Gå til innhold

Gjett bilen


D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

Det er en britisk Gordon-Keeble 1963-67. Fantastisk design... :)

Du vet om biler du fredrik, trodde den var vanskeligere men du har rett :applause:

De tidlige modellene er jeg litt usikker på (lavere hjulbue bak på den hvite) men de senere (den blå) kommer med Chevrolet V8 327cc", 5.4L og tilhørende 4trinns manuell.

Det skal være bygget 100 og 90 finnes dok i dag.

hd1wh8xfg1hqnhpuj7u4.jpg

Den ble nok litt for vanskelig den ja
Ja jeg satt bare og dinglet med bena, du satt fast meg :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

HM taklinjen til DB5/DB6 men grillen til Ferrari.............................

Etter en titt på bilsamlingen til James Coburn ble det feil, tenkte Ferrari 250GT...

Så da lurer jeg nå på hvem bil Spencer Tracy ga Katharine Hepburn men jeg finner ikke igjen artiklen :? Jeg sitter fast #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

HM taklinjen til DB5/DB6 men grillen til Ferrari.............................

Etter en titt på bilsamlingen til James Coburn ble det feil, tenkte Ferrari 250GT...

Så da lurer jeg nå på hvem bil Spencer Tracy ga Katharine Hepburn men jeg finner ikke igjen artiklen :? Jeg sitter fast #-o

Ferrari 250 GT/E 2+2 (1959-63)... så du har vel nesten helt rett. En skikkelig godbil dette med en V12 motor på 2953 cm3 som yter 240 HK ved 7000 rpm og 245 Nm ved 5000 rpm. 0-100 Km/t klarte den på rundt 8 sekunder og topphastigheten var ca. 230 Km/t. Ca. 1000 stk. ble produsert.

http://images.bimmers.no/files/l9q5yvj1aso1jciysp1s.jpg

Katharine Hepburn... en legende. Jeg elsker disse selvstendige, flotte og sterke kvinnene i filmindustrien... fra Greta Garbo via Hepburn til dagens Meryl Streep. Men hva slags bil ga Spencer Tracy Katharine?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Hm det var artig, jeg fikk det faktisk ikke til å stemme med taket.

Undøvendi å si at jeg fikk lyst å prøve bilen på veien rundt i området :D

dagens Meryl Streep
Kan vel neppe kalles annet enn Tidløs :love:

Jeg rotet litt men historien ble: Spencer Tracy kjøpte senhøst 1960 en mørkrød 1961 Ford Thunderbird Cabroilet. Da Tracy møtte Katharine rundt samme tid, jeg er ikke sikker på når de fant hverandre. Bilen er kjent som den siste bilen paret Tracy/Hepburn eide sammen. Spencer var katolikk og kunne ikke skille seg fra sin nåværende men levde syndes dager til ende med Katharine. Thunderbirden beholdt Katharine til sin død i 2003 og bilen ble etter dødsboet renovert og senere solgt via det smått kjente "Barret-Jackson", senere solgt til en kvinne i svenske Kungsør, der bilen i følge artiklen lever i beste velgående i 2007! Uten at det hadde noe med ditt Ferrari-bilde å gjøre men jeg leste nok denne artiklen rundt samme tiden jeg leste om James Coburn. Og fredrik! Få western-filmer er komplett uten James Coburn, det er vel kun de med Clint Eastwood og Lee Van Cleef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Ærlig sagt synes jeg jeg har vært vel frempå i det siste så jeg legger ut denne.

En enkel bil som mange kjenner men ikke betrakt deg som vinner før du har svart på dette:

Selvølgelig typen bil men også modellen på bilde?

Og 100.000kr spmålet: I hvilket land er denne modellen konstruert?

Denne modellen har 2 emblemer nede på forskjermen.

us7xe80825rbodw9qxjq.jpg

EDIT: Bilen på bilde har ikke orginale felger!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Jeg gir deg rett på den E24Bimmer628Csi :applause: Det var RALLY-Kadett jeg ville frem til.

Av ren nysjerrighet...... Klarer du tileggsspmål :)

Og 100.000kr spmålet: I hvilket land er denne modellen konstruert?

Denne modellen har 2 emblemer nede på forskjermen.

Bilen har nemlig et navn til og den er ikke tysk-konstruert...................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Siden knut_olestad også lurer og vi er enig om at E24Bimmer628Csi har svaret legger jeg ut litt Opel-historie :)

Bilen er en Opel Kadett Rally men dette er den hottere utgaven som heter Opel Kadett Rally Sprint. Kadett Rally har en 1900motor med 9.0 i komp og to solex-forgassere, summen på denne er 90hk mens Sprint har samme motor med 9.5 i komp og to weber-forgassere, 106hk. Derfor nevnte jeg emblemene, på forskjermen står det Kadett Sprint.

Sprint hadde også til forskjell fra Rally: Tynnere lydisoleriing, den var ikke tektylert og det var mer skålformede stoler, stivere understell og diffbrems. Som ekstrautstyr kunne du få montert 68L bensintank, samme som på Opel Blitz lastebil.

Rally-Kadett med 1900motor er en svensk oppfinnelse.

Opel selv lagde bilen i 1100 Rally med 60hk.

Ragnar "Ragge" Edlund kjørte rally i sverige og synes Kadetten tapte seg mot VW og Saab i skogen. Han var på tiden ansatt som fabrik-fører hos Opel nettopp for å utvikle Rally-Kadetten. De tyske Opel-ingenørene mente bilen var for liten for motoren som enkelt kom fra Rekord Sprint men det stoppet ikke svensken og Rally Kadett 1900 ble født. Da de viste bilen i tyskland ble ingenørene mektig imponert over at det nå var 115hk i bilen, etter noe justering var det 135 og da gikk vistnok en av ingenørene, Meteret stoppet på 160hk med innsprøyning og 1967 ble bilen vist på Den internasjonale bilsalongen i Frankfurt som første Opel Kadett Rally med 1900motor. KILDE Classic Motor 3/06

Fant lansering-annonsen fra Amerika men der het den bare Buick Opel Rally eller Buick Opel Kadett, vet ikke om bilde blir veldig tydelig men i annonsen lanseres mistenklig Buicken som 102hk.

ak8eqr1tthyih6v1ivp3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Edit: er vel e24bimmer... sin tur, så kjør på du ;)

til resten av leserne her: Vær så snill å følg reglene!

Jeg poster et bilde og dere skal finne ut hvilken bil det er :) Den som er først legger ut et nytt et :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...