Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste måneden har jeg kjørt nesten 7000 km med BMW´en... familiependling tur/retur Oslo-Århus via Malmø har medført det. Turen tar ca. 8-9 timer hver vei og det blir lange dager eller netter bak rattet, men jeg er faktisk ikke lei. På den annen side kjører jeg Århus-Cannes direkte når vi skal til sommerhuset og det er ca. 1800 km én vei (en tur vi med vår nåværende BMW har kjørt 6 ganger). Selv med en fem år gammel BMW med 115 dieselhestekrefter er det altså mulig å bli noe så til de grader helt frelst av en BMW´s kvaliteter... og det på tross av at jeg også har hatt bl.a fire Porscher. Vel... etter godt og vel 145000 Km er det snart slutt... alt har en ende... og således også vårt snart fem år gamle bekjentskap med en 2003 E46 318d Touring. Den har tjent oss godt og helt uten alvorlige problemer... dog litt småplukk som f.eks behovet for nye bærearmer foran, en katalysator, fire nye støtdempere, fire nye bremseskiver/klosser og et par pyntelister. Bilen er også meget økonomisk... distansen Århus-Oslo via Malmø er ca. 950 km og det klarer den fint på én tank... normalt er det iht. kjørecomputeren mellom 150-200 km tilbake etter turen... og det er faktisk meget bra med tanke på at jeg ligger i 130-140 km/t store deler av veien i Danmark og Sverige. Bilen har ikke rust og den har ikke en parkeringsbulk (bank i bordet), men den har blitt påkjørt én gang... en av de originale BMW 15" elipsoidfelgene tok imot for et eksosrør fra en Audi A4. Felgen ble stygg, men eksosrøret ble ødelagt og det var ikke min feil (en grei forsikringssak). Vi har heller aldri hatt et uventet motorstopp og bilen har alltid startet... og ingenting har falt av, løsnet eller blitt direkte ødelagt pga. dårlig material/byggekvalitet.

Vi kan vel egentlig ikke forlange mer av en bil... så dette er vår måte å si takk til Bayerische Motoren Werke AG. Vår neste bil er naturligvis også en BMW (litt usikkert hva slags, men helt sikkert en BMW)... så BMW´en skal dessverre selges... lenge leve BMW... :D

Og for de som lurer... vår BMW er "dansk"... så med mindre noen her inne vil kjøpe en meget pent brukt danskregistrert BMW er dette ikke en dårlig skjult salgsannonse... :wink:

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du vil ikke dele med oss om hvilken BMW det nå kanskje blir? :)

Har du bestemt deg for å selge eller selger du for at du har fått øynene opp for en annen BMW?

Hvordan er forøvrig prisene i Danmark kontra Norge?

Skrevet
Selv med en fem år gammel BMW med 115 dieselhestekrefter er det altså mulig å bli noe så til de grader helt frelst av en BMW´s kvaliteter...

Hvilke kvaliteter er det? :wink:

Skrevet

Hvordan er det mulig å unngå parkeringsbulker på en bil som faktisk blir brukt?

Parkerer selv alltid på det jeg antar er tryggeste plass innen rimelighetens grenser, men dukker jevnlig opp små merker her og der.. (siste var noen stygge hakk på taket av alle steder)

Skrevet

Hyggelig at du fortsatt liker BMW, men jeg er litt spent på om du kommer til å sette like stor pris på en E91 som din gammle E46. Husk at det er lov å kjøpe en konkurent, må si at nye A4 ser skremmende fin ut.

Selv var jeg ute og prøvekjørte en BMW 120i Cabriolet for litt siden. Overraskende mange knirkende elementer, men det er kanskje normalt selv på en bil som bare har gått 200 kilometer.

Skrevet

Hehehe... ja hvordan er det mulig at en BMW som kun har 115 dieselhestekrefter og står på pinglete 205/55-16 felger/dekk kan ha ekstraordinære kvaliteter ?

Stikkordene er... balanse, styrepresisjon og dynamiske egenskaper som gjør at jeg kan kjøre nesten 2000 km uten hvile... uten å bli lei av bilen. Det er mange år siden jeg sist opplevde noe tilsvarende... året var 1989 med en Porsche 944.

Ellers er det korrekt at familien nå flytter tilbake til Norge etter å ha bodd i Danmark siden 1999. Jeg bor allerede mesteparten av tiden i Oslo siden jeg jobber for et firma som har kontorer i Oslo sentrum.

Det er et par-tre biler jeg skal prøvekjøre før jeg kjøper en ny BMW (uten at jeg tror at de evt. vil gjøre en forskjell på valget av ny bil)... og det er nettopp den nye Audi A4 Avant, Mercedes-Benz W204 stasjonsvogn og den nye Citroën C5 stasjonsvogn med Hydractive III + fjæring.

Porsche Panamera er sikkert et fint alternativ, men hvis jeg har oppfattet CAR´s kommentarer korrekt blir prisen i Norge dessverre på den... skal vi si... den mindre sympatiske siden av to millioner kroner... :roll:

Skrevet
Har du bestemt deg for ny bil da? Jeg ser du skriver at det "selvsagt" blir en ny BMW. Er det E91 som er mest aktuelt for deg?

Umiddelbart vil jeg tro at en ny E91 320i (kanskje med automatgear) er førstevalget, men jeg er ikke 100% fremmed for f.eks en pent brukt 2004 E39 530i heller... uten at jeg her og nå legger noen føringer på hva som blir valget. Tid, sted, bil, pris og dagsform avgjør hva slags bil vi kjøper... :wink:

Skrevet

Hehehe... ja hvordan er det mulig at en BMW som kun har 115 dieselhestekrefter og står på pinglete 205/55-16 felger/dekk kan ha ekstraordinære kvaliteter ?

Stikkordene er... balanse, styrepresisjon og dynamiske egenskaper som gjør at jeg kan kjøre nesten 2000 km uten hvile... uten å bli lei av bilen. Det er mange år siden jeg sist opplevde noe tilsvarende... året var 1989 med en Porsche 944.

Ellers er det korrekt at familien nå flytter tilbake til Norge etter å ha bodd i Danmark siden 1999. Jeg bor allerede mesteparten av tiden i Oslo siden jeg jobber for et firma som har kontorer i Oslo sentrum.

Det er et par-tre biler jeg skal prøvekjøre før jeg kjøper en ny BMW (uten at jeg tror at de evt. vil gjøre en forskjell på valget av ny bil)... og det er nettopp den nye Audi A4 Avant, Mercedes-Benz W204 stasjonsvogn og den nye Citroën C5 stasjonsvogn med Hydractive III + fjæring.

Porsche Panamera er sikkert et fint alternativ, men hvis jeg har oppfattet CAR´s kommentarer korrekt blir prisen i Norge dessverre på den... skal vi si... den mindre sympatiske siden av to millioner kroner... :roll:

Med risiko for å ta feil her, tror jeg hagenisse mente BMW generelt, og ikke din dieselmaskin på ballongdekk. Kim er godt kjent for å være kritisk til det meste, inkl sin egen bil som han har mange negative ting å si om :wink:

Men som sagt, jeg kan ta feil her, ikke skyt meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...