Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

leste no om no carsoft 7.2 men finner ingen steder og kjøpe det.

hvor mye tar bmw får og slette saker og ting ?

Det finnes en enklere måte å gjøre dette på. Er beskrevet i BMW TIS. Olje,bremser og flere ting nullstilles ved å:

1. Skru på tenningen.

2. Hold inne trip teller reset i minst 10 sec.

3. Mest kritiske service vil da komme frem. F.eks oljeservice.

4. For å slette service hold inne knappen i 2 sec. For å bla videre til neste servicepunkt trykk fort.

Når du nå går inn på Idrive vil dette være nullstillt. Dette er prosedyren som BMW bruker. Det vil også bli lagret i minnet på bilen som en standard nullstilling gjort av BMW. På oljeskift må dette gjøres før du har 1000 km igjen. Går telleren under 1000 må du ha diagnose utstyr. Ikke slett bare for å prøve. Gjør det når du tar service siden dette blir lagret som en service i hjernen på bilen. Som sagt er det dette BMW gjør så langt det lar seg gjøre. På de øvrige service intervaller må nullstillingen skje før 80%.

Olje bør du bytte før 30000 uansett så det spiller jo egentlig ingen rolle.

Prosedyren er beskrevet av BMW selv. Og teknikerne bruker dette for å slippe å koble opp utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ikke dette til jeg skal jeg holde inne knappen ner du skrur på tenning. det er den knappen det står check eller no på

Var kanskje litt dårlig skrevet av meg...

Skru på tenningen.

Bruk knappen som er på instrumentbordet.(Odometer reset) (Hastighet/turtall o.l). Ikke Check knappen på hendelen.

Da burde du få det til å fungere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei! Trenger litt hjelp med følgende:

Etter 1 ukes tid har de nye dekk/felg-settet mitt begynt og subbe bak:( Spesifikasjoner er som følger:

Org m-sport senk (15mm?)

Replica M6

Foran: 8,5x20 245/35/20 ET15

Bak: 10x20 285/30/20 ET20

Dette har først hendt de siste 3-4 dager.

Min teori er at siden bilen tidligere hadde mindre og lettere hjul, har de nå større og tyngre hjulene blitt en belastning på fjærer slik at disse "gir mer etter" enn de skal?

Trenger tips, råd og gjerne en endelig løsning ASAP da jeg skal på arbeidsoppdrag i Arendal til helgen!

På forhånd takk for svar!

Mvh. skillbill / Thomas A. Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Trenger litt hjelp med følgende:

Etter 1 ukes tid har de nye dekk/felg-settet mitt begynt og subbe bak:( Spesifikasjoner er som følger:

Org m-sport senk (15mm?)

Replica M6

Foran: 8,5x20 245/35/20 ET15

Bak: 10x20 285/30/20 ET20

Dette har først hendt de siste 3-4 dager.

Min teori er at siden bilen tidligere hadde mindre og lettere hjul, har de nå større og tyngre hjulene blitt en belastning på fjærer slik at disse "gir mer etter" enn de skal?

Trenger tips, råd og gjerne en endelig løsning ASAP da jeg skal på arbeidsoppdrag i Arendal til helgen!

På forhånd takk for svar!

Mvh. skillbill / Thomas A. Halvorsen

Høres ut til at fjærene dine er for myke, muligens pga. det hendelsesforløpet du forklarer i teorien din. Hvilket understell har du på bilen, og evt. hvor mye er den senket? Hvor subber hjulene; opp i hjulhusene, eller "bare" ut mot "utstikkeren" på innerkanten til bakskjermen din?

Etter det jeg har forstått - og sammenlignet med det jeg kjører på E60'n min som er godt senket - synes jeg du har for høy profil på dekkene dine. Jeg kjører på hhv. 245/30-20" foran og 285/25-20" bak. Dette resulterer i at hjulene dine er større enn mine, og vil derfor lettere kunne subbe.

Hvilke dekk har du på bilen? Jeg har erfart flere ganger at et "285 dekk" ikke bestandig er et "285 dekk": Byttet nettopp selv bakdekk fra Pirelli (som hadde god klaring ift. bakskjermen) til Michelin (som såååvidt går å bruke uten at det subber). Jeg vil påstå at Michelindekkene virket +/- 1,5 cm breiere enn Pirellidekkene. Dette er trolig mest et optisk inntrykk jeg har fått, siden dekkantene på Michelindekkene er mye rettere enn på Pirellidekkene. Like fullt vil det lettere kunne medføre subbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkmerket jeg har bestil er Pirelli Zero Nero eller noe sånt.

Hvordan er kvaliteten på dette kontra dunlop sp max som jeg fortsatt har foran?

Hvorfor ikke 275/25-20"?

Jeg vet ikke hvordan Dunlop dekkene er, men Pirelli dekkene er helt greie; sporer litt og er ikke særlig støysvake, men holder greit med kilometer og funker fint til vanlig bruk.

Håper det ordner seg for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkmerket jeg har bestil er Pirelli Zero Nero eller noe sånt.

Hvordan er kvaliteten på dette kontra dunlop sp max som jeg fortsatt har foran?

Hvorfor ikke 275/25-20"?

Jeg vet ikke hvordan Dunlop dekkene er, men Pirelli dekkene er helt greie; sporer litt og er ikke særlig støysvake, men holder greit med kilometer og funker fint til vanlig bruk.

Håper det ordner seg for deg :)

Jeg var innom 3 ulike dekkforhandlere og INGEN av de greide og fremskaffe 275/25-20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...