Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Det var en dimensjon for gutta med hår på brystkassa... Hvordan er det å kjøre med noe slikt? Hva skjedde med forbruk? Designet på disse bilene sluker jo størrelse på felger slik at selv 17" ser småpuslete ut. Jeg tror jeg ville holdt meg til 18", til nød 19".

Jeg syns ikke det var noe ille å kjøre med et slikt oppsett. Hverken på komfort, egenskaper eller fremkommelighet på vinterføre.. På vinteren kjørte jeg forøvrig med 245/40 R 18. Min erfaring er at så lenge man kjøper kvalitetsprodukter (fjærer, felg, dekk), så er ting langt mye bedre.

Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å montere Hartges motoroppgradering. Det er gode produkter, syntes ikke og gir bilen mye bedre respons. Bilen vil oppleves på en annen måte. Risikoen for å bli tatt må du jo selvsagt kalkulere, men jeg har _aldri_ blitt dratt med opp på en dynobenk. Samtidig kan det jo være greit å budsjettere for at du kan bli tatt - i dette tilfellet 62.000kr i avgift. Fint å ha liggende på sparekonto det.. ;)

[ Bilde ]

Hei, likte felgene dine hva heter de? hvilken dimensjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører i 60 kmt og så har jeg 3/4 gir, ved 2000 rpm så hakker/fjusker/rykker bilen litt, dette merker jeg ikke noe til hvis jeg gir på gass, men hvis jeg holder gassen uendret og det blir 2000rpm så merker jeg det. Kan dette være de såkalte swirl flapsene? 520D 06.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

settet koster ca 3 høvdinger

Hvem selger dette settet? er Det lett å bytte selv? trenger bare 4 hjulskontroll etter på?

Stenshagen tror jeg det var som tok inn hartge senkesett. Men de har som jeg har forstått sluttet å produsere senkesett for E61. Man må evt gå for andre merker.

Du ta 4 hjulskontroll etterpå ja, ellers vil du risikere ujevn slitasje på dekkene, samt som vegvesenet ikke vil godkjenne bilen din om ikke papirene på kontrollen er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

settet koster ca 3 høvdinger

Hvem selger dette settet? er Det lett å bytte selv? trenger bare 4 hjulskontroll etter på?

Stenshagen tror jeg det var som tok inn hartge senkesett. Men de har som jeg har forstått sluttet å produsere senkesett for E61. Man må evt gå for andre merker.

Du ta 4 hjulskontroll etterpå ja, ellers vil du risikere ujevn slitasje på dekkene, samt som vegvesenet ikke vil godkjenne bilen din om ikke papirene på kontrollen er i orden.

Ok, for ringe og hørre. fins det andre sett med dette staget bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har diagnose apparat til 520 E60 i nærheten Drammen/Lier. Kamerat som har fått ploblem med E60 sin. bruker ekstremt mye bensin. det skjedde sånn plutselig etter han skule reise fra butikken. så tenkte kanskje en diagnose kunne finne noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører i 60 kmt og så har jeg 3/4 gir, ved 2000 rpm så hakker/fjusker/rykker bilen litt, dette merker jeg ikke noe til hvis jeg gir på gass, men hvis jeg holder gassen uendret og det blir 2000rpm så merker jeg det. Kan dette være de såkalte swirl flapsene? 520D 06.

Dette skjer også på min 520d 07 lci. Gått 125000. Pratet med en bmw mekaniker om dette han mente det noen som E60/61 som bare var sånn..... Hmmmm!

Dette skjer på dog ikke ved cruise control på min.

Noen som vet noe mer om dette? Vil tro det kanskje kan være sot eller noe...

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Min far har handlet seg e61 530d for liten stund siden. Er så langt veldig fornøyd med bilen, men er par ting jeg lurer på.

Det ledlyset så kalt "øyelokk" på frontlykten. Det hender det kommer og går, noen ganger lyset det og andre ganger ikke? det rare er at det kommer og går :P noen som vet hva dette kommer av? må man bytte hele lykten eller er det en mulighet til å fiske dette? når "øyelokket" ikke lyset så lyser kun 2-3 av di diodene.. så det er vel totalt 4-5? som skal lyse.

Så kommer det andre spørsmålet.

Denne bilen har såkalt lyspakke. Å det ene lyset som skal lyse ned på håndtaket på innsiden av døra .. lyser ikke? men alle di andre lyser rundt om kring i bilen så klart :) er det mulig å skifte ut denne pæren?

Ble litt mye skriving her, men håper på et svar fra dere her på forumet :)

Mvh. vegard

Din far har sikkert satt lys bryteren i Auto, dvs helt til venstre.

Er det nok lys ute vil kun angle eyes lyse (de ringene). Er det litt mørkere går xenon lysene på, og samtidig de LED lysene fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min brors 08 E60 er der begynt å korridere helt oppe på dørlista. Har snakket med forhandler, å han skulle ordne søknad for oss til BMW, for dette måtte ordnes.

[ Bilde ]

Har samme problem, men bare nederst på listene. Si gjerne ifra om hvordan dette gikk m.t.p søknaden til bmw

Har antydninger til det nede på listene på høgre siden, det på bilder er på venstre side. Har ikke fått svar enda, skal purre på det imorgen så kan jeg komme med en tilbakemelding :)

Hei

Hva ble utfallet her. Har også dette på min 08 modell

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører i 60 kmt og så har jeg 3/4 gir, ved 2000 rpm så hakker/fjusker/rykker bilen litt, dette merker jeg ikke noe til hvis jeg gir på gass, men hvis jeg holder gassen uendret og det blir 2000rpm så merker jeg det. Kan dette være de såkalte swirl flapsene? 520D 06.

Dette skjer også på min 520d 07 lci. Gått 125000. Pratet med en bmw mekaniker om dette han mente det noen som E60/61 som bare var sånn..... Hmmmm!

Dette skjer på dog ikke ved cruise control på min.

Noen som vet noe mer om dette? Vil tro det kanskje kan være sot eller noe...

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 2

Har noe av det samme på min. Merket det første gang for et par uker siden. Det har ingenting med hastighet eller gir, men turtallsavhengig. Hos meg er det rundt 1700. Jeg merker det spesielt hvis jeg ligger over i turtall, slipper gassen sånn at det havner rundt 1700, for så å gi gass igjen. Det skjer ikke hver gang, men iblant. Mulig det blir verre etter hvert? Kan være dieselfilter, lmm eller kanskje veivhusfilter. Begynner å nærme seg intervall for skifte på sistnevnte. Dieselfilter har ikke vært byttet på en stund, så har egentlig mest tro på det. Vært i kontakt med verksted og skal finne ut av dette. Få inn bilen, bytte veivhusfilter og dieselfilter sammen med olje-og filterskifte i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører i 60 kmt og så har jeg 3/4 gir, ved 2000 rpm så hakker/fjusker/rykker bilen litt, dette merker jeg ikke noe til hvis jeg gir på gass, men hvis jeg holder gassen uendret og det blir 2000rpm så merker jeg det. Kan dette være de såkalte swirl flapsene? 520D 06.

Dette skjer også på min 520d 07 lci. Gått 125000. Pratet med en bmw mekaniker om dette han mente det noen som E60/61 som bare var sånn..... Hmmmm!

Dette skjer på dog ikke ved cruise control på min.

Noen som vet noe mer om dette? Vil tro det kanskje kan være sot eller noe...

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 2

Har noe av det samme på min. Merket det første gang for et par uker siden. Det har ingenting med hastighet eller gir, men turtallsavhengig. Hos meg er det rundt 1700. Jeg merker det spesielt hvis jeg ligger over i turtall, slipper gassen sånn at det havner rundt 1700, for så å gi gass igjen. Det skjer ikke hver gang, men iblant. Mulig det blir verre etter hvert? Kan være dieselfilter, lmm eller kanskje veivhusfilter. Begynner å nærme seg intervall for skifte på sistnevnte. Dieselfilter har ikke vært byttet på en stund, så har egentlig mest tro på det. Vært i kontakt med verksted og skal finne ut av dette. Få inn bilen, bytte veivhusfilter og dieselfilter sammen med olje-og filterskifte i august.

rens eller bytt luftmengdemåleren, er et vekjent E60/61 problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe av det samme på min. Merket det første gang for et par uker siden. Det har ingenting med hastighet eller gir, men turtallsavhengig. Hos meg er det rundt 1700. Jeg merker det spesielt hvis jeg ligger over i turtall, slipper gassen sånn at det havner rundt 1700, for så å gi gass igjen. Det skjer ikke hver gang, men iblant. Mulig det blir verre etter hvert? Kan være dieselfilter, lmm eller kanskje veivhusfilter. Begynner å nærme seg intervall for skifte på sistnevnte. Dieselfilter har ikke vært byttet på en stund, så har egentlig mest tro på det. Vært i kontakt med verksted og skal finne ut av dette. Få inn bilen, bytte veivhusfilter og dieselfilter sammen med olje-og filterskifte i august.

rens eller bytt luftmengdemåleren, er et vekjent E60/61 problem.

Jeg har samme problem - hvordan bør den renses? Den kan vel bli ødelagt i renseforsøket...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...