Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Vil ikke det letteste være å koble fra staget som justerer spjeldene, og låse fellesarmen til spjeldene slik at de står konstant i full åpen stilling?

Jeg lurte på å gjøre det med min istedenfor demontering.

De vil løsne uansett grunnet vibrasjonene.

Utrolig dårlig patenterte greier det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 530d 2004 modell... lurte på å fjerne de

noen som har framgangsmåte? sitter de i innsuget så det holder å ta av innsuget?

pakningene kan vel brukes om igjen?

er vel og lurt å gjøre reint innsuget?

Merk en ting!

Fjerner du dem, vil ikke regenereringen fungere når systemet ønsker å rense DPF. Du vil også bruke noe lengre tid på å få motoren varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 530d 2004 modell... lurte på å fjerne de

noen som har framgangsmåte? sitter de i innsuget så det holder å ta av innsuget?

pakningene kan vel brukes om igjen?

er vel og lurt å gjøre reint innsuget?

Merk en ting!

Fjerner du dem, vil ikke regenereringen fungere når systemet ønsker å rense DPF. Du vil også bruke noe lengre tid på å få motoren varm.

'

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite om dette da jeg snakket med en BMW mekaniker i Italia når jeg var der med bilen i sommer. Leste også om det samme på bimmersforumet UK.

Om dette stemmer eller ei, veit jeg ikke. Men vil tro det da disse flapsene har en funksjon, ellers ville jo ikke BMW bygd motorene med disse flapsene på eller hur ?

edit: googlet dette og finner ingen informasjon om problemet, så det er nok bare noe tull /skremselpropaganda :P

Kjør på, fjern flapsene du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaspsene øker bare hastigheten på lufta inn i sylinderen på lave turtall. 525 har ikke flaps, men smalere ganger i innsuget. Kan ikke se hvorfor dette skal gå utover DPF.

Tok en edit.

Så ut som DPF ikke hadde noe med swirlflaps å gjøre.

Men faktaene stemmer bra med at hvis ute temp er under 15 grader vil swirlflapsene være i lukket posisjon, dette for å varme opp motoren hurtigere. Ved å fjerne dem, vil motoren bruke lengre tid på å bli varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer med hva jeg har blitt fortalt av en BMW mekaniker, fjerning av flaps gjør at motoren bruker noe lengre tid på å oppnå driftstemperatur noe som igjen øker faren for soting av DPF, men en langtur i ny og ne skal forhindre dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kjøpt oss vår første BMW,08 525 xd m sport. Kommer til stadighet opp feilmelding på dekktrykk.

Noen som har erfaring med dette? Må bilen på verksted for å få bukt med dette?

Les bruksanvisningen. Dette er en enkel affære som du skal ordne i Idrive menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer med hva jeg har blitt fortalt av en BMW mekaniker, fjerning av flaps gjør at motoren bruker noe lengre tid på å oppnå driftstemperatur noe som igjen øker faren for soting av DPF, men en langtur i ny og ne skal forhindre dette

Hadde vært morsomt å visst hvordan de har funnet ut dette. Er det -10 grader ute er jo motoren 20 grader kaldere enn når det er +10 grader ute. Så at den bruker lenger tid på å bli varm i -10 er for meg ok. Men hvor stor forskjell er det på 2 biler i samme klima, der en har fjernet flaps og en med flaps hadde vært morsomt å se. Samt sammenlikne tempen på dem med en 525 som originalt ikke har flaps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m45zdlashqckdq07xz71.jpg

Her fikser du dekktrykk, husk at bilen må stå stille.

må bilen stå helt stille lenge?

Jeg prøvde dette igår, men da sto det bare instalizing nederst. og det sto et minutt sikkert.

Skal det stå det ? Eller er det bare å kjøre?

leste inni døra mi. var 2,0 Bar framme og 2,4Bar bak. 245/40-18. Hva kjører dere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...