Hakon Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 Mulig den nye jaguaren ikke er perfekt på alle områder, men utifra hva man kan lese i de engelske bil-bladene (f.eks CAR Magazine og EVO) virker det som den nye jaguaren er en meget god bil. For vanlige mennesker tror jeg det skiller veldig lite mellom en E60 5-serie, en Audi A6 og en Jaguar XF rent kjøremessig, men det virker som de engelske journalistene liker den meget godt. Det skal bli spennende å se hva Tata gjør med jaguar. Det er riktig at de (blant annet) produserer lastebiler, men vi skal huske på at det bak Tata konsernet står svært kompetente mennesker hvis eneste formål med å kjøpe Jaguar er å tjene penger. Om de da kommer til å gjøre fatale feil rundt styring av Jaguars fremtid er tvilsom, men å føre Jaguar i en ny retning kan forsåvidt forekomme. Jaguar er allrede inne i en ny retning (mer fokusert på unge mennesker og ny type markedsføring) så det mest fornuftige er kanske å videreføre denne bevegelsen? Vet ikke om alle har fått det med seg, men Jaguar har tatt en ny og spennende retning spesielt i USA med noen veldig gjennomtenkte reklamekampanjer og markedsføringstriks jeg egentlig har sansen for. Her finner dere noen snutter av de (relativt) nye reklamefilmene som man i første omgang ikke helt forbinder med hatt-og-frakk-tweed-Jaguar. Anbefaler dere alle å ta en titt på de. Veldig gjennomførte saker! http://www.youtube.com/watch?v=XHRMYWklPjQ
skillbill Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 den konsept-saken minnet meg litt om a.m dbs og db9? noen fler?
mbkomfort Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 Jaguar har jo alltid vært stilige biler, jeg digger utseende på dem Men ikke noe "bomb proof build quality" der i gården nei, sarv! Ville ikke eid en nei hehe. Hvilke markeder sikter den nye etter da? Amerika, Europa, India, Kina?
Saltkjelen Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 Fillern! Og jeg som trodde det var den originale XF'en det var snakk om (LES: DAF XF).. Ellers må jeg si at jeg var lite imponert over denne miksen. Conseptbilen så rå og brutal ut, men bilen mistet virkelig sitt særpreg på produksjonsmodellen. Et stort tilbakeskritt..
kazynor Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 daf daf daf.....eller 666 som det kan oversettes til...
ingard Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 Fronten (fanger/lykter/panser) ser ut som en Hyundai eller noe sånt. Resten er fin +1 Hehe, skulle si akkurat det samme.. Og hyundai er jo definisjonen på stygt..
Fredrik Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 Når det gjelder BMW sitt valg av design/designspråk og designer(Chris Bangle) vedrørende E60/61 så syns jeg personlig, i motsttning til Fredrik at hele bilen er overvurdert. Har selv vært eier av en E60 så mener jeg har litt grunnlag for å uttale meg !Interiøret i Jaguaren mener jeg er/virker mere påkostet. En kan se at dette har noe Britisk over seg. En mere lukseriøs stil er valgt kontra E60 som virker enkel og minimalistisk.(Ble litt bedere etter faceliften). Når det kommer til kvalitet har også jeg mine tvil selv om dette gjennstår å se. Skepsisen henger vel sammen med at dette i bunn og grunn er et Ford produkt Det du hovedsakelig snakker om er opplevd kvalitet (det du kan se, ta og føle på)... det jeg snakker om er tekniske innovasjoner og dynamiske egenskaper. E60 er objektivt i en klasse over XF (inkl. Audi og Mercedes-Benz) på dette området... og det er dette området som virkelig koster i form av utviklingskostnader for en bilprodusent. Jeg er ikke så sikker på om Jaguar i dag i virkeligheten er en såkalt premium bilprodusent... og jeg tror nok at Tata skal holde fokuset rimelig stabilt i noen år hvis Jaguar noen gang igjen skal kunne ta igjen forspranget til de tyske konkurrentene. Historien om Lexus viser hvor vanskelig dette er i praksis når det gjelder et kresent europeisk publikum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå