Mons1 Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 La merke i går at Airba-lyset ikke slukkes. Det betyr at en feil er detektert og airgaggene er deaktivert. Bilen er en 11/2002 BMW 320dAT med 156000km. Det har ikke vært feil med airbaggene tidligere og lurer på om jeg ble litt hard over en fartsdumper. Jeg kjørte litt for fort over en fartsdumper slik vi nærmest hoppet over den. Slo ikke nedi, men det var like før. Kan slikt påvirke sensorer? Hva er mest vanlig med slike feil?
triplex Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 se etter løse kontakter til beltestrammerne under forsetene. er ikke uvanli at slike hopper av.
tinnsoldaten Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Wheeeheeeee Im flying........ Ja , det er vær til det..... Du må jo uansett resette med diagnoseverktøy etterpå.... Stemmer ikke det?
Mons1 Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Skrevet Mai 3, 2008 Snakker vi om den store kontakten under setene? Jeg tror de bare går til setevarmen? Selve beltestrammeren er vel inni sidepanelet. Er da kontakten under setene? De var ikke ramlet av, men kanskje jeg må plugge dem fra og sette dem inn igjen!? RS se etter løse kontakter til beltestrammerne under forsetene. er ikke uvanli at slike hopper av.
-Martin- Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Har fått akkurat samme problem selv! Har du fått fikset feilen din? hva var evt. problemet?
bad_ip Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Sensormatten i passasjersetet kanskje? Kan du huske om noen har evnt. satt kneet sitt nedi setet. Da er det fort gjort at den matten tar kvelden. En diagnose finner ut av dette.
pengelek Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Sensormatten i passasjersetet kanskje? Kan du huske om noen har evnt. satt kneet sitt nedi setet. Da er det fort gjort at den matten tar kvelden. En diagnose finner ut av dette. Min lampe er også tent, får BMW opp akurat hvor feilen ligger og hva som må gjøres med en diganose?
fredrikrb Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Diagnose skal kunne fortelle deg hvorvidt det er for eksempel sensormatten på passasjersetet, beltestrammer osv, ja.
pengelek Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Okej, så da blir det evt å skjekke om det er dårlig kontakt der feilen ligger, og om det ikke er det, så bytter man sensoren enkelt å greit?
fredrikrb Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Enkelt og enkelt. Hehe. Brukte noen timer på det selv, når jeg ikke hadde gjort det før. Må ut med setet, av med trekket, og ta av sensormatten som er festet med noen kobberringer til setet. Så må matten byttes ut, og festet på nytt (jeg brukte tynne strips), og trekket på puten på igjen. Litt knotete jobb. Så må man resette etterpå. Så langt gadd jeg aldri gå. ^^
pengelek Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Går det ann å bare slukke lyset i dashbordet? Uten å fixe feilen? For så å fixe det senere når jeg har tid. Fryktelig irriterende det lyset
Lars89 Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Går jo selvfølgelig an å ta ut pære, men er jo useriøst og risikerer at airbagen ikke løses ut ved en kollisjon. Ikke verdt det imo.
pengelek Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Går jo selvfølgelig an å ta ut pære, men er jo useriøst og risikerer at airbagen ikke løses ut ved en kollisjon. Ikke verdt det imo. Ja det er jo klart, tenkte bare midlertidig... Hvem er du foresten? Ser du er ifra Grimstad!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå