fredrikrb Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Ja, det er jo en selvfølge, men skadene du får innvendig er også store, så en airbagutløsning til eller fra er ikke det helt store.
Mons1 Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 Airbag-lanpen lyser hvis det er detektert en feil i systemet. Det betyr at hvis det er registrert en feil i systemet, så deaktiveres systemet for at airbags og/eller beltestrammere ikke skal løses ut ved en feil. Det er ikke for å spare forsikringspenger, men at ikke airbaggen plutselig utløses under normal kjøring. RS Til dere som planlegger å skru ut pæren, så er det ikke så enkelt. Når airbag-lampen lyser, så er faktisk alle airbaggene og beltestrammerne deaktivert. De vil forbli deaktivert til feilen er rettet og systemet er nullstillet. Det anbefales iallefall ikke at noen ukompetente til å røre ledningene. Airbags og peltestrammere er følsomme greier. Ta dette på verkseted! RS Har fått akkurat samme problem selv! Har du fått fikset feilen din? hva var evt. problemet? Det er ikke hva jeg har fått opplyst for min E46. Når lampa lyser er alle "aktivert" i den forstand at de vil løse ut uansett om det sitter noen i setet eller ikke. Det ville jo vært galskap og verdiløst å ha et sikkerhetssystem som ikke ville fungere på grunn av en eneste dårlig kontakt... Airbag på passasjerside skal normalt ikke løses ut om det ikke sitter noen der. Derfor kan man også få regress fra forsikringselskap på en del kroner (tilsvarende bytte av dashboard og den airbaggen vil jeg tro) om man kolliderer og det løser ut på passasjerside uten passasjer.
S.Arnesen Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Airbag-lanpen lyser hvis det er detektert en feil i systemet. Det betyr at hvis det er registrert en feil i systemet, så deaktiveres systemet for at airbags og/eller beltestrammere ikke skal løses ut ved en feil. Det er ikke for å spare forsikringspenger, men at ikke airbaggen plutselig utløses under normal kjøring. det stemmer at lampa lyser om det er registrert en feil i systemet, men systemet blir ikke deaktivert. Om sensor matta i passasjersetet er gåen, vil airbaggen utløse seg uansett om det sitter folk der eller ikke...
E46Johnny Skrevet Oktober 3, 2008 Skrevet Oktober 3, 2008 Bytta sensor matte i sete på min i fjor, tror den matta kosta 17-1800kr.Matta er den vanligste feilen, men ble fortalt at en rekke andre ting kan på virke lyset. Hvis du ikke bytter matta selv er det en jobb på 2-3 timer i hvert fall på sportstoler. Hvordan bil var dette på? E46 turing. Hvis noen setter hånda eller kneet i sete kan dette være nokk til at matta ryker. Matta på min var en sånn tynn plast sak med noe som kansje kan være strekklapper som endrer motstand ved lengde endring. Kne eller hånd i sete kan da forårsake brudd i disse motstandene.
Deep Dish Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Jeg skjønner hvis selskapet ønsker å minimere tapet sitt, men tvilen bør nok komme kunden til gode. Siden feilen kan ha kommet bare noen dager før, og du ventet på verkstedstime. Får håpe vi slipper scenariet der man blir avkrevd regress for slikt. Lampen min lyser ennå, så får se om ikke jeg svipper innom Bilsalongen når jeg er hjemme neste gang. Er jo ikke store saken å få resatt feilen, så ser jeg om jeg faktisk klarte å bytte matten uten å ødelegge noe mer og. Her har du en finfin DIY med god beskrivelse og bilder for skifte av sensormatten.! http://www.bimmerboard.com/forums/posts/291770
fredrikrb Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Jeg har byttet matten jeg, er bare det at jeg ikke har fått ordnet en reset av feilmeldingen ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå