Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hihi.

Neida, han svarte greit han. Styringen og balansen er positive ting med BMW - og det gjelder jo familiebilen hans også det.

Nybilvalget er vanskelig, audien er blitt fin, merca er flott, dog med et forbehold på hekken til stasjonsvogna. C5 er vel en outsider her, og burde være seriøst mye bedre enn forrige generasjon om den skal hevde seg.

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Med risiko for å ta feil her, tror jeg hagenisse mente BMW generelt, og ikke din dieselmaskin på ballongdekk. Kim er godt kjent for å være kritisk til det meste, inkl sin egen bil som han har mange negative ting å si om :wink:

Men som sagt, jeg kan ta feil her, ikke skyt meg..

Tja... jeg er faktisk også litt usikker på hva Hagenisse egentlig mener, men hverken han eller jeg kjører en amerikanskbygget frisørbil (der fikk du den for kommentaren om mine ballongdekk)... selvom din BMW helt sikkert har noen kvaliteter den også... :wink:

Edit: OK... der svarte Hagenissen selv. Den nye Citroën C5 er helt klart en outsider, men den har faktisk allerede fått en glimrende mottagelse av bl.a CAR (som ellers ikke har mye til overs for store franske biler). Jeg er jo erklært frankofil og har alltid hatt sansen for franske biler og kanskje spesielt Citroën. Det skal derfor bli spennende å prøve en skikkelig fransk flyter igjen... :P

Skrevet

Med risiko for å ta feil her, tror jeg hagenisse mente BMW generelt, og ikke din dieselmaskin på ballongdekk. Kim er godt kjent for å være kritisk til det meste, inkl sin egen bil som han har mange negative ting å si om :wink:

Men som sagt, jeg kan ta feil her, ikke skyt meg..

Tja... jeg er faktisk også litt usikker på hva Hagenisse egentlig mener, men hverken han eller jeg kjører en amerikanskbygget frisørbil (der fikk du den for kommentaren om mine ballongdekk)... selvom din BMW helt sikkert har noen kvaliteter den også... :wink:

Edit: OK... der svarte Hagenissen selv. Den nye Citroën C5 er helt klart en outsider, men den har faktisk allerede fått en glimrende mottagelse av bl.a CAR (som ellers ikke har mye til overs for store franske biler). Jeg er jo erklært frankofil og har alltid hatt sansen for franske biler og kanskje spesielt Citroën. Det skal derfor bli spennende å prøve en skikkelig fransk flyter igjen... :P

Nå har Kim og jeg faktisk nesten identiske biler, så jo, han kjører amerikanskbygget frisørbil som du referer til. Må forresten legge til at frisør er forbeholdt roadsterene!

Ellers er jeg enig at Audi sine nye biler er meget pene, spesielt A5. Men du er vel ute etter en stasjonsvogn. Personlig hadde jeg nok da gått for E91 med den nye dieselmotoren ja. Det er mange gode alternativer der ute.

Skrevet

Nå har Kim og jeg faktisk nesten identiske biler, så jo, han kjører amerikanskbygget frisørbil som du referer til. Må forresten legge til at frisør er forbeholdt roadsterene!

Ellers er jeg enig at Audi sine nye biler er meget pene, spesielt A5. Men du er vel ute etter en stasjonsvogn. Personlig hadde jeg nok da gått for E91 med den nye dieselmotoren ja. Det er mange gode alternativer der ute.

Jeg er litt usikker på akkurat når begrepet "a hairdressers car" dukket opp, men generelt mener britene "a sporty little run-arounds"... gjerne med en analogi rettet mot piker eller homofile. Über frisørbilen mener mange er Porsche Boxster... en skikkelig "wannabe" 911 for de mindre tøffe av oss (akkurat det er jeg ikke enig i). Ellers er biler som Peugeot 205 CC, Mazda MX5, Fiat Barchetta m.fl. også kjent for å være frisørbiler... og da ser du sikkert tegningen i forhold til din Z3. En Z4 Coupé er derimot en bil for menn... akkurat som min dieselpurke med 115 HK... :wink:

Ellers er jeg helt enig med deg i at det for tiden er veldig mange nye kompetente bilmodeller på markedet... det har kanskje aldri vært så mange fornuftige bilmodeller på markedet samtidig. Det er faktisk vanskelig å velge hva slags bil/bilmodell man skal kjøpe... og kanskje spesielt når man vet hva som kommer på markedet om relativt kort tid.

Skrevet
Apropos Citroen forresten... Top gear sin "test" av C6 mot en 5-serie er helt fantastisk. C6'en banker femmern! :)

Top Gear tester Citroën C6... 8)

Ikke en vakker bil akkurat, men fjæringen så jo ok ut.

Husker tvreklamen for c5, ved kraftig nedbremsing slår nødblinken seg på. Aldri forstått meg på franske biler :roll:

Skrevet

Ikke en vakker bil akkurat, men fjæringen så jo ok ut.

