S.Arnesen Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 ser at honda sine 4'ere blir nevnt her (av hagenisse). prøve kjørte en slik prelud 2.2 vtec for no mod tror jeg det var.... fy så slitsomme motorer. skjer jo ikke noe før 6000 omdr jo. må ha høyt turtall hele tiden.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 Jeg har hatt både 6ere og 4ere.....må si det er pluss og minus med begge....men faktisk overasket over m42 motorn......den har imponert stort.....selvom du må plage den litt for å få no fres.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 jeg har hatt både e36 318is og 320i. m50'n syntes jeg var sånn passe lat med høyt bensinforbruk, men lyden var der. is'n hadde ikke lyden, men et lavt forbruk. må si den gikk utrulig godt også på høyt turtall. Jeg pisket is'n ganske så bra over 2 år. da hadde den gått fra 180.000 til 230.000 uten noe problem. toppakning ble byttet på 160.000 før jeg kjøpte den. eneste jeg kunne pikke på med den var at når jeg startet den hørtes den ut som et trøskverk før den fikk oljetrykk. is'n gikk også dårligere enn 320'n når det kom flere folk inni bilen. det merket jeg ikke så mye til i 320'n Nå har jeg en 320i m52 til bruksbil den er mye snillere på bensinen, men går like dårlig som m50. så ifølge av min erfaring handler det mest om lyden da jeg ikke har hatt noen form for problemer med verken 4'ern eller 6'ern. tror nesten jeg hadde valgt is forran 320i fordi is,n har et litt mer sportslig preg. m40 derimot ville jeg aldri kjøpt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 Toliters sekser får ingen stor stjerne i min bok, enten vi snakker M20 eller M5x. Late maskiner med dårlig gassrepsons som bruker mye mer suppe enn tilsvarende sterke firere. Men fra to liter og opp blir det mer nyansert. Jeg synes M54B22 er en nydelig motor med fin respons. Jeg har ingen reell erfaring med forbruk på denne. Fra 2,5 og opp til 3,0-3,5 blir det sekser for min del. Over det igjen V8. Jeg ville ikke kalt en to liter 6er for lat akkurat! Den går som ei kule til og bare ha 150 hk hvis du finner en som ikke er herjet i filler, Selv så har jeg kjørt ifra flere med 150hk som har et annet bilmerke, hengt på med biler opp til 180-200hk også et annet bilmerke.. Den fins ikke lat når du tenker på at den kun har 150hk og desutten tar den betraktelig mindre bensin hvis den er manuell kasse, en nyere utgave 320 går like billig som en 318, tro det eller ei men jeg har selv testet det og eid flere 320er og et par 318 og bensinforbruket er så og si det samme. Har også hatt en 320 92 modell som brukte 1,2 på blandet kjøring. Det varierer, nyeste utgavene går billigere en dem første For og ikke snakke om utsende på motorene. 316 og 318 har lakkert en gulbronsjefarge fra fabrikk med lakksig, Ser ut som dem alle er dårlig lakkert, 6ern ser mye råere ut med plastdeksel og størrelse Det er vel ikke vitsi og diskutere hva som er best av 316-318 og 320-325? Jo de er late. Det skjer absolutt ingenting før den får minst 4000 rpm. Akselerasjon på normale turtall er håpløst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 er også av en oppfatning av at bensinforbruket på 6-er er lavere enn på 4-er(318 m40 vs 320) på langkjøring hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 bmw er vell ingen ting uten sekser? for min del så er bmw med 4'er feil .. m30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 bmw er vell ingen ting uten sekser? for min del så er bmw med 4'er feil .. m30 Ja så vet vi det Morty999 men av hvilken grunn er dette din begrunnelse? (lyden, momente etc..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 bunndraget, effekten på vanlige turtall.. og ikke MINST lyden i de gode gamle rekke6'erne.. den er jo bare NYYYYYDELIG.. hvertfall på 8000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 mye prat her, men hva er det egentlig som gjør at BMW liker masse små stempler? 3l V8 hva faen er egentlig det? det må jo være noe med det å ha små stempler og heller flere? 5l V12? hvordan påvirker dette effektkurver osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 jo flere syl jo mere moment og lengre momentkurve mener nå jeg.. tror jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 bunndraget, effekten på vanlige turtall.. og ikke MINST lyden i de gode gamle rekke6'erne.. den er jo bare NYYYYYDELIG.. hvertfall på 8000 Ja mimret litt over de bimmers treffene på fjordparken ifjor med din forrige 5`er. Syk lyd fra bunn til topp . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 det jeg mener er at bmw skal være rekke 6`er... har alltid forbindt bmw med rekke 6`er og syntes ikke noe om v8 ,v12 eller rekke 4`er.. Bmw skal være gromt svev og hisig over cruse turtall (3-4000) men det er da min mening Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juni 14, 2008 Share Skrevet Juni 14, 2008 Vår E39 520i sammenlignet med min far sin nye E90 318i (150hk mot 143hk og ca. samme vekt, forskjell i moment husker jeg ikke) så er 4'eren kvikkere, men har dårligere bunndrag og ærlig talt en lite fin lyd og gange (høres litt ut som en diesel). Min far har klaget på dette og fått vite at det er mange som har gjort det samme, spesielt på 6'erne, fordi de tidligere har hatt eldre modeller som har gått mye jevnere. Definitivt ikke alt som blir bedre med tiden... Skal jeg være helt ærlig så er det god nok grunn for meg til å foretrekke 6'er at den går så jevnt og fint uansett turtall og belastning at folk ikke hører utenfor at den nettopp har blitt startet i minusgrader, at den aldri føles plaget og at den tåler veldig bra å trille av gårde på svært lavt turtall uten rykk og napp (selv om drar dårlig da). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2008 Det var det jeg egentlig ville litt med topicen også, om 6er gir mer bunndrag enn en 4er eller kan man oppnå det samme effekt og momentkurvene med en 4er også? Har jo sett moment kurven på en v12 der deb har masse moment allerede fra 1000 rpm.. Edit: Hansh Sikker på at ikke 318 føles kvikkere fordi e39 også er tyngre da? Kan jo hende det er litt slappe kammer på 2l sekesern, med litt kvassere så hadde den sikkert vært litt mer sportslig den og. Synes ikke m20b2oen i min e30 er noe spessielt lat i forhold til andre 2l biler, hvertfall ikke fra samme årstall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 ser at honda sine 4'ere blir nevnt her (av hagenisse). prøve kjørte en slik prelud 2.2 vtec for no mod tror jeg det var.... fy så slitsomme motorer. skjer jo ikke noe før 6000 omdr jo. må ha høyt turtall hele tiden.... Det er noen av oss som liker det slik. Når man kjører aktivt er man ikke turtallet der det begynner skje noe, og i trafikken er motoreffekt relativt uinteressant, så det gjør liksom ikke noe at man har dårlig bunndrag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå