D.C.V Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2008 Skal få tint av bilen å se om det er noe mer skader og vist taket har fått seg en smell så blir jeg nok å ta det videre.. Men jeg håper helst at taket er fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 Surt, men bra at ikke det var tyveri da eller no da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 sånn var det i hvertfall i krsand i fjor... når snøen raste fra taket, ble huseier pliktig å betale... var endel biltak som gikk i stykker... bekrefter vel ikke med lover, men i praksis... men du må nok ha bedre dokumentasjon enn det... ville ringt til naf... de skaffer jo gratis rettshjelp eller hva det heter stemmer detta mysild! ifølge TEK, teknisk forskrift til plan og bygningsloven, stiller §7-45 krav om at "Byggverk skal sikres slik at is og sne ikke kan falle ned på steder hvor personer kan oppholde seg". I veiledningen til forskriften er dette utdypet: "Mot beferdede områder, f.eks. fortau, plass, gate hvor ras av snø og is kan medføre fare, må det settes opp snøfangere. Beferdet område i denne sammenheng er de steder folk normalt beveger seg om vinteren. Adkomst til bygning, inngangspartier etc. må vies særlig omhu. så det kunne jo ha hendt at du tilfeldigvis stod å skrapa is av frontruta da akkurat dette skjedde. altså huseiers ansvar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2008 Er veldig glad for at jeg ikke sto å skrapte ruta Håper det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 stemmer detta mysild! ifølge TEK, teknisk forskrift til plan og bygningsloven, stiller §7-45 krav om at "Byggverk skal sikres slik at is og sne ikke kan falle ned på steder hvor personer kan oppholde seg". I veiledningen til forskriften er dette utdypet: "Mot beferdede områder, f.eks. fortau, plass, gate hvor ras av snø og is kan medføre fare, må det settes opp snøfangere. Beferdet område i denne sammenheng er de steder folk normalt beveger seg om vinteren. Adkomst til bygning, inngangspartier etc. må vies særlig omhu. Dette er grunnen til at mange huseiere setter opp sperringer mot beferdet fortau når det er mildvær - huseier har ansvar. Og dette med adekvate snøfangere på taket er noe det syndes endel med når det bygges... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 uhu! 1-0 til mysild da ordner det seg kanksje D.C.V... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2008 Maybe baby Snakket med eier i dag å vi kommer nok til enighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 4, 2008 Share Skrevet Desember 4, 2008 Snakket med eier i dag å vi kommer nok til enighet Høres ut som en grei husvert du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2008 Da har det blitt mildvær her i Narvik og bilen er isfri, og når jeg får sett på skadene så er det kun ruta og pansret, men pansret der ikke ut. Det ser nestet ut som bølgeblekk.. Håper også på svar fra min husverter så det kan komme en takstmann fra deres forsikringseldkap å se på skadene å få bilen på veien Pronto!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Avusblau ikke sant? Kjøpe panser av meg i samme slengen som du kjøper eisenmann eksos da? Hehe, sender deg bilder til helga om du vil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2008 Gjør gjerne det ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 satte og så igjennom masse bilder på pcen nå, og fant faktisk 2 bilder jeg hadde tatt av bilen utenfor lånke motorsenter den 28.04.07 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Desember 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2008 Morsomt Artig å se litt bilder fra da andre har eid den Skjønner godt at du tok bilde av den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 19, 2009 Share Skrevet Januar 19, 2009 Fått fiksa vogna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2009 Har vært noe forsikringstrøbbel, med blant annet at jeg ikke har fått tak i husvertene.. Og en del familiære ting som har skjedd, så det har kommet helt på sidelinjen, men nå regner jeg med at i begynnelsen av Februar så ordner det seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå