Trollet_ Skrevet Juni 2, 2012 Share Skrevet Juni 2, 2012 Vi har hatt ford hos oss i 7 år nå, min har gått snart 40k med en del misshandling, denne har tålt dette veldig bra! Starter alltid og grei å kjøre! Jeg her 194 høy og det går akkurat. Dieselvarmeren min går hele vinteren så og si, ryker da ingenting? Min har røket en gang, da kjørte jeg veldig fort ned i en vanndam så det spruta inn i eksosen og flammen slukket.Er snakk om ca. 30 connecter som vi har hatt, kjenner ikke til noen problemer. 40k ja... bare vent til den er gått 80k du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet Juni 2, 2012 Share Skrevet Juni 2, 2012 Etter å ha kjørt bak en Ford Connect et par ganger de siste dagene, så sier jeg ALDRI kjøp den bilen. Makan til mye rust, og generelt helt jævlig utseende etter bare et par år, så ble jeg helt sjokkert. I tillegg har jeg aldri sett en bil som er laget etter 1990 ryke noe så forferdelig hver gang den ga litt gass! Styr glatt unna.. Caddy´n er jo litt kul med noen fine felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 2, 2012 Share Skrevet Juni 2, 2012 Vi har hatt ford hos oss i 7 år nå, min har gått snart 40k med en del misshandling, denne har tålt dette veldig bra! Starter alltid og grei å kjøre! Jeg her 194 høy og det går akkurat. Dieselvarmeren min går hele vinteren så og si, ryker da ingenting? Min har røket en gang, da kjørte jeg veldig fort ned i en vanndam så det spruta inn i eksosen og flammen slukket.Er snakk om ca. 30 connecter som vi har hatt, kjenner ikke til noen problemer. 40k ja... bare vent til den er gått 80k du Den som ble levert inn som hadde gått lengst hittil runda akkurat 180kkm, ingen særlig kjente problemer utenom bytte av slitedeler som bremser, frontrute, drivledd og mansjetter osv. Selvom det er en varebil trenger de vedlikehold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 2, 2012 Share Skrevet Juni 2, 2012 Etter å ha kjørt bak en Ford Connect et par ganger de siste dagene, så sier jeg ALDRI kjøp den bilen. Makan til mye rust, og generelt helt jævlig utseende etter bare et par år, så ble jeg helt sjokkert. I tillegg har jeg aldri sett en bil som er laget etter 1990 ryke noe så forferdelig hver gang den ga litt gass! Styr glatt unna.. Caddy´n er jo litt kul med noen fine felger! Helt sikkert justert opp dieselmengden på pumpa, vi sliter ikke akkurat med det Vi har Caddy på jobb også, liker de godt også, bedre stereo i dem! Enkelte har også automat, det er noe jeg savner noe vannvittig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet Juni 2, 2012 Share Skrevet Juni 2, 2012 Kjørte transit før som firmabil. Dåårlige greier. Svetta olje som no anna rart og føltes som å kjøre båt enda den bare hadde runda 50k. Fikk splitter ny caddy for litt siden og det er definitivt en helt annen bil Såvidt jeg vet har YIT gått helt vekk ifra Ford og begynt med VAG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Juni 2, 2012 Share Skrevet Juni 2, 2012 Fikk en eske ny Hiace D4D 2007 i firmaet jeg jobbet i før og kjørte den og veldig mange andre Hiacer der, driftsikre biler som tåler alt. Negative der er høyt forbruk, forferdelig ubehagelig sittestilling (faktisk helt jævlig og kjøre langt med). samt dårlig firehjulstrekk uten noe slags form for sperre eller brems på bakakselen, kjørte en gang ene forhjulet opp i en liten skavel med 30 cm snø i en ellers fint brøyta innkjørsel. Skulle aldri ha kommet meg derifra da jeg bare ble stående og spinne på ene forhjulet og andre bakhjulet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 2, 2012 Share Skrevet Juni 2, 2012 Kjørte transit før som firmabil. Dåårlige greier. Svetta olje som no anna rart og føltes som å kjøre båt enda den bare hadde runda 50k. Fikk splitter ny caddy for litt siden og det er definitivt en helt annen bil Såvidt jeg vet har YIT gått helt vekk ifra Ford og begynt med VAG Jobber i YIT jeg, grunnen til at vi gikk over til VAG var at Hiace har gått ut så er Caddy Maxi nesten like stor som Hiacen og ble dermed valgt. Dette ble gjort hos oss når nesten alle byttet biler, så da fikk alle VAG. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 2, 2012 Share Skrevet Juni 2, 2012 Har kjørt endel Connect, og vil ikke anbefale de overhode. På den ene stoppet plutselig turboen å svive rundt på (da gikk den fort gitt), hanskerommet gikk ofte i lås slik at vi måtte brekke det opp, servopumpen måtte byttes etter 20k km på to stykker, setebeltet i midten bak (vi hadde femsetere) strammet seg når vi la ned seteryggen, slik at denne ikke gikk opp igjen, diverse deksler falt av hele tiden, dieselvarmeren kunne i noen tilfeller avgi så mye røyk at folk trodde bilen brant, i to tilfeller knuste bakruten seg av seg selv plutselig, her mente Ford at det var uvettig bruk av varmakablene i ruten(!). ...men vi hadde det jo litt morsomt med bilene også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Juni 3, 2012 Share Skrevet Juni 3, 2012 Kjørte transit før som firmabil. Dåårlige greier. Svetta olje som no anna rart og føltes som å kjøre båt enda den bare hadde runda 50k. Fikk splitter ny caddy for litt siden og det er definitivt en helt annen bil Såvidt jeg vet har YIT gått helt vekk ifra Ford og begynt med VAG Jobber i YIT jeg, grunnen til at vi gikk over til VAG var at Hiace har gått ut så er Caddy Maxi nesten like stor som Hiacen og ble dermed valgt. Dette ble gjort hos oss når nesten alle byttet biler, så da fikk alle VAG. Er også Elektriker, Medeier i et lite Firma (7årsverk) hvor vi kjøper bilene selv og leier de ut til firma for 50.-/timen som kommer i tilleg på lønna Har kjørt endel Connect, og vil ikke anbefale de overhode. På den ene stoppet plutselig turboen å svive rundt på (da gikk den fort gitt), hanskerommet gikk ofte i lås slik at vi måtte brekke det opp, servopumpen måtte byttes etter 20k km på to stykker, setebeltet i midten bak (vi hadde femsetere) strammet seg når vi la ned seteryggen, slik at denne ikke gikk opp igjen, diverse deksler falt av hele tiden, dieselvarmeren kunne i noen tilfeller avgi så mye røyk at folk trodde bilen brant, i to tilfeller knuste bakruten seg av seg selv plutselig, her mente Ford at det var uvettig bruk av varmakablene i ruten(!). Uvettig bruk av varmetrådene i bakruta (?) ja da har man hørt det også har dere satt 230v på varmetrådene eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffen1990 Skrevet Juni 3, 2012 Share Skrevet Juni 3, 2012 Veit ikke om du har kjøpt enda... Men jeg fikk ifjor høst ny caddy beste arb bilen jeg noen gang har hatt...Ålreite og se på og utrolig gode og kjøre! Den har straks gått 50tusen og ikke noe tull med den enda heller... har prøvd både ford og franske greier, etter min mening kan det ikke sammenlignes en gang =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå