[space] Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=514003 Hadde noen egentlig ventet noe annet?
Gunnar Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Det er jo helt fantastisk at den norske regjeringen OMSIDER har forstått det utlandet har visst i mange år! Herregud at det er mulig - først melke markedet helt ved å pumpe inn dieselbiler, og så skal de bare bort igjen. Mange byer i utlandet vurderer å innføre rushtidsforbud mot diesel - det er til og med mulig at det allerede er innført i flere byer i Tyskland.
hagenisse Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Rushtidforbud mot diesel hadde vært dritdigg! Da kunne jeg kjørt til jobb omtrent alene på veiene! Heia noooorge, heia nooooorge...
Springsteen Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Slår aldri feil må dog si at jeg ler litt når jeg ser dieselprisene stige forbi bensinen som Hagenisse sier; HEIA NORGE!
Ron Jeremy Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Kristin og de rødgrønne skulle fått smake kjetting og balltre fra mang en dieselbil kjøper de siste par årene, meg inkludert! Velvel, tilbake til I6 bensin fra BMW, så ille blir det vel ikke, men skulle gjerne sett noe mer seriøse politikre med hue utenfor stumpen... Og hva med å se til Sverige, og måten de innfører miljøbiler der? Så mye mer fornuftig! Den Norske straffemetoden til sosialistene spyr jeg av!
EirikL Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Kjempetiltak! Skjønner de som har kjøpt dieselbil de siste årene reiser bust, men kanskje dette er et insentiv til å satse mer på bioetanol. Mindre utslipp og mer gamp! Kan det bli bedre
Springsteen Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Dette klimahysteriet gjør meg gal.. Må vel snart betale avgift for å slippe en fis i dette landet her.. Metan-gass er jo skadelig for miljøet
Hansh Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Kjempetiltak! Skjønner de som har kjøpt dieselbil de siste årene reiser bust, men kanskje dette er et insentiv til å satse mer på bioetanol. Mindre utslipp og mer gamp! Kan det bli bedre Problemet er at bioetanolen må produseres og dette tar både ressurser og forurenser. (Er f. eks. med på å presse opp prisene på byggematerialer).
EirikL Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Ja, jeg er klar over det. Er nok derfor det aldri kommer til å bli en hit. Så et innslag på tv om bioetanolen og det var sinnsyke arealer som måtte til for å produsere nok korn for å gjøre det lønnsomt å utvinne. Det var snakk om mye hogst. Er ingen miljøaktivist, det eneste som tiltaler meg med bioetanolen er de ekstra gampene
opt Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Biodrivstoff kan bli både og det også, det stjeler areal fra matproduksjon og matvareprisene stiger over hele verden. I Europa f.eks er det så lite korn at mange sorter allerede er helt borte og nytt korn blir ikke ferdig før til høsten. Blir det en dårlig avling som i fjor kan det faktisk bli rasjonering At man da skal bruke jordbruksareal til å lage drivstoff til biler er ganske vilt etter min mening. I tillegg er det mer økologisk jordbruk nå som krever større areal for å få lik stor avling, selv om man bikke bruker gjødsel som er laget av korn.
Hansh Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 regjeringsskifte i 2009??? Hvis alle oppegående nordmenn gjør sin plikt på valgdagen ihvertfall!
ehrnst Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 Hvem skal ta ansvaret for det kolossalet prisfallet vi kommer til å få på dieselbiler?
Hakon Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 regjeringsskifte i 2009??? Hvis alle oppegående nordmenn gjør sin plikt på valgdagen ihvertfall! Ja, man får håpe de som stemte rød/grønn nå forstår konsekvensene om man begår samme feil igjen.
D.C.V Skrevet April 16, 2008 Skrevet April 16, 2008 regjeringsskifte i 2009??? Hvis alle oppegående nordmenn gjør sin plikt på valgdagen ihvertfall! Tror vi går for det ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå