Gå til innhold

Min E34 M5 Touring; Selges

D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 231
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sånn var det i hvertfall i krsand i fjor... når snøen raste fra taket, ble huseier pliktig å betale... var endel biltak som gikk i stykker... bekrefter vel ikke med lover, men i praksis... men du må nok ha bedre dokumentasjon enn det... ville ringt til naf... de skaffer jo gratis rettshjelp eller hva det heter ;-)

stemmer detta mysild!

ifølge TEK, teknisk forskrift til plan og bygningsloven, stiller §7-45 krav om at "Byggverk skal sikres slik at is og sne ikke kan falle ned på steder hvor personer kan oppholde seg".

I veiledningen til forskriften er dette utdypet: "Mot beferdede områder, f.eks. fortau, plass, gate hvor ras av snø og is kan medføre fare, må det settes opp snøfangere. Beferdet område i denne sammenheng er de steder folk normalt beveger seg om vinteren. Adkomst til bygning, inngangspartier etc. må vies særlig omhu.

så det kunne jo ha hendt at du tilfeldigvis stod å skrapa is av frontruta da akkurat dette skjedde. altså huseiers ansvar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer detta mysild!

ifølge TEK, teknisk forskrift til plan og bygningsloven, stiller §7-45 krav om at "Byggverk skal sikres slik at is og sne ikke kan falle ned på steder hvor personer kan oppholde seg".

I veiledningen til forskriften er dette utdypet: "Mot beferdede områder, f.eks. fortau, plass, gate hvor ras av snø og is kan medføre fare, må det settes opp snøfangere. Beferdet område i denne sammenheng er de steder folk normalt beveger seg om vinteren. Adkomst til bygning, inngangspartier etc. må vies særlig omhu.

Dette er grunnen til at mange huseiere setter opp sperringer mot beferdet fortau når det er mildvær - huseier har ansvar. Og dette med adekvate snøfangere på taket er noe det syndes endel med når det bygges...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har det blitt mildvær her i Narvik og bilen er isfri, og når jeg får sett på skadene så er det kun ruta og pansret, men pansret der ikke ut. Det ser nestet ut som bølgeblekk.. Håper også på svar fra min husverter så det kan komme en takstmann fra deres forsikringseldkap å se på skadene å få bilen på veien Pronto!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har vært noe forsikringstrøbbel, med blant annet at jeg ikke har fått tak i husvertene.. Og en del familiære ting som har skjedd, så det har kommet helt på sidelinjen, men nå regner jeg med at i begynnelsen av Februar så ordner det seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...