Ad|oS Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 Når ikke plutselig 140 nei, men ligger man i 80 og gasser på i tredje gir kommer farten fort, og i løpet av den tiden det tar å passere 2-3 biler har man greit med fart dersom man gir på det bilen kan hehe
MGR Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 Hmm, kjedelig sak det der..!Hvor var det det skjedde da, på rettstrekka like etter bensinstasjonen og veikroa, kalt Øverengsmoen eller? Kommer fra Koppang serru.. Er vel ikke så mye og få gjort, når du allerede har godtatt beslaget, og han har det på måling, eventuelt film? er du ifra koppang? har hele slekta mi i rendalen jeg:p dama er også derifra:) kjenner du noen ifra der?
hagenisse Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 Når ikke plutselig 140 nei, men ligger man i 80 og gasser på i tredje gir kommer farten fort, og i løpet av den tiden det tar å passere 2-3 biler har man greit med fart dersom man gir på det bilen kan hehe Jepp, men man er nok veldig klar over det også.
fish Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 Det er sånne hendelser som er forp... irriterende. Lå selv bak en bil som kjørte "jo-jo", og stort sett 10-15 under fartsgrensen. Da det endelig ble mulighet for forbikjøring, foretok jeg en rask forbikjøring og la meg etter fartsgrensen, og like etter ble jeg vinket inn målt med radar. Da hadde nissepolitiet fartskontroll på den eneste lille rette strekningen på ellers svingete vei. Nyttet jo ikke å si at jeg hadde ligget bak en "idiot" som ikke greide å holde fartsgrensen. Jeg hadde kjørt for fort og det ble noen tusen til statskassa. Blir så irritert over sjåfører som ikke greier å lage flyt i trafikken, og de er med på å lage farlige trafikksituasjoner.
Superbeetle Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 Sålenge politimannen er alene så er det bare å blånekte det en er god for Meen, lettere sagt enn gjort når du sitter der..
Sir Hofstad Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 Var litt uheldig der IS... Var vel kameratski til UP som kjørte første bilen
Inline six Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Skrevet Juli 14, 2008 men tror ikke det er mange som med hånden på hjertet kan si at de ikke har vert opp i 144km/t ved forbikjøring, spesiellt hvis der er mer en to biler i slengen. Får 144km/t+ rimelig kjapt og umerkbart i en 328i for å si det sånn IMO skal du være rimelig sløv hvis du ikke merker 144kmt/t. Du er langt opp i turtall på 3. gir da. Dessuten, gjennomsnittsfart på 144km/t er betyr jo at du lå i den hastigheten (eller var høyere) en stund.. Men, i dag stod det i avisen at 2/3 av dødsulykker har en eller annen form for rus involvert, og at 1/3 møteulykker skyldes at folk sovner, så er neppe 144km/t spesielt farlig. Vell direkte umerkbart er det vell ikke men nogenlunde kjapt går det hvis man sammenligner med de mer vanlige bilene i trafikken. Tror da folk skjønner sånn halveis hva jeg mener da.
Inline six Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Skrevet Juli 14, 2008 Var litt uheldig der IS...Var vel kameratski til UP som kjørte første bilen Hehe, ja man skulle nesten tro det
vetu03 Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 Var litt uheldig der IS...Var vel kameratski til UP som kjørte første bilen Hadde ikke forundret meg... Triste greier, får håpe det ordner seg.
Torbjørn E39 Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 jeg hadde vel mere flaks enn jeg hadde lov til da vi i påsketider en del år tilbake var på tur sørover fra Trondheim. Vi hadde ligget lenge etter 2 biler som ikke klarte å kjøre jevnt, lå 10 under og 5 over hele tiden, snakk om hakkete kjøring. Mye trafikk nordover så ingen muligheter for forbikjøring. Så like før Elverum fikk vi verdens lengste strekning og ingen biler imot. Blinket ut og kjørte forbi første bil uten særlig høy fart, kom bil imot og skulle legge meg inn, men så at vi fortsatt kunne rekke fremste bil uten problem. Girte ned til tredje og ga bånn pinne på Passat'n 1,8turbo og smatt forbi. La meg så ned i ca 90 på speedometeret. I enden av sletta kommer en mann med gul vest ut i veien og vinker oss inn (UP). Han hadde da målt meg både ved første forbikjøring helt ok uten høy fart, men på andre måling ble vi målt i 118 i 80 sonen. Han var da alene ved kontrollposten med en uniformert UP bil. Vi slapp med skrekken og fikk ingenting. Puuh, kunne fort mistet både lappen og jobben i samme slengen da jeg var avhengig av lappen i jobben. Mulig vi var heldigere enn tillat, ikke vet jeg. Flaks var det i alle fall.... Etter dette har jeg programmert kjørekomputer på 525 til å dinge når jeg når 105 for å berge lappen i 80 sonen.
316 Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 jeg hadde vel mere flaks enn jeg hadde lov til da vi i påsketider en del år tilbake var på tur sørover fra Trondheim. Vi hadde ligget lenge etter 2 biler som ikke klarte å kjøre jevnt, lå 10 under og 5 over hele tiden, snakk om hakkete kjøring. Mye trafikk nordover så ingen muligheter for forbikjøring. Så like før Elverum fikk vi verdens lengste strekning og ingen biler imot. Blinket ut og kjørte forbi første bil uten særlig høy fart, kom bil imot og skulle legge meg inn, men så at vi fortsatt kunne rekke fremste bil uten problem. Girte ned til tredje og ga bånn pinne på Passat'n 1,8turbo og smatt forbi. La meg så ned i ca 90 på speedometeret. I enden av sletta kommer en mann med gul vest ut i veien og vinker oss inn (UP). Han hadde da målt meg både ved første forbikjøring helt ok uten høy fart, men på andre måling ble vi målt i 118 i 80 sonen. Han var da alene ved kontrollposten med en uniformert UP bil. Vi slapp med skrekken og fikk ingenting. Puuh, kunne fort mistet både lappen og jobben i samme slengen da jeg var avhengig av lappen i jobben. Mulig vi var heldigere enn tillat, ikke vet jeg. Flaks var det i alle fall....Etter dette har jeg programmert kjørekomputer på 525 til å dinge når jeg når 105 for å berge lappen i 80 sonen. Hvorfor 105? Du mister vel lappen først på 116.
Torbjørn E39 Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 Da har jeg en liten safety ved forbikjøring om d skulle knipe, kjedelig om den dinger på 115 og så trenger du 10 km/t ekstra, bedre å beregne litt mere strekke og planlegge forbikjøringen litt tidligere så går d bra stort sett i alle tilfeller
Bimmerlars Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Makan til kverrulant Hagenisse Du skjønner hva han mener. Veldig kjedelig situasjon, men jeg tror du bør ta tilbake "tilståelsen" og blånekte. Mener det er slik at er han bare en, og dere er to som kan påstå at det ikke skjedde slik, må han ha film for å bevise det. Blir to ord mot hans ene. Hadde prøvd ihvertfall.
wabby Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Hvor lenge holdt du farta? Var det kun en forbi kjøring (og der han målte 144), eller brant du videre et godt stykke i 144km/t? Grunnen til at jeg spørr at de skal faktisk trekke av en god del % dersom dette er under en forbikjøring. Og er veien og og egnet for dette så bør det ikke være full uttelling på fart. Dette står til og med skrevet i UP sin bibel. Denne ligger også på nett.
Andreas1 Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Hvor lenge holdt du farta? Var det kun en forbi kjøring (og der han målte 144), eller brant du videre et godt stykke i 144km/t?Grunnen til at jeg spørr at de skal faktisk trekke av en god del % dersom dette er under en forbikjøring. Og er veien og og egnet for dette så bør det ikke være full uttelling på fart. Dette står til og med skrevet i UP sin bibel. Denne ligger også på nett. Hvis han holdt farten litt etter forbikjøringen for å bli kvitt sistemann og så slapp opp og snittet ligger allikevel havner på 144 har han hatt enten en vesentlig høyere hastighet enn dette ved forbikjøringen og en litenstund etterpå eller kjørt noe over 144 over en laaaaaaaaaaang strekke. Politiet trekker fra sikkerhetsmarginer etc ved måling så du kan legge på ganske mye for å få reell hastighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå