Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Lure litt på å bytte ut noen av lysene mine.

Hvordan er disse:

LED til BMW AE - H8 (4.Gen) - http://www.ekstralys.no/products/led-til-bmw-ae-h8-40w

Ryggelys LED CREE W21W - http://www.ekstralys.no/products/ryggelys-cree-w21w-

Aldri kjøp de der xD fytti for en pris, rart at noe i heletatt vurderer å kjøpe derfra ennå :P

Nå kommer det snart en update i LED tråden om disse. Dette skal vist være ett fantastisk kjøp i forhold til forgjengeren sies det fra andre forumer :) som salt nevner du får det mye billigere andre sider ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjøre det med kassen føles som å kjøre ny bil :D selv gjort det tidligere på min og er bare helt fantastisk. Merker ikke girskifte eller noen ting. Så dette anbefaler jeg alle som kjenner bilen begynner å tulle seg med girvalg og har gått over 100 000km. Det sies jo byte hver 100. Spiller ingen rolle hva prisen er bare gjør det! (Ellers kan du bare kjøpe deg en 240 manuell) Bedre og uansett billigere ennå kjøpe ny kasse eller converter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for gode svar:-)

Ser litt på dette ryggelyset da, det lyser bakover og i omkrets. Vil lamp huset tåle denne pæra da?

141066312692

Item: white 2pcs 10w CREE R5 LED Backup Light T20 7440 (W21W) 360 lighting Car Lights

URL: http://pages.ebay.com/motors/link/?nav= ... 1066312692

Alt URL: http://www.ebay.com/itm/white-2pcs-10w- ... 1066312692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til automat service eller autoteam i bergen ?

Fikk "tilbud" på 11 000 for flushing av kasse hos jæger og rundt 6000 hos de to andre, altså en vesentlig forskjell.

Ser de har litt forskjellig måte å gjøre jobben på, den ene parten hiver på ett rensemiddel for å unngå å måtte bytte filter, menst den andre bytter dette.

og så er det dette med oljen, fyller de på den oljen kassen skal ha eller har slike verksted en " standard" olje.

Og ja, har sendt de mail, men greit åhøre andres erfaringer :)

Les denne:

viewtopic.php?f=1&t=263486

Var hos Rats og fikk byttet aut.olje. Oljen så bra ut så de flushet ikke kassa, bare byttet filter og olje. Pris ca 5700,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg har en 2003Model 530D some r chippet til 275 hk og 630 nm. den går utolig godt. alt fungerer bra. bortsett fra Gearkassa. er Automat. den hopper på turtall under motor bremsing og ved treg kjøring (60 km/h) funger uten problemer på full last. plje og finlter ble byttet samtidig som den ble slushet. merket ingen forsjeld på hvordan den oppførte seg. merker ikkes tort tild et. men ser nåla hopper. er snakk om 500 omdreininger opp og ned. virker som den låser seg og slipper opp hele tiden. noen tips?

og noen som veit om en enkel måte og programere vell DPF? den er fjernet så jeg har feilmelding liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg har en 2003Model 530D some r chippet til 275 hk og 630 nm. den går utolig godt. alt fungerer bra. bortsett fra Gearkassa. er Automat. den hopper på turtall under motor bremsing og ved treg kjøring (60 km/h) funger uten problemer på full last. plje og finlter ble byttet samtidig som den ble slushet. merket ingen forsjeld på hvordan den oppførte seg. merker ikkes tort tild et. men ser nåla hopper. er snakk om 500 omdreininger opp og ned. virker som den låser seg og slipper opp hele tiden. noen tips?

og noen som veit om en enkel måte og programere vell DPF? den er fjernet så jeg har feilmelding liggende.

få noen om er gode på automatkasser til å se på problemet, men høres ut som konverteren din er slitt............

Olje og filter ble skiftet samtidig som den ble flushet, har du gjort det selv eller noen som driver med dette som har gjort jobben?

Om det er noen som vet hva dem driver med så testes bilen før dem flusher, i tilfelle konverteren er slitt eller ødelagt, hjelper lite å flushe da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at min bmw 2008 525d e61 begynte å tulle...turtallet gikk opp og ned ved gjevnt gasspådrag..konverteren var altså slitt...etter hvert begynte girkassa å tulle ved giring fra 4-5 gir og 5-6. gir. Av og til gikk den i nødmodus, og mistet omtrent all drivkraft....leverte bilen inn til strandveien auto sist uke...girkasse er skjært kalte de det....reperasjoner for 74000kr...tilbud!:)

Første gang automatkassen gikk i nødmodus, dro jeg rett til bmw verksted, og fikk flushet automatkassen...ingen forskjell...kanskje litt mykere giring, men samme problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinteren har jo nærmet seg og fekk i dag "battery discharge" noe som jeg klarte å holde i sjakk forrige vinter med ukentlig vedlikeholdslading (cetek 7000). Det kan virke som det kan være lurt å skifte batteri til denne vinteren.

Spørsmålet er det om jeg skal gå for samme type som orginal, eller om det er verdt pengene med AGM batteri.

Noen som har non meninger om dette? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...