Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
bare å montere. man mister ikke lappen. har du uflax å blir "tatt" for det får du bare innkalling til kontroll.. jeg skaffer foresten for 900kr pr sett. :)

Skaffer du H4 da?

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Å miste lappen hadde vært en passende straff det ;)

Er så forbanna irriterende å bli møtt av biler med "uekte" xenon. Da mener jeg som ikke har satt inn reflektor for xenon.

Det som er viktig er å ta lysjustering når man monterer xenon... Var mange biler som blinket på meg før, men etter jeg justerte de har ingen biler blinket på meg. Og jeg har snakket med kjentsfolk om det blender, og det gjør det ikke. Så ikke ta alle under samme kam ;)

MEN, jeg skjønner frustrasjonen over de som blender så sykt.. :shock:

Skrevet

Helt klart viktig å få justert lykter etter montering av Xenon. Jeg fikk mine justert hos Emm sport i Trondheim og har aldri opplevd at noen har blinket med lysene på grunn av mine lys. :D

Skrevet
Har møtt noen toyota hiace med ettermontert xenon.. jeg ser ikke en dritt etter å ha møtt en sånn!!!!!!!!!!

Jeg kjører en toyota hilux med ettermonteret xenon i nær, fjern, fjern fjern fjern fjern og fjern, altså alle fjernlysa.

Uansett så er det ingen som blinker på meg når jeg kjører med nærlys, men har opplevd at de blinker når jeg kjører med fjernlys, selv om de er JÆVLIG langt unna, tro det dem som kan :D

Skrevet

Blei stoppa med ettermontert xenon på onsdag, ble sendt til teknisk kontroll av de bare.. regner med at det holder med å sette i halogen og så bytte tilbake til xenon igjen etter kontrollen.

Skrevet

Det skal store tekniske mangler til før man mister lappen. Og det avhenger litt av politijuristen på vakt.

Eksempelvis kjøre bil uten lys på natta, uten bremser på for- eller bakhjulene eller sommerdekk på snøføre. Alle de vil jeg tro medfører beslaglagt førerkort, hvis man blir stoppet.

Straffen for ulovlig ettermonterte xenon-lys, er etforenklet forelegg på 2000 kr, så vidt jeg kan se. Ofte nøyer politiet seg med å gi en advarsel, som blir loggført. Da kan man regne med at forelegget kommer hvis man blir stoppet en gang til.

Skrevet

Hvis bilen er i så dårlig teknisk stand at den ikke kan kjøre videre, blir den avskiltet og fører kan risikere førerkortbeslag.

Skrevet

Er nok litt mer jobb en bare å bytte pæra....

Er da ikke mye mer. Er jo bare å sette xenonpære i lykta, og pluggen fra den originale pæra inn på boksen/ballasten til xenonpæra. Bytter jo bare pæra og setter boksen/ballast mellom pæra og pluggen. Fort gjort det. Gjorde det på en E36 i forrige uke. :)

Skrevet

Er nok litt mer jobb en bare å bytte pæra....

Er da ikke mye mer. Er jo bare å sette xenonpære i lykta, og pluggen fra den originale pæra inn på boksen/ballasten til xenonpæra. Bytter jo bare pæra og setter boksen/ballast mellom pæra og pluggen. Fort gjort det. Gjorde det på en E36 i forrige uke. :)

Vet da det, men da er det ikke helt lovlig heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...