Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kunne godt vært en del raskere her da.. Men anntar at flaskehalsen ligger i hardware på server.

Kategorisering fordelt på modeller tror jeg ikke er så lurt, viser til de argumentene Gunnar kom med tidligere.

Men å dele opp kategorier etter.

/elektrisk/

/understell/

/motor - drivverk/

/tuning/

/dekk felg/

/bilstereo/

Tror dette kunne vært lurt i stedet for bare "teknisk"

Skrevet

Pjukern, Er enig i at det kan være en god løsning.

Forøvrig har du rett i at det er hardware som er flaskehalsen, og en ny server koster mye i innkjøp.

Skrevet

Å gå over til å dele inn i serier er ikke en god løsning. Slutter meg til gode argumenter mot som er gitt i tidligere poster. Det vil i såfall være å gå i mot alle netttrender, hvor gjøres søkbart istedet for å putte inn i regide kategorier.

Det å dele inn i Teknisk inn i ulike kategorier er et godt forslag. Men da kun med hensyn på søking, slik at alt ligger i hovedkategori Tekningsk, men man kan legg en til en 'Merkelapp' på posten, slik at med det forbedrere søkefunksjonen, det trengs. De som bruker gmail(Google Mail) er vel kjent med et slikt system. Det kan være en vanskelig overgang, fra gamle regide mappestrukturer med funker som et skudd etterhvert.

Skrevet
Kategorisering fordelt på modeller tror jeg ikke er så lurt, viser til de argumentene Gunnar kom med tidligere.

Men å dele opp kategorier etter.

/elektrisk/

/understell/

/motor - drivverk/

/tuning/

/dekk felg/

/bilstereo/

Tror dette kunne vært lurt i stedet for bare "teknisk"

Enig i den her... Men syntes forumet funker helt konge som det er også

Skrevet

Jeg synes det hadde vært konge å delt opp. Er det mulig så gjør det, og den søkemotoren er helt "ræv". Søker på noe og får opp alt som har med f eks. turbo å gjøre. Kunne tenkt meg at denne også hadde blitt fikset opp. Ta en opprydding på denne siden.

(No er det sikkert mange som blir provoserte og kommer med mange usaklige kommentarer som vanlig på denne siden)

Skrevet

Forumet er bra synes jeg, det eneste jeg føler vi kunne ha nyt godt av er et dedikert "DIY/Gjør det selv"/FAQ forum der brukere kunne lagt inn hvordan man gjør ting selv, framgangsmåte. Dog måtte det være en streng terskel til skikkelig oppsett på innlegg, slik at man faktisk får noe konstruktivt ut av det, og ikke blir forvirret mer enn belært.

J.Hofstad m.fl, inkl meg selv har flere ganger poengtert at vi burde ha prioritert mange av de meget informative trådene det lages innimellom her på forumet, men hittil har det vært ikke-eksisterende interesse for dette..(??) Hadde vi fått f.eks "hvordan montere senkesett e30/e36/e34", "hvordan bytte regreim/vannpumpe", "hvordan sette M50 motor i E30" og lister over elnett til diverse bilmodeller og tråder med MASSE nyttige linker omkring karosseri/merke-realtert info. Skal med stor sikkert, ut fra andre forum jeg har frekventert på, si vi hadde bortimot halvert antall like spørsmål omkring dette hvis det hadde vært en kategori som lyser mot deg omkring det man lurer på.

Det skrives veldig mye små innlegg her på forumet som har stor informativitet. Vet bare med meg selv at finner jeg noe som er bra og detaljert skrevet om noe jeg lurer på, eller har fundert på lenge så kopierer jeg det inn i et word dokument og lagrer det. Hvorfor ikke bare lagre det så alle kan se istedet, på et sted alle vet hvor er. Det blir som en lærebok :) Da slipper man å bli sint over at man ikke finner det man ønsker i søkefunksjonen (som ofte fører til et nytt innlegg).

Dette mener jeg hadde løftet forumet enda et par hakk. Jo høyere vi kommer i utviklingen jo fler vil deretter prøve å forske seg enda lenger fram, og til slutt ha enda større ekspertise.

Et happenings/treff forum hadde absolutt også vært på sin plass. Er det noe vi ha for lite av i Norge så er det nettopp det, og spesielt vinterstid.

Skrevet
Jeg synes det hadde vært konge å delt opp. Er det mulig så gjør det, og den søkemotoren er helt "ræv". Søker på noe og får opp alt som har med f eks. turbo å gjøre. Kunne tenkt meg at denne også hadde blitt fikset opp. Ta en opprydding på denne siden.

(No er det sikkert mange som blir provoserte og kommer med mange usaklige kommentarer som vanlig på denne siden)

Da bruker du rett og slett ikke søkefunksjonen riktig. Men er enig i inndeling av teknisk forum. Det vil da ikke si at det skal deles inn etter type serie, men etter type del av bilen(interiør/eksteriør osv) samt en happening/treff del.

Skrevet

Ja, det er helt klart mye som kan gjøres, men det største problemet akkurat nå er at forumet er ubrukelig mellom 22 og 00 på kveldene. Serveren er helt i bakken.

Skrevet

WWW.imprezadriver.com er eit godt eksempel på rask og veeldig oversiktlig forum.

Grunnen til at mange fortsatt vil beholde det eldgamle treige og uoversiktlige forumet, er fordi dei er blitt FOR vant med det.

Man burde absolutt også delt opp i 3serie, 5serie osv.

Skrevet

Man burde absolutt også delt opp i 3serie, 5serie osv.

Problemet med en slik inndeling er at den gir liten mening uten å dele opp i nye underkategorier... E21, E30, E36, E46, E90/91 osv. Det beste hadde vært et slags wikiforum med en dynamisk database som selv kjenner igjen nøkkelbegreper som f.eks M52B25 og automatisk genererer hotlinks med disse. M52B25 og M52TUB25 motorene fantes i modeller som E36, E46, E39 og Z3... og som du sikkert forstår er dermed en inndeling i 3-serien, 5-serien osv. ikke særlig hensiktsmessig hvis du leter etter informasjon om disse motorene eller annet som er felles på flere modeller (noe Gunnar også er inne på i et tidligere innlegg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...