Diesel power Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Kristin halvorsen kan dr til helvete!!! om jeg får vite om jeg skal dø nær fremtid, så skal jeg ta med henne!! så resten får leve i fred! Se denne. Og etterpå, vurder sinnet dere kaster ifra dere her(PS! jeg er ikke kristen, ei heller Halvorsen fan ) Blir bare skremt over hvor lite kontroll folk har på seg selv. Tyder på en særdeles dårlig kjennskap til hva som foregår utenfor "Norges fire vegger" når dette skal trigge denne typen sinne. For de av dere som kjenner termen "suggesjon", dere er nå godt igang Følgende video er det som gjør meg mest opprørt. http://www.metacafe.com/watch/1347914/you_decide/
Hansh Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Kollektivtilbud, stiv pris? Der eg bor er det slett ikkje noko stiv pris på kollektivtilbudet. Dersom du samanliknar det du må betale for kollektiv transport med dei faktiske kostnadane du får ved å bruke bil vil du bli forbausa på kor dyrt det er å bruke bil.... Kan ta eit eksempel: Strekninga Stavanger -Bergen: Dersom du tar kystbussen koster 410 kroner 1 veg. Dersom du køyrer bil: 2 ferjebilleter på tilsammen 320 kroner. Så har du drivstoff, er ca 200 km, Så seier vi at bilen bruker 0,7 på mila, ergo du bruker 14 liter drivstoff til ein pris av ca. 14 kroner.. Dette blir totalt: 196 kroner i drivstoff. Så kostnaden du har der og da blir totalt inkl. ferje: 516 kroner. Da har vi allerede passert kollektivsatsen. Her er då ikkje tatt med slitasje på bilen som dekk, olje osv. Og heller ikkje bompengeringer som du må gjennom, i dette tilfelle blir det vel 2 visst eg ikkje tar heilt feil... Så fatter ikkje at folk kan sitte og påstå at det er so dyrt med kollektivt transportmiddel??? Innlegget over stemmer fullstendig - og setter søkelyset på noen interessante dilemmaer: Bergen-Stavanger må være en av Norges dyreste strekninger å kjøre med bil. I tillegg til fergebillettene - og er det ikke bompengeinnkreving inkludert i begge strekningene? - kommer NOK 85 til Bømlafjordssambandet, NOK 13 til bompengeringen i Stavanger, NOK 15 hvis du må gjennom bompengeringen i Bergen - pluss at ny veg mellom Bergen og Os er planlagt med betydelig bompengefinansiering. Busser i rutetrafikk slipper å betale bompenger. Dette kan i selv være en god spore til å få folk til å reise kollektivt. Men er det riktig at det skal koste mange hundre kroner i "veiskatt" for å reise Bergen-Stavanger? Jeg synes ikke det er det. Problemet er at det nesten blir et statussymbol å ha råd til å kjøre Bergen-Stavanger med bil: -Bompenger? Ja, det har jeg vel råd til. Reise med bussen? Nææh, se på meg da - jeg har vel nok penger til å kjøre selv. Andre kan nok være uenige med meg - og det har de lov til - men jeg synes dagens bompengepraksis fremmer sosiale ulikheter. Er ikke det dårlig rødgrønn politkk, da? Stemmer at det er bompenger inne i bilde i sjølve ferjebilletten. Til dei som vil stemme FRP, så er Os kommune styrt av FRP.. og dei vil altså bompengefinansiere vegstrekninga Bergen-Os... billigare å bruke bil med FRP? neppe Du mangler et viktig element i det du sier om FRP i Os: Så lenge det omtrent ikke brukes en krone av statlige midler på vei utenfor det sentrale østlandet, og dagens regjering helst vil bruke enda mindre på dette, så har ikke en liten FRP-kommune uten særdeles god økonomi så mye annet å gjøre enn å bite i det sure eplet og godta bompenger hvis de vil gjennomføre viktige livreddende prosjekter. De sørger ihvertfall, sammen med Høyre og FRP i Bergen, for at det kommer en veldig viktig vei på en strekning som har en svært stor risiko for unødvendig tap av liv og helse. Det samme gjelder Ringvei Vest i Bergen som Høyre presset igjennom mot at de sa ja til Bybanen. Der må det også enda mer bompenger til for å få ferdig alle 3 byggetrinnene fordi staten kniper igjen sin overfylte pengesekk, til tross for at forurensningen fra biltrafikken i Bergen trolig hadde falt med en del prosent hvis det ikke var minst 1 mil kø 2 ganger daglig på denne strekningen. Rett ved der jeg jobber har de nylig endelig fått ferdig et nytt toplans kryss, og resultatet av et slikt relativt sett lite prosjekt er at jeg og veldig mange andre sparer en halvtime hjem fra jobb hver ettermiddag, inkludert de som tar buss. Før brukte jeg 45 min. mens jeg nå bruker kun 15. min.
Der Barockengel Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Kristin halvorsen kan dr til helvete!!! om jeg får vite om jeg skal dø nær fremtid, så skal jeg ta med henne!! så resten får leve i fred! Se denne. Og etterpå, vurder sinnet dere kaster ifra dere her(PS! jeg er ikke kristen, ei heller Halvorsen fan ) Blir bare skremt over hvor lite kontroll folk har på seg selv. Noe sier meg at det ligger betydelig opphopet irritasjon bak disse utsagnende - i alle fall langt mer enn en 5/10 øres avgiftsøkning skulle tilsi... Et typisk eksempel på dråpen som får begeret til å renne over? Spørsmålet er gjerne når dagen kommer da norske mann i hus og hytte virkelig føler begeret er fullt, og samlet sier nei til høyere avgifter - hvis den dagen noengang kommer, da...
kuanov Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Til fellesferien når alle skal på bilferie, så regner jeg det ganske sansynlig at drivstoffprisen er 16-17 kroner literen. Tviler på at min 80-liters bensintank renner over i sommer, men hvertfall begeret mitt begynner faretruende å bli fullt... Så jeg er vel egentlig klar til å protestere...men problemet er vel at enkeltpersoner ikke klarer å sette igang aksjoner
D.C.V Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Vi må vel vente til transportnæreingen ikke tåler mer før det skjer noe...
maurtin Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 vi får håpe transportnæringen stanser, butikkene tømmes så politikerene må GJØR noe! Å heve bensinprisen fører kort og greit til at alt blir dyrere, for ALT rundt deg har blitt fraktet til deg ved hjelp av en trailer! Men ikke rundt heksa Halvorsen, der produserer alle butikker varene selv!
///MoePower Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 norge er jo et lite land, se på USA hvor mye de slipper ut vi er jo ingen ting i forhold til dem!endrer overskriften til kristin halvorsen nå så trenger du ikke tenkte på det me får stikka hol i dekka å tappa bensin ut av bilen hennas kvar dag:) må nesten lage tappekran på bilen hennes gitt så vi andre kan ta av de som har rå til det Det er bare ett problem i denne sammenheng.. Kristin Halvorsen HAR IKKE BIL SELV såvidt jeg vet!! Da er det jo ikke vanskelig å skru opp drivsttoffprisene!!
Saltkjelen Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Tar ikke så lange tiden før transportnæringen kommer til å aksjonere ser du. I tillegg vil dorsjenæringen aksjonere mot den økte drivstoff utgiften og de nye bomsatsene som trer inn fra og med 1 Juli. Vi går spennende tider i møte..!
