Gå til innhold

Felgene er stjålet!!!

Thunder
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ingen skader på bilen. Dette forsterker min mistanke om at de som har gjort dette visste hva dem gjorde. De har tatt hensyn til bilen og kun vært ute etter felgene. En annen kjeltring hadde gitt faen i bilen og herjet vilt med alt av verktøy. I og med at vi driver å flytter så er garasjen fyllt opp med drit og lort etter forrige eier så jeg har ikke fått bilen inn i garasjen. I kveld skal garasjen tømmes og bilen inn så ikke vinterdekkene også blir stjålet.

Og et enkelt spørsmål.

Hva faen for dekk og felger får man for 10 000 kr.? Det er sannlig ikke mye. Jeg har kvittering på felger og dekk.

Godt ingen skade ble gjort da! Bortsett fra på sjelen.. :(

Men ja, 10 000,- i tilleggsutstyrsforsikring er helt på bærtur.

Heldigvis så har jeg forsikring hos Gjensidige. Hos dem så kan man endre denne til så høyt man vil (over 30 000,-, så må en takstmann komme og se på bilen ;) )

Dette uansett delkasko eller fullkasko.

Jeg har derimot også "opplevd" (dvs forhørt meg) at mange andre selskaper (Sparebank1 f.eks.) har andre vilkår. F.eks: ved delkasko, så kan man MAKS få lov til 10 000,-. Har man fullkasko, så får man hele 15 000,-.. :roll:

Terra er enda værre. Hos dem så man ha fullkasko. Når man først har fått seg det, så fikk man kun forsikret for 10 eller 15 000,-. Husker ikke korrekt beløp dessverre. Dette er jo HÅRREISENDE!

Skal jeg øke fra 10 000,- til f.eks. 30 000,- hos Gjensidige, så koster det rundt 5-700,- mer i året. Dette har man råd til! :)

Så, folkens:

Ring til forsikringsselskapet deres og hør hva maksverdien på ekstrautstyr er. Ekstrautstyr er f.eks: felger, stereo, og annet ettermontert etter at bilen har rullet ut fra fabrikk. Hvis dem IKKE klarer å gi deg et klart svar ("tjaa.. njo... jeg tror da det" osv..), så be dem om å sjekke det, samt få det SKRIFTLIG tilsendt. Veldig kjedelig å sitte der med skjegget i den berømte postkassa når du en dag er blitt robbet for det meste, og forsikringen din ikke dekker det, selv om du trodde det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så frekt!

Håper du får igjen pengene for felg og dekk vertfall.

///MPower: Gjem bilen din eller sett opp kamera eller lignende. hadde jeg bodd på askøy hadde jeg sittet våken med balltre i handa den første natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti helvette så surt....!!! Men som spurt tidligere, gikk ikke alarmen på bilen når de jekket den opp.? På min E39 skal det ikke mange "jekketak" før alarmen går.!

Uansett, håper det ordner seg med forsikring og at du ikke taper alt for mye penger på dette.!!

Steng Norges grenser er vel det eneste som nytter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kondolerer, måtte di som jorde dette bli kastrert med en smørkniv! rart vist ikke alarmen jikk, på min e34 er det en sensor som oppdager vist bilen rister eller noe. tom min kompis sin 92mod rx7 har sensor på hvert hjørne som oppdager om den blir jekket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi ikke ta det for gitt at det er utlendinger som har gjort dette, selv om "alle" i første omgang retter mistanken mot dem. Jeg lar Politiet gjøre jobben sin og forsikringsselskapets avgjørelse blir spennende å få høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ryktes at det innen et gitt årstall kommer til å være flere innvandrere i Norge enn det kommer til å være normenn ifølge "forskere" og invandrerstatistikk.

Det er skremmende at ingen ser hvor galt det er i ferd med å bli!

Tar det ikke for gitt at det er utlendinger som har stjålet felgene selvfølgelig, men nevnte dette fordi debatten allerede var oppe.

Det er forøvrig veldig trist det med felgene, helt utrolig at ingen er i stand til å la andres eiendeler være i fred lengre.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...