Husker tvreklamen for c5, ved kraftig nedbremsing slår nødblinken seg på. Aldri forstått meg på franske biler :roll:

Det er god kotyme å aktivere nødblink på bilen ved kraftige nedbremsinger på Autobahn (typisk ved kødannelse etc.)... så Citroën er ikke helt på viddene i forhold til reklamefilmen for C5... :wink:

Skrevet
Det er et par-tre biler jeg skal prøvekjøre før jeg kjøper en ny BMW (uten at jeg tror at de evt. vil gjøre en forskjell på valget av ny bil)... og det er nettopp den nye Audi A4 Avant, Mercedes-Benz W204 stasjonsvogn og den nye Citroën C5 stasjonsvogn med Hydractive III + fjæring.

Jeg har kjørt over 1000 km i Mercedes W204 (både stasjonsvogn og sedan), og kan ikke si at jeg er mektig imponert sett i lys av bilprisen. Interiøret føles plastaktig og "billig", og med sportsunderstellet i Avantgardepakkn føltes fjæringen og styringen veldig nervøs. Bilen var merkbart bedre å kjøre på det originale understellet som er med i Classic- og Elegance pakken. Likevel synes jeg bilen føltes "kunstig" å kjøre, og at den ikke var noen oppgradering fra min mors W203 C180TK. E91 har iallfall et stort forsprang mtp. kjøreegenskaper!

Motormessig har jo Mercedesen litt å by på, særlig på bensinsiden. Jeg har prøvd både C200 CDI og C180 og 200K. De firesylindrede kompressormotorene gjør at bilen spytter godt unna; C180K med 156 hk drar mer enn godt nok til vanlig bruk, mens C200K på 184 hk holder for de fleste.

Lykke til med salg og nytt bilvalg! :)

Skrevet

Synes det er morsomt du nevner nye C5 for jeg synes den er absolutt en av de mest spennende bilene som kommer i år til tross for at jeg egentlig ikke liker franske biler.

Da min far valgte sin nye firmabil for noen mnd. siden ville han i utgangspunktet ha nye A4, men etter at jeg overtalte han til å se mer seriøst på E90 valgte han til slutt den og har definitivt ikke angret etterpå!

Mercedesen synes jeg egentlig koster for mye i forhold til hva du får (hvilke nybil i Norge gjør forsåvidt ikke det?)..

Skrevet

Det gjelder vel de fleste franske biler nå om dagen. Selv om det ser rimelig teit ut på bane, så er det ikke så dumt på vei. Jeg pleier gjøre det manuelt hvis jeg må bremse hardt på vei. Heller det enn at noen smeller i meg..

Skrevet

Det gjelder vel de fleste franske biler nå om dagen. Selv om det ser rimelig teit ut på bane, så er det ikke så dumt på vei. Jeg pleier gjøre det manuelt hvis jeg må bremse hardt på vei. Heller det enn at noen smeller i meg..

Audi pleier å ha det automatisk. Tror ikke BMW har det.

Skrevet

Jeg har kjørt over 1000 km i Mercedes W204 (både stasjonsvogn og sedan), og kan ikke si at jeg er mektig imponert sett i lys av bilprisen. Interiøret føles plastaktig og "billig", og med sportsunderstellet i Avantgardepakkn føltes fjæringen og styringen veldig nervøs. Bilen var merkbart bedre å kjøre på det originale understellet som er med i Classic- og Elegance pakken. Likevel synes jeg bilen føltes "kunstig" å kjøre, og at den ikke var noen oppgradering fra min mors W203 C180TK. E91 har iallfall et stort forsprang mtp. kjøreegenskaper!

Motormessig har jo Mercedesen litt å by på, særlig på bensinsiden. Jeg har prøvd både C200 CDI og C180 og 200K. De firesylindrede kompressormotorene gjør at bilen spytter godt unna; C180K med 156 hk drar mer enn godt nok til vanlig bruk, mens C200K på 184 hk holder for de fleste.

Lykke til med salg og nytt bilvalg! :)

Takk for det... og du har noen interessante betraktninger som jeg langt på vei deler. W204 virker umiddelbart for dyr i forhold til hva man får for pengene, men på den annen side er W204 mer komfortabelt satt opp og tilbyr litt større plass enn f.eks E90/91. Mercedes-Benz har også noen fine motorer som er lette å leve med i det lange løp... kanskje spesielt 220 CDI... som med 170 HK, 400 Nm og automatgear burde bli en populær modell. Dessverre har den ikke like gode dynamiske egenskaper som E90/91 og har derfor hverken like god styrerespons og kjøreegenskaper. Vel... jeg får ta tiden til hjelp og kjøre en lang tur med både en W204 og en E91. BMW´en har jeg allerede testet flere ganger, men en ekstra tur skader ikke.

Citroën C5... en interessant outsider. Jeg ser for meg at en C5 Dynamique 2,2 HDi Tourer med Hydractive III+ og automatgear burde gi den rette "Nouveau Citroenniste" følelsen... :P

Skrevet

Bla bla........ Dette med E90/91, Mercedes, Audi og C5 er nok bare tåkelegging fra Fredrik sin side !

Han har nok bestemt seg. Det blir en Jaguar X-Type :D:D:D:D

En skikkelig moderne bil dette, kan nå leveres med kombinasjonen diesel og automat. Slå den :P:P:P he he...

Ha en fin kveld alle sammen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...