George Constanza Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 hele regjeringen kan brenne....bare hyklere og dobbeltmoral over hele linja. skjønner ikke at noen stemte på disse partiene. tenker på miljøet, derfor høye priser, så få kjører....er heller grådige idioter, med alt for stor inntekt selv. vi skal fremstå som miljønasjon, men vi er en av verdens størrste oljenasjoner....gasskarftverket på kalvøya har vel fuckt opp 10 ganger mer CO2 og andre miljøfarlige gasser enn alle bilistene i norge tilsammen. jens snakker så pent om at de skrur opp bensin/disel prisene pga mer penger til eldreomsorgen, men helvete, har vi ikke litt penger på konto fra oljen som kan brukes, slik at man sparer bilistene med lav inntekt som kjører på en veistandard som er utgått for lengesiden de fleste steder. bare i osloområdet de må ha god veistandard, et svært operahus som kun kremen/eliten av statsborgerene bruker...åsså må mi haet nytt ol i tromsø til maaange milliarder. snakk om prioriteringer egentlig...eldreomsorg eller opera/OL. åsså alle disse avgifteene for å kjøre bil... ha bil....vi blir melket skål tomme...bomprengeavgift, årsavgift, omregistreringsavgift, forsikringsavgift, høye drivstoffsavgifter, virker som de skal lukke vekk alle billister som ikke har råd til å kjølre, slik at veiene kun kan brukes for eliten. puh...er så sint...
kuanov Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 En ting er klinkende klart....regjeringen ER IKKE intr. i å utvide kollektiv-tilbudet, eller at vi skal slutte å kjøre bil. For hva skjer da?? Jo, NorgeAS TAPER penger. Det er i Kristin Halvorsen's interesse at flest mulig kjører bil. HER ER DET PENGENE SOM BETYR NOE, IKKE MILJØET.
Os-Racing Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 http://www.vgb.no/26239/perma/327699/ Han har gode poeng:)
carlhaakon Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Skrevet Mai 29, 2008 norge er jo et lite land, se på USA hvor mye de slipper ut vi er jo ingen ting i forhold til dem!endrer overskriften til kristin halvorsen nå så trenger du ikke tenkte på det me får stikka hol i dekka å tappa bensin ut av bilen hennas kvar dag:) må nesten lage tappekran på bilen hennes gitt så vi andre kan ta av de som har rå til det Det er bare ett problem i denne sammenheng.. Kristin Halvorsen HAR IKKE BIL SELV såvidt jeg vet!! Da er det jo ikke vanskelig å skru opp drivsttoffprisene!! da skjønner jeg at hu gir faen i bensin prisen når a ikke har noe med det og gjøre lett får folk som ikke blir ramma av det og bestemme slik! for sette opp skatt til de som ikke har bil da
Diesel power Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 En ting er klinkende klart....regjeringen ER IKKE intr. i å utvide kollektiv-tilbudet, eller at vi skal slutte å kjøre bil.For hva skjer da?? Jo, NorgeAS TAPER penger. Det er i Kristin Halvorsen's interesse at flest mulig kjører bil. HER ER DET PENGENE SOM BETYR NOE, IKKE MILJØET. Det er helt riktig, men dette er ikke ren AP, SV, Høyre eller FRP politikk, dette er måten ting gjøres på rett og slett. Hvis bilbruken minker, så går avgiften opp, så enkelt er det. Det vil skje uansett parti. Samme med røyk også, store kostbare kampanjer for å få folk til å slutte. Regningen for kampanjene går inn som avgift på tobakk. Så viser det seg at kampanjen virker, da må avgiften opp for å kompensere. Dette er normalen for å drive politikk, både i Norge og i utlandet. At folk ikke skjønner at selv FRP må hente penger en plass for tenkt pengebruk er snodig. Hvordan er det i husholdningen til disse folkene monntro? Har hustanden en samlet inntekt på netto 30.000,- faste utgifter på 25.000,- og 50.000,- på bok som buffer så må det jo sie seg selv at man ikke kan ta opp ett lån til med avdrag på flere tusen. Da må man spise av "boken" sin så lenge det holder da. Det er ikke akkurat snakk om småpenger visse parti slenger ut i valgkampanjene sine, og det må være ekstremt naivt å tro at FRP skal kunne komme inn og redde AS Norge(Det er det de sier ). Norge er ett meget attraktivt land å