Gå til innhold

Big Brake Kit til e36. Hva anbefales?


Pauls1
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ha nye bremser på Banebilen og tenkte da å kjøpe skikkelige bremser en gang for alle.. Men hva duger?

K-sport er jo et rimelig alternativ, men har hørt litt forskjellig om de bremsene. pris ca 10k forann + 10k bak.

ksbromsar.jpg

Ireland Engineering har jo også et rimelig Kit. 2000$(+frakt og moms) for nye bremser rundt om. 330mm x 32mm skiver forann, og 328 x 20mm skiver bak.

e36bigbrake1.jpg

Stop Tech er jo også et alternativ, men det begynner å bli litt vel dyrt. 4500$ + frakt og moms. for nye bremser rundt om.

brakes_stoptech_355_bbkit4_lg.jpg

så hva anbefales egentlig? er denne oppgraderingen verdt pengene? eller kan jeg like godt kjøpe noen borra/slissa skiver i orginal størrelse og noen skikkelige bremseklosser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begynt med noen ordentlige klosser og sett hvordan det fungerer. Stoptech er nok rimelig safe, men om det er nødvendig er en annen sak.

Jeg har bestilt UUC sitt wilwood-kit foran til min. Jeg valgte det pga pris, og at det holder bremsebalansen sammen med orginale bakbremser.

UUC sitt wilwood-kit var jo ikke så avskrekkende pris på.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har å ksport på m3n min... samme som han litt lenger oppi teksten har.. må si at jeg er fornøyd.. har kun fremme da.. Jeg holder gjerne bremsen igjenom svingene når jeg sladder for og ikke få altfor mye fart og\eller at jeg må skifte gir.. har kjørt mye på bane i år og har kjører friskt i traffiken å.. har hatt flere oppbremsinger fra 200+ med max pedal og ned i 0... ingen problemer med mine bremser.. har faktisk vært borti å låst hjulene i 180 pga at dem bremser så godt... det var på tørr asfalt med nesten helt ny 225.45.18 dekk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Jeg har vært veldig frem og tilbake vedrørende bremser til Z4en. Tenkte først på BMW Performance kit, men det er ikke barebare å få montert bak. Og så har jeg lest at det ikke er så bra som folk tror.

Så vært litt innom andre BBK (bla. Stoptech) men blir for dyrt siden jeg ville ha både fremme og bak.

Så i dag bestilte jeg heller EBC Turbogroove skiver og Yellowstuff R klosser til alle 4 hjørner. Så får vi se hvordan det blir. Billigere var det i alle fall :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...