Hoem Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 dobbelvanos sier han jo at er forskjellen på motorene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 Kom M52 i TU-versjon med dobbel vanos? EDIT: fant svaret selv. Som 99-modell og nyere fikk M52 dobbel vanos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 Det er vanos på begge to, så den skjønner jeg ikke. Det er samme motor i begge bilene. Er det automatkassen so lurer deg? Nei i 523 fra 97 sitter det en M52B25 og i 99 modell sitter det M52TUB25 Altså en TU versjon.. Forskjellen er hvertfall at M52 har enkel vanos.. M52TU har dobbel VANOS, både på innsug og eksossiden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet November 23, 2008 Share Skrevet November 23, 2008 Hadde engang en 2000 mod Skoda Fabia med 1,9 L TD og herregud som den gikk... drag i hele turtallsregisteret, noe jeg ikke kan si om nåværende M50B25. Men lyd? Ha, der tapte oljebrenneren gitt. Uansett, har hørt noe om at rekkesekser er konstruksjonsteknisk (går det an å si det?) perfekt avdi dette gir optimal balanse i motoren. Altså, bedre balanse enn R4, V6, V8, V ditt og R datt. Dette er bare noe jeg har overhørt og jeg skjønner egentlig ikke hva som menes, noen som er enig/uenig eller kan forklare dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crizi Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 akkurat gått over til sekser.. fyfaen å ræva drag helt til 3-4tusen da begyner den å komme seg men helt elending før 3tusen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondbrandsen Skrevet November 25, 2008 Share Skrevet November 25, 2008 Kjøpte meg akkurat min første BMW, og det var ikke vanskelig å velge en 320i Har fra før en Golf IV 1,9 TDI med chip/open air/eff.anlegg og 150 hk/330nm. Den går utrolig bra, og over hele registeret(som riktignok er korte 1500 til 4500 o/min). Men jeg synes det blir kun "brutalt", og nada raffinement. Og lyden er jo bare trist egentlig, for ikke å snakke om diesellukta man får på kjøpet Den silkemyke 2,2 liter sekseren maler bare nydelig, og snerrer fett oppover i registeret. Går ikke fryktelig bra, men bra nok hvis du kjører aktivt Men poenget med lyden blir jo litt borte hvis man kjører originalt i E46, jeg kvalte motoren hele tiden fordi jeg ikke hørte den Når jeg fikk på open air kom lyden, som bare er himmelsk!! Jeg har alltid sett på bensin sekserutgavene som de ekte BMW`ene. Selv om det absolutt ikke er feil med noen av de andre gromme motorene, men firer blir stusselig synes jeg! Hjelper lite om den går like bra i mine øyne og ører ihvertfall. Jeg har også en følelse av at du på f.eks Autobahn vil se stor forskjell. Tipper sekseren har mere å by på der du trenger det minst altså GODE argumenter f for seksere har det vel ikke florert av her, men men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 ESS fikser biffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet November 26, 2008 Share Skrevet November 26, 2008 Hadde engang en 2000 mod Skoda Fabia med 1,9 L TD og herregud som den gikk... drag i hele turtallsregisteret, noe jeg ikke kan si om nåværende M50B25. Men lyd? Ha, der tapte oljebrenneren gitt.Uansett, har hørt noe om at rekkesekser er konstruksjonsteknisk (går det an å si det?) perfekt avdi dette gir optimal balanse i motoren. Altså, bedre balanse enn R4, V6, V8, V ditt og R datt. Dette er bare noe jeg har overhørt og jeg skjønner egentlig ikke hva som menes, noen som er enig/uenig eller kan forklare dette? Vet ikke om det er helt riktig.. Men tror jeg leste et sted at R6motoren ikke trenger noen balansestag fordi kontruksjonen gjør at de går veldig vibrasjonsfritt.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå