige problemer med bilen. Etter at jeg fikk fiksa dyse feilen(løs skrue av et slag) så opplevde jeg at bilen kuttet og skalv i ny å ne. Har nå kjørt ca 40 mil uten at dette har skjedd. Bilen ble helt OK dagen etter bytte av filteret. Skal sies at dette filteret var helt tett, så noe må ha skjedd inni der. En mekaniker på Bosch verkstedet som fiksa dysa sa at om dette filteret var tett kunne det bygge seg opp trykk inni der. Nå er jeg ikke så bil kyndig at jeg kan si at dette er korrekt men jeg kan anbefale alle å bytte dette jevnlig Ca 1 år siden jeg har trivdes bak rattet og føler at bilen er "trygg" og kjøre igjen. Så TUSEN takk for denne tråden.
Hofmeister-Knick Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 Blir vel denne på min M57TUD25 det da? Like viktig å bytte der sikert? http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=577783&type=new
Tore Diesel Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 Blir vel denne på min M57TUD25 det da?Like viktig å bytte der sikert? http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=577783&type=new Det er det helt sikkert!
mhane Skrevet Juli 5, 2008 Forfatter Skrevet Juli 5, 2008 Ca 1 år siden jeg har trivdes bak rattet og føler at bilen er "trygg" og kjøre igjen. Så TUSEN takk for denne tråden. Det er jo dette vi har forumet for
Titansilber Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Da var jobben gjort for min del. Filteret så helt tett ut, så ut som det var fullt av "koks", og det var blitt ca 3 ganger tykkere enn det nye jeg satt inn. Bilen har gått 137000. Jobben gikk veldig greit også, med litt assistanse fra verktøykassa til naboen. Da krysser jeg fingrene og håper på at turboen varer en stund til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå