Gå til innhold

gjensidige gir igjen penger

Share

Anbefalte innlegg

gjensidige har gått med overskudd, det betyr bare at alle har betalt for mye i fosikring til gjensidige i fjor.

Men det var en hyggelig overraskelse.

Selv fikk jeg tilbake 1300,-

Ja, men samtidig er det jo en grunn til at vi allerede har Gjensidige - og mest sannsynlig er det at det er fordi de allerede gir oss best pris. Når vi da i tillegg får igjen penger, så er jo alt helt topp. ;)

Ble 444,- her, på to biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

23 ja, men om man sier opp forsikringen så får man ikke igjen ungdomstillegget. slik jeg fårstod det så mister man de oppkjente kronene i ungdomstillegg om man ikke har forsiking i gjensidige i over ett år. jeg sa opp min forsikring når jeg var 20, og om jeg ikke går tilbake til gjensidige før jeg er 21 så mister jeg ungdomstillegget jeg har spart opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjensidige har gått med overskudd, det betyr bare at alle har betalt for mye i fosikring til gjensidige i fjor.

Men det var en hyggelig overraskelse.

Selv fikk jeg tilbake 1300,-

Ja, men samtidig er det jo en grunn til at vi allerede har Gjensidige - og mest sannsynlig er det at det er fordi de allerede gir oss best pris. Når vi da i tillegg får igjen penger, så er jo alt helt topp. ;)

Ble 444,- her, på to biler.

Klart det. Men de gjør nok dette som et PR-stunt. Så en stoor reklame på vg nett i dag om at gjensidige gir tilbake penger. Nåværende kunder vet jo allerede om dette, så det er nok for å få nye kunder.

Jeg ville trodd det var mer logisk å heller sette ned premien til eksisterende kunder i år. Det som skjer nå er jo at alle får tilbake penger som gjensidige får tilbakebetalt av kundene uansett.... bortsett fra de som har sagt opp forsikringer. Vi bytter penger rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de følte vel at de måtte gjøre noe etter den kraftige premiestigningen over nyttår. Forsikringen min økte jo med en tusenlapp selv om jeg gikk opp 10% i bonus! Og dette er det flere som opplevde etter det jeg har forstått?... Så dette er rett å slett for å skape tillit tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skurrer for meg er at jeg må betale kapitalskatt (28%) på pengene jeg får tilbake, det syns jeg er urimelig da det er jeg som har betalt inn for mye penger. Det er uforståelig at man ikke trekker pengene fra på neste regning, nå må jeg betale skatt på penger jeg allerede har skattet for. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle dere som har fått penger av Gjensidige. Personlig kommer jeg aldri til å tegne forsikring i dette selskapet igjen.

Jeg kjørte av veien og ble hardt skadd i februar 2004. Etter 4 år med advokat korrespondanse med forsikringsselskapet har jeg enda ikke fått den erstatningen jeg har krav på. De gjør alt i sin makt for å drøye ut tiden maksimalt for at du som kunde og skadelidende skal komme i økonomiske problemer, slik at du til syvende og sist må godta et dårlig forlik. I mitt tilfelle så kommer saken mest sannsynlig til å ende i retten, og sikkert ikke før om 2-3 år.

Dette er kun butikk, og ingen ting annet. De har fått mye kritikk for måten de behandler sine kunder når uhellet først er ute, så drastiske tiltak må til for å beholde kundene, og dette er helt sikkert et av dem.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/21/527633.html

Et godt eksempel på hvor kynisk forsikringsbransjen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok veldig mange skrekk eksempler bak etthvert forsikringselskap, men det er jo noe man aldri for høre om...

Ingen tvil om det, men som Per Oretorp i Landsforeningen for Trafikkskadde sier, så er Gjensidige blitt værstingen når det gjelder sånne saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...