Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny felger fra GS i 20" men plages med risting på framhjula og har fått en felg ny i reklamasjon pga skjeiv felg. Sliter nå med risting i frame enda og har balansert 2-3 ganger og sliter med å få bort risting. Har og sjekket foringer og casterstag men verkstedet finner det ok... Noen her som har vært borti det?

mangler ikke den senterringen da??

Bilde av gliset med 20"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillte før E90 fra 04 og oppover, og jeg sporte om at felgan har lik senterhull på GS og dem bekreftet at dem har same senterhull på E90 og E61. Eller stemer ikke det?

Bilde kan jeg legge ved :D

0dofhgf4rp4ut6gkus5y.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husket sentreringsringene til felgene? Uten disse rister det som ett helvete

Sent from my XT910 using Tapatalk 2

Det som er rart er at ristinga forsvinner av og til og spess i svinger så forsvinner ristinga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var balanseringa på fremhjula som gjorde det. Ristet fra 110-120 til 130-140 så ga det seg noenlunde. GS-Concave felger. Hadde nye kopifelger på bestilling fra GS og skrudde av Concave felgene når jeg fikk de. Det manglet senterring og det fulgte med de nye så jeg satte på de nye felgene med senterring og bilen ble som en drøm og kjøre igjen. Men har ikke testet de felgene som ristet Med senterring enda så kan ikke si dette 100% sikkert, men er ganske sikker på at det var det som gjorde det. GS produserer felgene kun med de største hullene og leverer senterringer sammen med felgene om de skal på biler med mindre senterhull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var balanseringa på fremhjula som gjorde det. Ristet fra 110-120 til 130-140 så ga det seg noenlunde. GS-Concave felger. Hadde nye kopifelger på bestilling fra GS og skrudde av Concave felgene når jeg fikk de. Det manglet senterring og det fulgte med de nye så jeg satte på de nye felgene med senterring og bilen ble som en drøm og kjøre igjen. Men har ikke testet de felgene som ristet Med senterring enda så kan ikke si dette 100% sikkert, men er ganske sikker på at det var det som gjorde det. GS produserer felgene kun med de største hullene og leverer senterringer sammen med felgene om de skal på biler med mindre senterhull.

Jeg fekk ikke noe senterringer med, Min rister fra 90-130 så blir det noe lunde bra. Men kan ikke se at det er slark mellom senter på felg og senter nav. virker som det ikke er slark i senternav og felgnav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme opplevde jeg med mine gs-concave også. Først da jeg fikk felgene og sa at de skulle på en E61, ga de meg felgene men uten sentreringsringene.

Monterte på felgene og det begynte å riste greit fra 90 - 120/130. Fikk montert på sentreringsringene etter jeg klagde, og ristingen ble borte.

Så ja, uten sentreringsringene vil disse felgene på din bil riste greit f.o.m 90km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på GS bildeler Bud og kjøpte meg concave felger spurte jeg etter sentrerings ringer siden det sto det skulle følge med i felg pakken, men da fikk jeg beskjed om at det ikke var nødvendig. Men endte opp med å montere ringer ja :P Rister litt i 80-90 med meg, men regner med det kommer seg når jeg for montert nye sentrerings ringer som egentlig skulle følgt med :)

IMG_20120520_230033.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til ei strand igår, dit er det grusvei med snuplass. der var det en luring som hadde tømt sikkert 10liter orange maling mitt i plassen og strødd over med sand! var umulig å se, så jeg kjørte selvfølgelig mitt oppi malinga med venstre framhjul!! når jeg kom bort til en kompis 3km unna, oppdaget jeg at dekket var fult av maling på hele fuckings venstre side :(

hvis dette var en "prank" fra en drittunge så synes jeg den var usmakelig! :'( det meste av maling gikk av da jeg kjørte rett til vaskehallen for å spyle av, men ble ikke 100%. inni hjulbuen er det mye orange maling så jeg. fml, nypolert bil og greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Var på langtur med 5`ern i går å fikk litt problemer med I-driven.... startet med at radioen begynte å kutte, altså ble borte i 2-3 sekunder av gangen. Etter hvert ble i-driven veldig treg og helt ubrukelig. Til slutt slo den seg av. Ble bedre etter den var av en kort periode men radioen fortsatte kutte.(blinket TMC nederst på i-drive skjermen)

Noen som har hatt dette problemet?? Eller har formeninger om hva det kan være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...