Pauls1 Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Skal ha nye bremser på Banebilen og tenkte da å kjøpe skikkelige bremser en gang for alle.. Men hva duger? K-sport er jo et rimelig alternativ, men har hørt litt forskjellig om de bremsene. pris ca 10k forann + 10k bak. Ireland Engineering har jo også et rimelig Kit. 2000$(+frakt og moms) for nye bremser rundt om. 330mm x 32mm skiver forann, og 328 x 20mm skiver bak. Stop Tech er jo også et alternativ, men det begynner å bli litt vel dyrt. 4500$ + frakt og moms. for nye bremser rundt om. så hva anbefales egentlig? er denne oppgraderingen verdt pengene? eller kan jeg like godt kjøpe noen borra/slissa skiver i orginal størrelse og noen skikkelige bremseklosser?
hagenisse Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Jeg hadde begynt med noen ordentlige klosser og sett hvordan det fungerer. Stoptech er nok rimelig safe, men om det er nødvendig er en annen sak. Jeg har bestilt UUC sitt wilwood-kit foran til min. Jeg valgte det pga pris, og at det holder bremsebalansen sammen med orginale bakbremser.
marius paulsen Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Jeg hadde begynt med noen ordentlige klosser og sett hvordan det fungerer. Stoptech er nok rimelig safe, men om det er nødvendig er en annen sak.Jeg har bestilt UUC sitt wilwood-kit foran til min. Jeg valgte det pga pris, og at det holder bremsebalansen sammen med orginale bakbremser. UUC sitt wilwood-kit var jo ikke så avskrekkende pris på.
marius paulsen Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 ingen som har noen erfaringer de vil dele med oss?
tuned Skrevet Juli 2, 2008 Skrevet Juli 2, 2008 Har k-sport 356 8pot foran og 356 6pot bak på min e46 og er strålende fornøyd sålangt har ennå ikke kommet noe i veien som jeg ikke har klart å stoppe for;)
hagenisse Skrevet Juli 2, 2008 Skrevet Juli 2, 2008 Det var da enormt stort; hva slags megamotor har du?
Sir Hofstad Skrevet Juli 2, 2008 Skrevet Juli 2, 2008 Er ike så stor motor, men egenvekt på styling krever ekstra brems? Stemmer for Willwood Og da er det vel første gang jeg er enig med deg nisse Begynner å bli voksen jeg å...
Kentan-racing.com Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Jeg har å ksport på m3n min... samme som han litt lenger oppi teksten har.. må si at jeg er fornøyd.. har kun fremme da.. Jeg holder gjerne bremsen igjenom svingene når jeg sladder for og ikke få altfor mye fart og\eller at jeg må skifte gir.. har kjørt mye på bane i år og har kjører friskt i traffiken å.. har hatt flere oppbremsinger fra 200+ med max pedal og ned i 0... ingen problemer med mine bremser.. har faktisk vært borti å låst hjulene i 180 pga at dem bremser så godt... det var på tørr asfalt med nesten helt ny 225.45.18 dekk!
Torek Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Jeg har bestilt UUC sitt wilwood-kit foran til min. Jeg valgte det pga pris, og at det holder bremsebalansen sammen med orginale bakbremser. Hva er egentlig forskjellen på "1-piece slotted" eller "genuine BMW Motorsport floating and perforated/drilled 325mm rotor (E46 M3 size)"?
vegard89 Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Sjekket ebc klosser? og eventuelt skiver? www.brakes.no
StigJ Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Jeg har vært veldig frem og tilbake vedrørende bremser til Z4en. Tenkte først på BMW Performance kit, men det er ikke barebare å få montert bak. Og så har jeg lest at det ikke er så bra som folk tror. Så vært litt innom andre BBK (bla. Stoptech) men blir for dyrt siden jeg ville ha både fremme og bak. Så i dag bestilte jeg heller EBC Turbogroove skiver og Yellowstuff R klosser til alle 4 hjørner. Så får vi se hvordan det blir. Billigere var det i alle fall
Torek Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 Si ifra hvordan disse funker da Skal ha nytt jeg også..iallefall foran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå