Gå til innhold

Ny E61 530d i hus!


 Share

Anbefalte innlegg

Da var E61-en hentet i fra Tyskland. Bilen var over all forventning.

Carbonsort met, M-pakke, Comfort-seter, Navi proff m/HUD, panorama takluke, Active Steering, Hifi proff, fjernbetjent Webasto, sport understell, + andre "småting" som f.eks automatisk åpning/lukking av bakluke, varme i bakseter m.m.... Nylakkert panser og frontfanger pga steinspruter, og ellers ser bilen særdeles fin og velholdt ut og bærer lite preg av at den tross alt er 3 år gammel...

Er foreløpig i tenkeboksen når det gjelder om jeg skal handle nye hjul, men foreløpig kjører jeg nok ut sesongen og legger om til vinterhjul på felgene som står på bilen og evt vurderer nye sommerhjul til våren igjen..

n9ly2xpz7kzgzwmxos7n.jpg

zn5cowo7k0bmjq8j8jv9.jpg

7ytxbjpjiw8teddnkjlc.jpg

9b2v5d66v6kdtvqxpc3x.jpg

s2fpexks1lohvg0mlwme.jpg

crtfb1qpjc69d3z1oam1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meget fin bil gratulerer med E60 jeg er veldig veldig glad i min er en utrolig bra bil på alle måter. jeg mener den er den ultimate bmw får vei bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et stykk nydelig bil, nok engang.. :)

Ser ut som en svært vellutstyrt og meget pent vedlikeholdt bil. Og det er ikke noe å stusse på vedrørende sommerhjul.. Bare å ta de du har på nå på vinteren og kjøpe et sett 20" for bruk på sommer.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare in mind! Turboen har en tendens å ryke på disse bilene etter noen kilometer og det er en sykt dyr operasjon, har hørt rykter om 70-80tusen kr. i rep. på dette. Eneste negative med 530d. Ellers er bilen helt sjef.

Vil i så fall gå på kaskoen, men vurderer det ikke som noe høy risiko. Skulle vi vært redde for alt som "kan ryke" måtte vi nok heller klart oss uten bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil!

Så ut som det var noen fine gamle biler på kaien der. Hvordan er forresten de nye fergene til Color Line?

Var et følge med veteranbiler fra Danmark på båten, og mange velholdte og spesielle biler der ja..

Ang fergene til Color Line var det ikke særlig imponerende. Tok tre kvarter fra båten lå til kai før vi fikk kjøre i land! Og dette var visst helt vanlig hørte jeg noen fortelle.. Og med unger i baksetet tør jeg ikke tenke på hvordan det kan gå når høysesongen nå er i gang.. Men de jobbet visst med å utbedre dette og bli mer effektive med å få bilene i land.. Et tips er dessuten å kjøpe Captains Class (tror det var navnet). Da fikk du sitte i store stoler med skjerm i stolryggen foran, og da korter du ned ventetiden betraktelig. Var dryge 3 timer over fjorden og lite å ta seg til utenom å sitte rett opp ned og vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rå bil :) går ikke disse bilene noe styggelig? :P

dreiemoment som en traktor jo!

Jo, bilen går bra den. Kan jo også oppgradere den ytterligere, men det får vente. Må ha noe å "gå på" :) Viktig å ha en del ting å forbedre som det kan tas tak i når jeg begynner å bli lei bilen :P Er mektig imponert over hvor stor forskjell det er nå alt er levert fra fabrikk. Hele oppsettet på bilen er ferdig fra fabrikk, og er radikalt mye bedre enn hvis man begynner å senke, chippe etc selv.. Min forrige E61 hadde jeg blant annet senket selv og det blir langt ifra det samme som når bilen er levert "ferdig" fra fabrikk.. Men det koster jo også å få det fra fabrikk, så det skulle vel bare mangle...

ActivSteering er forresten helt enormt! Et alt for undervurdert ekstrautstyr.. Har prøvd mange biler som har hatt det, men ikke rukket å bli ordentlig kjent med det, men må si jeg liker det bedre og bedre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare in mind! Turboen har en tendens å ryke på disse bilene etter noen kilometer og det er en sykt dyr operasjon, har hørt rykter om 70-80tusen kr. i rep. på dette. Eneste negative med 530d. Ellers er bilen helt sjef.

Vel, min 01 E39 530Dat gikk turbo'en på for en uke siden, det kom på 19K men det var inkl service I, syns ikke det var sinnsykt, mye penger men...

Gratulerer med lekker bil med riktig farge, hvor mye kommer den inn på med alt?

Tenkte ifht å handle i gamlelandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer vel ca 50-60' i forhold til bruktmarkedet i Norge, men vanskelig å si konkret før en evt handel er gjennomført og gevinsten blir realisert...

Det er først og fremst turboen i E39 som har hatt tendenser til problemer, men det har nok en naturlig forklaring i at E39 er eldre enn E60/E61 og stort sett gått en god del lengre.. Er annerledes og utbedret turbo på denne generasjonen som visst nok skal være litt mer holdbar, men finnes ingen garantier for at det skal vare evig av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer vel ca 50-60' i forhold til bruktmarkedet i Norge, men vanskelig å si konkret før en evt handel er gjennomført og gevinsten blir realisert...

Det er først og fremst turboen i E39 som har hatt tendenser til problemer, men det har nok en naturlig forklaring i at E39 er eldre enn E60/E61 og stort sett gått en god del lengre.. Er annerledes og utbedret turbo på denne generasjonen som visst nok skal være litt mer holdbar, men finnes ingen garantier for at det skal vare evig av den grunn...

Høres meget spennende ut.

Hvordan syns du 530d er ifht 525d da?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...