Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Det så ut som en pen M5 med et godt utstyrsnivå. Når det gjelder original kontra ombygd ville jeg aldri vurdert sistnevnte engang.. Så mye teknikk og finesser og deretter betale 700.000kr for et ombyd eksemplar kunne ikke falt meg inn..
Ja forsåvit sant, men om det blir slike priser så kan det bli for dyrt for meg.

Mitt regne stykke er / blir

520i - årsmodell 2003/2004 - ca 180.000kr i Norge(trenger bare et karosseri som er fint, resten blir jo byttet)

BMW M5 ca 180-200.000kr i Norge

Ombygging ca 200.000(alt etter hvem som gjør det)

Totalt ca 560-600.000kr.

Så kan man selge resten av 520i(som sikkert kan bli litt stress?)

Tilsvarende bil(årstall/utstyr) i Norge er vel 800.000kr og mer.

Edit

Her er det to stk 520i

2004 BMW 5-SERIE, 190514 KM ca 130.000 - http://www.auksjonen.no/auction/8021-2 -

BMW 5-serie 520i 2004, 204 000 km, kr 159 000,- http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33245461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at dem vil passe på min? 8)

Det ser slik ut, men har du mulighet til å prøve hjula på bilen så er det jo en fordel.

Velger bare å legge til at jeg har forhørt meg rundt omkring (her på forumet og div. dekk/felg forhandlere) ang. lik dimm og bredde foran og bak på disse bilene. Har bare fått go signal på at ulik bredde foran og bak er ok, så jeg velger å stole på disse tilbakemeldingene. Sjekk denne gamle tråden som jeg opprettet da jeg kjøpte bilen; viewtopic.php?f=1&t=178452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint med forskjellige hjul foran og bak.. kan fint ha forskjellig størrelse på felgen både i bredde og diameter. Kun rulleomkretsen som kan lage problemer for deg.

Ofte vanskelig å få prøvd på felger ettersom forhandlerene ikke har så mange forskjellig av samme felg på lager, men bestiller de inn til deg.

Husk at om ikke hjulstillinga er 100% så spiser du innsiden av bakdekkene veldig fort. Blir trapp på innsiden og bilen rister noe jævlig. Dette skjer spesielt om bilen blir senket og ikke justert etterpå :) Fort dyrt med store fine dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at dem vil passe på min? 8)

Det ser slik ut, men har du mulighet til å prøve hjula på bilen så er det jo en fordel.

Velger bare å legge til at jeg har forhørt meg rundt omkring (her på forumet og div. dekk/felg forhandlere) ang. lik dimm og bredde foran og bak på disse bilene. Har bare fått go signal på at ulik bredde foran og bak er ok, så jeg velger å stole på disse tilbakemeldingene. Sjekk denne gamle tråden som jeg opprettet da jeg kjøpte bilen; http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=178452

Dem felgane var solgt så jeg har funnet disse her:

13ys82p3bh2lq2m56yx9.jpg

Ser dem har dem på GS men dem har offset på 15 og 25 som blir litt før lite. Så hva kan være best på xdrive med 20" felger..Hva har dere som har xdrive i felger/dekk på 20"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint med forskjellige hjul foran og bak.. kan fint ha forskjellig størrelse på felgen både i bredde og diameter. Kun rulleomkretsen som kan lage problemer for deg.

Ofte vanskelig å få prøvd på felger ettersom forhandlerene ikke har så mange forskjellig av samme felg på lager, men bestiller de inn til deg.

Husk at om ikke hjulstillinga er 100% så spiser du innsiden av bakdekkene veldig fort. Blir trapp på innsiden og bilen rister noe jævlig. Dette skjer spesielt om bilen blir senket og ikke justert etterpå :) Fort dyrt med store fine dekk.

Er det 20" du har på din xdrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at dem vil passe på min? 8)

Det ser slik ut, men har du mulighet til å prøve hjula på bilen så er det jo en fordel.

Velger bare å legge til at jeg har forhørt meg rundt omkring (her på forumet og div. dekk/felg forhandlere) ang. lik dimm og bredde foran og bak på disse bilene. Har bare fått go signal på at ulik bredde foran og bak er ok, så jeg velger å stole på disse tilbakemeldingene. Sjekk denne gamle tråden som jeg opprettet da jeg kjøpte bilen; viewtopic.php?f=1&t=178452

Dem felgane var solgt så jeg har funnet disse her:

Ser dem har dem på GS men dem har offset på 15 og 25 som blir litt før lite. Så hva kan være best på xdrive med 20" felger..Hva har dere som har xdrive i felger/dekk på 20"?

De har dem med riktig innpress til din bil også, bare GS som ikke har xdrive utvalget lagt inn riktig på nettsiden sin. Jeg har vurdert disse selv, men i 19" blir det seende litt smått ut med BBS LM replica. Søk på '04 E46 istedet for reg.nr. så får du opp felger med innpress som passer til din bil, evt. ring dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen virker ikke lenger...

Var vann i denne boksen i spoileren på bilen min også. Ser ikke noe brudd eller lign, men masse vann. Hadde akkurat vasket bilen.

Men ser delenr på min er utgått: 65206985531

Er riktig del da: 65209183564 ?

Radioen er det ikke noe galt med, men nøklene virker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem felgane var solgt så jeg har funnet disse her:

Ser dem har dem på GS men dem har offset på 15 og 25 som blir litt før lite. Så hva kan være best på xdrive med 20" felger..Hva har dere som har xdrive i felger/dekk på 20"?

De har dem med riktig innpress til din bil også, bare GS som ikke har xdrive utvalget lagt inn riktig på nettsiden sin. Jeg har vurdert disse selv, men i 19" blir det seende litt smått ut med BBS LM replica. Søk på '04 E46 istedet for reg.nr. så får du opp felger med innpress som passer til din bil, evt. ring dem.

Takker før svar. Har vært inn på nettsiden til GS men fant kun 19" men får ringe dem å høre på mandagen :D Hva er det du har på din bil i felger og dekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene er nettopp kjøpt inn, ingen dekk på dem enda. Se link i min signatur hvis du vil se felgene.

Dekkstørrelse blir 245/35-19 og 275/30-19.

En hva med felgene?. Ser på linken din at det er 9,5" felg, er der 8,5" du har på den andre felgane og hvilken ET har du på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene er nettopp kjøpt inn, ingen dekk på dem enda. Se link i min signatur hvis du vil se felgene.

Dekkstørrelse blir 245/35-19 og 275/30-19.

En hva med felgene?. Ser på linken din at det er 9,5" felg, er der 8,5" du har på den andre felgane og hvilken ET har du på dem?

8.5" foran ja. Er ET35 foran og ET40 bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan slenge inn at mine ACS felger er 8,5x19 ET43, men disse er levert med 10mm spacere foran og 16mm spacere bak. ET da blir 33 foran og 27 bak. Foran ligger felgen kant i kant med hjulbua, bak har jeg ikke prøvd, men regner med at de er spacet kanske bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen virker ikke lenger...

Var vann i denne boksen i spoileren på bilen min også. Ser ikke noe brudd eller lign, men masse vann. Hadde akkurat vasket bilen.

Men ser delenr på min er utgått: 65206985531

Er riktig del da: 65209183564 ?

Radioen er det ikke noe galt med, men nøklene virker ikke.

Siterer meg selv jeg...

Tørket godt opp i denne boksen i går, og blåste tørt med høytrykksluft. I dag virket den som vanlig. Lot den stå litt åpent i dag før jeg tettet den godt med teip. Så får jeg heller la vær å spyle opp under spoileren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...