bo i, det er dyrt men meget få som lider nød sammenlignet med de aller aller fleste land. Jeg er ingen stor tilhenger av noen av partiene som sitter nå, men lever vel litt i den gode gamle AP ånd egentlig. For meg så er det største ønsket en omlegging av HK/Volum avgiften som heller straffer utslipp. Dette ville pr.idag som en bonus også stilt BMW i en meget god posisjon kontra sine konkurenter som Audi og Mercedes Nr.2 er at staten skulle tatt tilbake kontrollen over kraftsalget. Idag har dette blitt ren Mafiadrift. Nr.3 er at Årsavgift skulle gått utelukkende til vei, men her kommer det litt an på hvor de måtte gjort kuttene egentlig. Dette hadde smakt for meg. Dieselavgiften kan jeg leve med enda høyere egentlig, må bare begynne å tenke seg om før man kjører den lille kilometeren til butikken for å kjøpe 1liter melk, og vi ligger vel på gjennomsnittet for en Norsk huholdning. Men jeg kan ikke si at jeg er sint på AS Norge, jeg er uenig i masse, men vi har det bra. Klart jeg kunne tenkt meg å betalt 0 skatt på alt, fått ny BMW 5serie til 150.000,- betalt 4kr.litern for Diesel. Og fortsatt beholdt velferdstaten. Om noen klarer dette regnestykket så stemmer jeg på deg(FRP ) EDIT: Stemmer det, FRP skal fjerne velferdstaten. Glemte det i farten. Får ikke min stemme uansett
kuanov Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Tror du virkelig at om Frp kommer til makten, så blir drivstoffet avgiftsfritt?? Vel...det kommer aldri til å skje...heldigvis. Selvfølgelig er NorgeAS avhengig av avgifter, men det er bare det at avgiftsnivået samsvarer ikke med hva som blir tilbakeført til samferdsel, slik som veiutbygging, veivedlikehold, osv, osv...du skjønner sikkert!! Det er det manglende samsvaret som provoserer meg Jeg skal vel alltids klare meg om det blir 17 kroner literen... Betaler skatten og avgiften min nesten med glede, men det er bare det at f.eks. Frp's (siden du nevnte det partiet) avgiftspolitikk er så utrolig mye mere fornuftig enn disse sosialistene sin politikk.
Der Barockengel Skrevet Mai 29, 2008 Skrevet Mai 29, 2008 Det er synd å si det, men hadde tyskerene fått holde på noen år til her i landet så hadde vi vel hatt jernbane og veier både her og der. Desverre i stor grad bygget ved hjelp av krigsfanger, men en skulle nå tro at vi burde greie dette selv også. Det er nokså paradoksalt å tenke på at mye av ryggraden til vårt desentraliserte befolkningsmønster fortsatt er mulig, hviler på arbeidet til underernærte russiske krigsfanger. Temmelig rart å tenke på når man kjører på veiene de laget... Desto lengre vi venter desto dyrere blir det, er det ingen som tenker på det? Private firmaer kan gå konkurs - statlige prosjekter får bare tilført midler fra andre steder. Derfor vil politiske organer fortsette å legge prosjekter på is i økonomiske nedgangstider når de kunne hjulpet private entreprenører med slunkne ordrebøker, mens det vedtas bygging av store bro og tunnelprosjekter i oppgangstider der jobbene er mange, og tilbyderne selv kan fastsette prisene... Veiene du nevner er sentrale for helt essensielle deler av norsk verdiskapning, som olje og fiske - ja, og så møbler fra Sunnmøre, da - med andre ord; det Norge lever av. Trass i dette, blir veibyggingen nedprioritert, kanskje ikke minst fordi beslutningene blir tatt av politikere som sjelden beveger seg utenfor t-banenettet i Oslo, og som har problemer med å forestille seg at det bor folk på steder der handleturen ikke består i å løpe ned til butikken på hjørnet som holder åpent til langt på kveld. Og for en politiker som har hjertet sitt på Grünerløkka, vil alltid Grünerløkka ligge henne nærmest, - også når beslutninger skal taes som er viktige for steder som ligger langt borte, langs rasutsatte og slitne veger. Og derfor vil rastruede bygdesamfunn forsette å være - la oss innse det - fryktelig langt nede på radaren for "rikspolitikere" på Grünerløkka med kveldsåpen kjøpmann på hjørnet. Edit: Justert setningsstruktur for optimert presentasjon av budskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå